معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

واکنش شیائومی به ادعای مطرح شده در مورد مشکلات امنیتی برخی از محصولاتش

  • کد خبر: ۸۱۶۶۱
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
واکنش شیائومی به ادعای مطرح شده در مورد مشکلات امنیتی برخی از محصولاتش
مرکز ملی امنیت سایبری لیتوانی با انتشار گزارش مفصلی، امنیت گوشی‌های سه برند چینی شیائومی، هواوی و وان پلاس را زیر سوال برد. اکنون شیائومی در پاسخ به این اتهام می‌گوید دستگاه‌های این شرکت کاربران را سانسور نمی‌کنند و به حقوق قانونی کاربران احترام می‌گذارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مرکز ملی امنیت سایبری لیتوانی با بررسی گوشی شیائومی می ۱۰T 5G ادعا می‌کند که قابلیت سانسور در نرم افزار این موبایل برای منطقه اتحادیه اروپا غیر فعال است ولی این شرکت هر زمان بخواهد می‌تواند از راه دور این قابلیت را روی دستگاه‌های خود فعال کند. به همین دلیل به کاربران توصیه می‌کند گوشی‌های چینی را دور بیاندازند.

سخنگوی شیائومی با انتشار بیانیه‌ای در پاسخ به اتهام مطرح شده توسط وزارت دفاع لیتوانی می‌گوید دستگاه‌های این شرکت ارتباطات کاربران را سانسور نمی‌کند. در این بیانیه آمده است که شیائومی هیچ گاه فعالیت‌های شخصی کاربران گوشی‌های هوشمند خود از جمله جستجو، تماس، وب‌گردی یا استفاده از نرم افزارهای ارتباطی شخص ثالث را محدود یا مسدود نکرده است. همچنین در بخشی از این بیانیه آمده است که «شیائومی به حقوق قانونی همه کاربران احترام می‌گذارد و از آن محافظت می کند.»

این بیانیه در حالی منتشر شده است که در گزارش مرکز ملی سایبری لیتوانی آمده است گوشی‌های شیائومی داده‌های رمزگذاری شده را به سروری در سنگاپور ارسال می‌کنند که چنین رویکردی برخلاف مقررات دیتای اروپا است.

اما سخنگوی شیائومی می‌گوید این شرکت قوانین عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا را رعایت می‌کند. «مارگریس ابوکویچیوس» معاون وزیر دفاع لیتوانی در گزارش خود به رویترز اعلام کرد این وزارتخانه گزارش خود را با مقامات امنیت سایبری سایر کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده نیز به اشتراک گذاشته است.

براساس اطلاعات منتشر شده در گزارش وزارت دفاع لیتوانی، فهرست عبارت‌هایی که در حال حاضر توسط گوشی‌های شیائومی در برنامه مرورگر پیش فرض سانسور می‌شوند به ۴۹۹ عبارت به زبان چینی رسیده و هر روز بر تعداد آن اضافه می‌شود. این مرکز می‌گوید چنین موضوعی نه تنها برای لیتوانی، بلکه برای همه کشورهایی که از تجهیزات شیائومی استفاده می‌کنند،‌ مهم است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->