صبر بارسلونا به پایان رسید| کومان رفتنی شد

  • کد خبر: ۸۱۵۳۱
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
صبر بارسلونا به پایان رسید| کومان رفتنی شد
زمزمه‌های جدایی کومان بیشتر از قبل شنیده می‌شود و حالا گزینه های جذابی پیش روی لاپورتا قرار دارند، از کونته تا تن هاخ!

به گزارش شهرآرانیوز؛ از شکست سنگین مقابل بایرن مونیخ گذر کردیم و آن را به قدرت حریف ربط دادیم، اما نمایش بارسلونا مقابل گرانادا قابل دفاع نبود و پس از توقف کاتالان‌ها در این هفته، خبر اخراج رونالد کومان باز هم بر سر زبان‌ها افتاده است. بارسلونا در فصل جدید لالیگای اسپانیا شکست نخورده و یک بازی معوقه هم دارد، اما راه و روشی که سرمربی هلندی در پیش گرفته و استفاده بیش از حد از بازیکنان بی تجربه، باعث شده است هواداران کلافه شوند و باشگاه هم این سبکِ کاری را برای تیم نخست کاتالونیا نپسندد.

به همین دلیل نیز خوان لاپورتا و همکارانش در کادر مدیریتی باشگاه بارسلونا در تلاش هستند تا بهترین تصمیم را برای تیم بگیرند. اخراج کومان تصور ناپذیر نیست، چرا که گفته شده بود او باید در ۳ بازی بعد از دیدار مقابل بایرن مونیخ که مقابل گرانادا، کادیس و لوانته است، پیروز شود. فعلا در اولی متوقف شده و اگر در دوتای بعدی هم نتایج خوبی نگیرد، شاید در ماه اکتبر، «تن تن» هلندی دیگر روی نیمکت بارسلونا نباشد؛ اما گزینه‌هایی که در رسانه‌ها برای جانشینی رونالد کومان مطرح شده اند، چه کسانی هستند؟

ژاوی؛ انتخاب از مکتب لاماسیا

یک نام بزرگ دیگر مطرح شده، اما آیا نامی مناسب است؟ هیچ کس دوست ندارد وجهه اسطوره‌ای مثل ژاوی با ریسک کردن درباره سرمربیگری در بارسلونا خراب شود. انتظار نمی‌رود او تیم را به دوران پپ گواردیولا بازگرداند، اما شاید توانایی رسیدن به نیمی از آنچه را که در دوران بازی به دست آورد نیز نداشته باشد. سرمربی فعلی السد هم زمان با رونالد کومان هم به عنوان گزینه سرمربیگری بارسا مطرح شده بود، اما نه خودش زمان را برای بازگشت مناسب دید و نه باشگاه قطری به او اجازه جدایی داد.

روبرتو مارتینس؛ یک نام ناآشنا

بیش از هر مربی دیگری این مرد اسپانیایی توصیه می‌شود. در اورتون عملکردی خوب داشت و در تیم ملی بلژیک کارش را بهتر پیش برد. شیاطین سرخ اروپا با او صدرنشین رده بندی فیفا هستند؛ البته این را هم در نظر بگیرید که رونالد کومان به دلیل عملکرد خوبش در تیم ملی هلند به نیوکمپ آمد، ولی کارش در بارسا مثل زمان حضور روی نیمکت نارنجی‌ها نبود. بااین حال مارتینس اکنون بهترین گزینه خواهد بود. یک نکته منفی درباره او، این است که تابه حال در اسپانیا مربیگری نکرده است.

آنتونیو کونته؛ جدی‌ترین گزینه

سرمربی موفق پیشین یوونتوس، اینتر و چلسی، امتحانش را پس داده و گزینه خوبی به شمار می‌رود، اما آیا با کادر بازیکنان فعلی کنار می‌آید؟ سابقه آنتونیو کونته نشان داده است که می‌خواهد تیمش ستاره داشته باشد. بارسای فعلی ستاره دارد، ولی نه آن طور که مرد ایتالیایی می‌خواهد؛ اما در صورتی که همه چیز را تحت کنترل بگیرد و به باشگاه اجازه ندهد در کارش دخالت کند، مثل چیزی که در چلسی و اینتر رخ داد.

یواخیم لوو؛ گزینه آلمانی

بعد از ۱۷ سال دستیاری و سرمربیگری در تیم ملی آلمان، جایش را به هانسی فلیک داد. یواخیم لوو کار‌های تحسین آمیزی در مانشافت انجام داد، اما ایده هایش دیگر کارساز نبود و مجبور شد بعد از یورو ۲۰۲۰ تیم را ترک کند. در رده باشگاهی، لوی شصت ویک ساله در تیم‌های کوچکی مثل تیرول اینسبورک، آستریا وین، آدانااسپور و کارلسروهه کار کرده است و بزرگ‌ترین تیم هایش اشتوتگارت و فنرباغچه بوده اند.

فیلیپ کوکو؛ هلندی به جای هلندی!

از ستاره‌های بارسلوناست که بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ در این تیم بازی کرد. فیلیپ کوکو در پنجاه سالگی با سابقه کار در آیندهوون، فنرباغچه و دربی کانتی، گزینه چندان خوبی برای بارسا به شمار نمی‌رود. حداقل اینکه از رونالد کومان بهتر نیست. او آیندهوون را ۳ مرتبه به قهرمانی اردیویژه هلند رساند، اما در سال‌های اخیر با عملکرد ضعیف در فنرباغچه و دربی کانتی از کار برکنار شده است. شاید کوکو تنها برای دستیاری در بارسلونا باشد و به عنوان یک سرمربی قدرتمند نتوان روی او حساب کرد. مدیران باشگاه هم اگر کومان را اخراج کنند، به فکر مربی قوی تری هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->