معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

درباره محدودیت استفاده از تیک تاک در چین!

  • کد خبر: ۸۱۶۳۵
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
درباره محدودیت استفاده از تیک تاک در چین!
تیک تاک، شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدئو و مشهور چینی الاصل که در تمام دنیا مدت زیادی است طرف داران زیادی را در هر گروه سنی (و اغلب نوجوان و جوان) جذب کرده است، قانونی جدید برای کاربران نوجوانش به طور خاص در خود کشور چین وضع کرده است؛ محدودیتی جالب که تا به حال در شبکه‌های اجتماعی سابقه نداشته است.

ضیاء | شهرآرانیوز - درباره محدودیت جدید سنی تیک تاک برای کاربران چینی اش در استفاده از این نرم افزار و به طور کلی مسئله محدودیت سنی در اینترنت یکی دو روز گذشته خبری در رسانه‌های دیجیتال منتشر شد که در نوع خودش جالب بود. تیک تاک، شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدئو و مشهور چینی الاصل که در تمام دنیا مدت زیادی است طرف داران زیادی را در هر گروه سنی (و اغلب نوجوان و جوان) جذب کرده است، قانونی جدید برای کاربران نوجوانش به طور خاص در خود کشور چین وضع کرده است؛ محدودیتی جالب که تا به حال در شبکه‌های اجتماعی سابقه نداشته است.

چهارده ساله ای؟ تیک تاک روزانه فقط ۴۰ دقیقه!

طبق اعلام تیک تاک در به روزرسانی بعدی این نرم افزار، نوجوانان زیر ۱۴ سال فقط در بازه زمانی بین ۶ صبح تا ۱۰ شب و تنها ۴۰ دقیقه فرصت استفاده از تیک‌‎تاک را دارند. به گفته این شرکت، این محدودیت به دلیل قوانین جدید دولتی چین در ارتباط با محدود کردن دسترسی کودکان و نوجوانان به بازی‌های ویدئویی ایجاد خواهد شد. نکته جالب دیگر این قانون دسترسی به اشتراک ویدئو است.

یعنی کاربر زیر ۱۴ سال فقط می‌تواند یک سری محتوای خاص را مشاهده کند و نمی‌تواند چیزی از زندگی خود آپلود کند. ضمن اینکه تنها محتوا‌های آموزشی از جمله آزمایش‌های جذاب علمی، نمایش موزه‌ها و نگارخانه ها، چشم انداز‌های زیبای چین، توضیح وقایع تاریخی و نظایر آن برای کاربر‌های نوجوان امکان نمایش دارد. در همین راستا تیک تاک از والدین خواسته که در اجرای این طرح همکاری کنند و احراز هویت فرزندانشان در این نرم افزار را اگر هنوز کامل نکردند، کامل کنند.

این کار چین جواب می‌دهد؟

شاید با خودتان بگویید با این وضعیت نه چندان خوش حال کننده برای نوجوانان چینی، چه نیازی است که احراز هویت انجام دهند؟ به هر حال آن‌ها در حدی محدود خواهند شد که به طور قطع در برابر پدر و مادر حامی این طرح هم مقاومت خواهند کرد، بنابراین در اجرای درست چنین طرحی ابهام زیاد دارد، اما واضح است که دولت چین با چنین اقداماتی در چند وقت اخیر تمرکز خود را بر کاهش زمان حضور آنلاین نوجوانان گذاشته است.

«سازمان ملی مطبوعات و نشریات چین» ماه گذشته میلادی از مقررات جدیدی پرده برداشت که دسترسی شهروندان کوچک‌تر از ۱۸ سال به بازی‌های آنلاین در روز‌های جمعه و تعطیلات را محدود می‌کرد! اما اینکه پدر یا مادر یک کودک یا نوجوان زیر هجده ساله به جای او احراز هویت انجام دهند، اما کودکشان با کنسول بازی کند یا از تیک تاک استفاده کند، در حجم گسترده‌ای قابل انتظار است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->