بهادر اسدی کارگردان مشهدی درگذشت + بیوگرافی (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ
سرخط خبرها

با پویش «زیارت نیابتی» چطور از راه دور به زیارت امام حسین (ع) برویم؟

  • کد خبر: ۸۱۶۵۷
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
با پویش «زیارت نیابتی» چطور از راه دور به زیارت امام حسین (ع) برویم؟
پویش «زیارت نیابتی» به همت معاونت فضای مجازی رسانه ملی با راه‌اندازی «تلویزیون اینترنتی حبیب» آغاز شده است. این پویش به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های سفر به عراق و پیاده‌روی اربعین، برای بهره‌برداری مخاطبان از محتوای مجازی و امکان بارگذاری محتوا راه‌اندازی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - پویش «زیارت نیابتی» به همت معاونت فضای مجازی رسانه ملی با راه‌اندازی «تلویزیون اینترنتی حبیب» آغاز شده است.

در دوران شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های سفر به عراق و پیاده‌روی اربعین، معاونت فضای مجازی رسانه ملی بهره‌برداری مخاطبان از محتوای مجازی را با راه‌اندازی «تلویزیون اینترنتی حبیب» با امکان بارگذاری محتوا توسط کاربران فراهم‌ آورده است.

این معاونت «زیارت نیابتی» را هم محور اصلی فعالیت‌های اربعینی قرار داده است که مخاطبان می‌توانند از راه‌ دور سلام و ارادتی به محضر حضرت اباعبدالله (ع) داشته باشند.

هرچند سرعت واکسیناسیون در کشور بیشتر شده و امکان حضور ۶۰ هزار زائر در مراسم اربعین فراهم شده است، اما با شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دل‌های میلیون‌ها مشتاق در فراق این هم‌راهی، هم‌چنان در سوز و گداز است. معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما با راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی «حبیب» در قالب پویش «زیارت نیابتی» امکان همراهی میلیون‌ها عاشق امام حسین (ع) را فراهم کرده است.

روش ارسال درخواست زیارت نیابتی در اربعین

برای هم‌راهی و استفاده از تولیدات مردمی در پویش «زیارت نیابتی»، وب‌سایت HabibTv.ir با قابلیت بارگذاری محتوا توسط کاربران (UGC) راه‌اندازی است. مشتاقان زیارت، با مراجعه به این وب‌سایت و ثبت مشخصات خودشان در فرآیندی موازی، به زائران عراقی و ایرانیانی که امکان حضور در پیاده‌روی دارند تقاضای زیارت می‌فرستند. سپس درخواست آن‌ها پذیرفته می‌شود و حاضران در کربلا به نیابت از آن‌ها زیارت را انجام می‌دهند. عملیات درخواست زیارت و انجام زیارت نیابتی در دو زیرسامانه به‌نام‌های «زائر» و «نائب» طراحی و پیاده‌سازی شده است.

چطور مراسم اربعین را به صورت زنده تماشا کنیم؟

همچنین معاونت فضای مجازی برای تولید محتوای مناسب اربعین و باکیفیت در فضای مجازی، تعدادی از فعالان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را به این سفر اعزام کرده است. این افراد علاوه‌بر انجام زیارت نیابتی، محتوای دیجتالی (گزارش‌های تصویری و مکتوب) را در قالب‌های متنوع، تولید و در صفحات شخصی‌شان در شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه‌های رسمی توزیع و منتشر می‌کنند. محتوای اختصاصی تولیدی تیم‌های اعزامی‌ به پیاده‌روی در وب‌سایت «حبیب‌تی‌وی»، تجمیع و قابل مشاهده است و کاربران عادی نیز می‌توانند به راحتی در این وب‌سایت، محتوا‌های اربعینی خود را با مخاطبان، به اشتراک بگذارند.

«تلویزیون اینترنتی حبیب» را می‌توانید در تلوبیون و شبکه سپهر (قابل دسترس در ستاپ‌باکس تلویزیون‌های خانگی) تماشا کنید. این تلویزیون با ارتباط‌های زنده با شهر کربلا، نجف و مسیر پیاده‌روی و همچنین پخش محتوا‌های اختصاصی، به افزایش ضریب نفود مصرف رسانه‌ای اربعین و بهره‌مندی عموم مردم از توفیقات و برکات زیارت حضرت اباعبدالله حسین (ع) کمک می‌کند.

کاربران رسانه‌های اجتماعی می‌توانند با هشتک #به_تو_ازدورسلام و #زیارت_نیابتی به غنای محتوای اربعینی، کمک کرده و در این پویش شرکت کنند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->