خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

طرح «رتبه‌بندی معلمان» اصلاح شد + جزئیات متن نهایی (۳ مهر ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۱۸۲۸
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
  • ۱
طرح «رتبه‌بندی معلمان» اصلاح شد + جزئیات متن نهایی (۳ مهر ۱۴۰۰)
آخرین نسخه‌ی لایحه‌ی رتبه بندی معلمان، بر اساس متن لایحه اصلاح شده، معلمان در پنج رتبه قرار می‌گیرند.

به گزارش شهرآرانیوز، متن لایحه نهایی رتبه بندی معلمان، دسته‌بندی‌ها را نشان می‌دهد. بر اساس متن لایحه رتبه بندی، معلمان در پنج رتبه قرار می‌گیرند که به اسامی زیر مشخص شده‌اند:

معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استاد معلم

ماده ۴:رتبه معلمان بدو خدمت با مدرک کارشناسی و بالاتر، معلم پایه است

ماده ۵: فرایند رتبه‌بندی برای معلمانی که تا قبل از تصویب این قانون در استخدام آموزش و پرورش بودند (همه معلمان شاغل کنونی) بر اساس امتیازات ناشی از دوره‌های ضمن خدمت، شایستگی‌های عمومی و تخصصی، عملکرد رقابتی، دانش تخصصی _تربیتی، سنوات تجربه معلمی و آخرین مدرک تحصیلی، در یکی از رتبه‌های پنج گانه این قانون تا پایان سال ۱۴۰۰ قرار می‌گیرد.

تبصره ۱ ماده ۵: رتبه بندی شامل نیرو‌های آموزشی شاغل در پست اداری می‌شود.

ماده ۶: کسب رتبه‌های بالاتر مستلزم حداقل ۵ سال توقف در رتبه قبلی و کسب امتیازات لازم بر اساس آیین نامه اجرایی این قانون خواهد بود.

تبصره ۱ ماده ۶: مدت توقف لازم برای معلمان شاغل در مدارس مناطق محروم مرزی و عشایری حداقل چهار سال خواهد بود (به شرط حضور مداوم در ۴ سال در منطقه محروم).

تبصره ۲ ماده ۶: دوره توقف در هر رتبه برای نخبگان موضوع تبصره ۱ ماده ۶۵ و افرادی که در دوره توقف دارای شایستگی اقدامات و عملکرد برجسته باشند حداقل سه سال خواهد بود.

تبصره ۳ماده ۶: حداقل سابقه معلمی برای کسب رتبه معلم سرآمد، ۱۵ سال و استاد معلم ۲۱ سال خواهد بود.

ماده ۷: مجموع حقوق و مزایای معلمان بارتبه‌های مندرج در این قانون نباید از ۸۰ درصد مجموع حقوق و و فوق العاده‌های اعضای هیئت علمی مربی آموزشیار و مربی دانشگاه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری (برای معلمان با مدرک کارشناسی و پایینتر مربی آموزشیار و برای معلمان با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر مربی) کمتر باشد و به ازای هر ارتقاء رتبه که کسب نموده و یا می‌نمایند به ترتیب

۲۵ درصد (معلم ارشد) - ۲۰ درصد (معلم خبره) - ۱۵ درصد (معلم سرآمد) و ۱۰ درصد (استاد معلم)

ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده شود.

تبصره ۱ماده ۷: افزایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون همه‌ساله متناسب با تغییرات حقوق و فوق العاده‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در احکام استخدامی معلمان به عنوان فوق العاده رتبه بندی لحاظ می‌شود و مشمول کسورات بازنشستگی می‌گردد.

تبصره ۲ ماده ۷: دولت مکلف است همه امتیازات و درصد‌های موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را برای سایر کارمندان دولت به مشمولین این قانون اختصاص دهد و فوق العاده رتبه بندی موضوع این ماده علاوه بر امتیازات و درصد‌های مزبور می‌باشد.

تبصره ۳ ماده ۷: فوق العاده‌های موضوع این قانون از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در سقف منابع پیش بینی شده در بند (واو) تبصره ۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور پرداخت می‌شود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ منوط به پیش‌بینی بار مالی در قوانین بودجه سنواتی به صورت کامل اعمال خواهد شد.

ماده ۸: در راستای تحقق هدف عملیاتی شماره ۲ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر لزوم تمام وقت شدن معلمان وزارت آموزش و پرورش مکلف است نسبت به اصلاح طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور موضوع ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در آیین نامه اجرایی این قانون اقدام کند.

ماده ۹: آیین نامه اجرایی قانون در خصوص نحوه تشکیل هیئت‌های ممیزه مرکزی استانی شهرستانی و منطقه شامل چگونگی تعیین امتیاز معلمان برای رتبه‌بندی، شرایط کسب ارتقا، توقف و تنزل رتبه و جزئیات تعیین میزان فوق العاده رتبه بندی، حسب امتیازات حاصله حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

منبع: ایلنا


اینجا بخوانید: زمان تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان مشخص شد + جزئیات (۳ مهر ۱۴۰۰)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
0
0
مخالف
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->