رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

ایجاد سایت ویژه بانوان در کمربند جنوبی مشهد در دستورکار مدیریت شهری

  • کد خبر: ۸۱۶۲۷
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
ایجاد سایت ویژه بانوان در کمربند جنوبی مشهد در دستورکار مدیریت شهری
فاطمه سلیمی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در ایجاد محیط‌های امن برای انواع فعالیت‌های بانوان، کمربند جنوبی مشهد اولویت نخست است.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در ایجاد محیط‌های امن برای انواع فعالیت‌های بانوان، کمربند جنوبی مشهد اولویت نخست است. فاطمه سلیمی در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر، افزود: باید فضا‌های شهری و پارک‌ها به شکلی طراحی شوند که بانوان از شرایط و امکانات لازم برای همه فعالیت‌های ورزشی، تفریحی و... برخوردار باشند؛ بنابراین حتی ورزش‌هایی مثل موتورسواری و دوچرخه سواری هم باید در محیط‌های امن و مخصوص این گروه در شهر ساخته شود.

وی تصریح کرد: دراین راستا ظرفیتی مانند کمربند جنوبی شهر مشهد بهترین زیرساخت اجرایی است. سلیمی با بیان اینکه مطالعات ویژه زنان در طراحی پارک‌ها و پروژه‌های تفریحی در دستورکار خواهد بود، افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که همواره مورد تأکید است دسترسی آسان و با شرایط مناسب بانوان، کودکان و گروه‌های خاص اجتماعی به فضا‌های تفریحی و سرگرمی به ویژه فضای سبز کمربندی مشهد است.

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بر ضرورت مطالعات ویژه زنان در طراحی پروژه‌های تفریحی، فضای سبز و پارک‌ها تأکید کرد و گفت: اگر در فضا‌هایی که قرار است به بانوان اختصاص یابد امنیت کامل و لازم فراهم شود، نیاز‌های این قشر نیز برای فعالیت برطرف می‌شود. پس در طراحی پارک‌ها این مورد باید به طور ویژه دیده شود و فضا‌های شهری با محوریت خانواده طراحی شوند.

سلیمی با بیان اینکه مسائل هویتی و فرهنگی باید در نگاه ما بر بخش‌های مختلف شهر گسترده باشد، اظهار کرد: با توجه به ضرورت حکم فرمایی این نگاه موضوعات فرهنگی و هویتی باید در همه کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر حاکم باشد. وی تأکید کرد: شهر باید برای همه اقشار در دسترس باشد و پروژه‌هایی برای تأمین نیاز‌های مختلف شهروندان طراحی شود. همچنین برنامه‌هایی که در بازه زمانی گذشته آغاز شده است در این دوره باید اجرایی شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با اشاره به دو رویکرد مهم در حوزه خدمات شهری، افزود: نگاه محیط زیستی و توجه به مسائل اجتماعی در بستر محیط زیست و فضا‌های شهری دو محور مهم در این حوزه است که نیاز به توجه ویژه دارد. سلیمی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین نیاز‌های شهر مشهد در شرایط فعلی مدیریت یکپارچه بحران شهری است، اظهار کرد: این مهم باید به جدیت پیگیری شود تا در شهرداری مشهد چنین مدیریتی را سامان دهی کنیم.

پیگیری پروژه‌های زودبازده در محلات

رئیس کمیته نظارتی شماره ۴ شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: یکی دیگر از دستورکار‌های شورا و به ویژه کمیته‌های نظارتی پیگیری تعریف پروژه‌های زودبازده و محرک اقتصادی در محلات است. سلیمی ادامه داد: برای مثال در کمیته نظارتی شماره ۴ شورا موضوع ۱۰ میلیارد تومان پروژه زودبازده محرک توسعه را برای یک سال در منطقه ۷ مطرح کردیم که در آخرین مراحل پیگیری قرار دارد.

وی با تأکید بر پیگیری امور خانواده شهدا، به ویژه خانواده شهدای سلامت، گفت: از دیگربرنامه‌هایی که به طور ویژه در دستورکار شورای شهر مشهد قرار گرفته، موضوع تکریم خانواده شهدا و شهدای سلامت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->