کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده جشن‌تکلیف نوجوانان پسر عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر چه می‌خواهد دل تنگت، نگو! نگاهی به کارکرد اجتماعات دینی در جامعه حضور استادان هنر انقلاب اسلامی در چای خانه حضرت رضا (ع) اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات شریعتی و مفاهمه اجتهاد در اندیشه اسلامی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد
سرخط خبرها

فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک جریان انسان ساز به دانش آموزان آموخته شود

  • کد خبر: ۸۱۸۹۰
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک جریان انسان ساز به دانش آموزان آموخته شود
آیت ا... سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به محله محروم اسماعیل آباد و دبیرستان صدرا در این محله رفت تا اولین نماز ظهر و عصر سال تحصیلی جدید را به همراه دانش آموزان این مدرسه اقامه کند.

علیرضا ظهیری ‌ | شهرآرانیوز؛ زنگ آغاز سال تحصیلی جدید برای دومین سال در شرایط کرونایی به صدا درآمد و امسال نیز دانش آموزان باید بدون هیجان حضور در مدرسه و از بستر فضای مجازی برنامه‌های تحصیلی خود را دنبال کنند، این در شرایطی است که بنا به گفته مسئولان سال تحصیلی جدید به صورت ترکیبی و تدریجی است، بدین صورت که در برخی مقاطع و مناطق، کلاس‌ها به صورت حضوری است و به تدریج با تکمیل فرایند واکسیناسیون دیگر دانش آموزان هم به صورت حضوری وارد مدارس خواهند شد.

دیروز و پس از اینکه زنگ اول مهر برای بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانش آموز خراسانی به صورت نمادین توسط محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، در دبیرستان دخترانه مصلانژاد در بولوار توس ۵۳ به صدا درآمد، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی به محله محروم اسماعیل آباد و دبیرستان صدرا در این محله رفت تا اولین نماز ظهر و عصر سال تحصیلی جدید را به همراه دانش آموزان این مدرسه اقامه کند.

تدام انقلاب در گرو ترویج فرهنگ دفاع مقدس در دانش آموزان

آیت ا... سیداحمد علم الهدی پس از اقامه نماز ظهر و عصر در جمع دانش آموزان و معلمان این مدرسه و مسئولان استانی و شهری از جمله حجت الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: تقارن و هم زمانی سالگرد دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی دانش آموزان که ذخیره‌های اسلام، نظام جهوری اسلامی و ملت ایران هستند، گویای این واقعیت و راهبرد است که باید فرهنگ دفاع مقدس و حیات فرهنگی که این دفاع به ما داده است به عنوان یک جریان انسان ساز توسط معلمان به دانش آموزان آموخته شود تا شاهد تداوم انقلاب در نسل آینده باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه اگر این راهبرد در تعلیم و تربیت ما نباشد، ادامه انقلاب در نسل‌های آینده امکان پذیر نیست، تصریح کرد: راهبرد به جا مانده از دفاع مقدس باید در اندیشه مسئولان تعلیم و تربیت قرار گیرد و البته معلمان و مسئولانی که مسئولیت نسل سازی آینده را دارند باید خدایی کار کنند و در خط بندگی خدا باشند.
وی افزود: جریان دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ در موضوع ایثار و شهادت و دفاع از دین و کشور باید محور همه آموزه‌ها و محور کار معلمان باشد.

آیت ا... علم الهدی خطاب به دانش آموزان نیز گفت: شما دانش آموزان هم باید به این اصل توجه کنید که آغاز سال تحصیلی امسال با ایام اربعین حسینی (ع) تقارن پیدا کرده است. در این ایام فرزندان امام‌حسین (ع) در جنگ با دشمن اموی متحمل بالاترین مصائب و سختی‌ها شدند تا در نهایت ظلم و تجاوز در جامعه اسلامی حاکم نباشد و آزادی و استقلال به اصالت برسد و شما دانش آموزان در جامعه امروز پس از گذشت قرن‌ها از آن روزها، حامل رسالت فرزندان امام حسین (ع) هستید.

بندگی خدا محور و اصل کار‌ها باشد

امام جمعه مشهد افزود: خوشحالم در اولین روز سال تحصیلی جدید به این مدرسه آمده ام و همراه با دانش آموزان، معلمان و مسئولان سال تحصیلی جدید را با نماز و عبادت پروردگار آغاز کرده ایم و همان طور که آغاز سال تحصیلی با نماز همراه شد، باید بندگی خدا هم در همه آموزش‌ها محور و اصل کار باشد.

آموزش بدون وقفه باشد

پیش از این مراسم، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در مراسم نمادین بازگشایی ترکیبی-تدریجی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه مصلانژاد، با بیان اینکه بحران کرونا، آسیب‌هایی به حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها وارد کرد، گفت: در بیش از یک سال و نیمی که از آغاز شیوع این ویروس در کشور می‌گذرد شاهد تلاش‌های بسیار معلمان در کار آموزش بوده ایم و حتی در همان اسفند ۹۸ برخی معلمان به صورت خودجوش کار آموزش مجازی را آغاز کردند.
محمدعلی نبی پور با بیان اینکه تداوم آموزش در خانه به طور قطع کار دشواری است، افزود: در این مدت ما شاهد خلاقیت‌های زیادی بودیم.

وی با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس در برخی مناطق با ظرفیت‌های محدود دانش آموزی گفت: امیدواریم با افزایش روند واکسیناسیون از آبان ماه، شاهد فعالیت حضوری کلاس‌های درس باشیم.
وی با تأکید بر اینکه هیچ وقفه‌ای نباید در جریان آموزش ایجاد شود، افزود: همه باید تلاش کنیم تا اگر قرار است از آبان کلاس‌های حضوری داشته باشیم با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی این کار انجام شود.

مدارس حضوری، فعلا برای مناطق روستایی و عشایری

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم با بیان اینکه از سوم مهرماه یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانش آموز در استان سال تحصیلی جدید خود را همچون همه دانش آموزان کشور آغاز کردند، اظهار کرد: در استان ما در سال تحصیلی جدید در صورت امکان آغاز کلاس‌های حضوری، ۱۰ هزار مدرسه و ۵۷ هزار کلاس درس آماده حضور دانش آموزان است، همچنین ۹۰ هزار معلم در خراسان رضوی وظیفه آموزش به دانش آموزان را دارند.

قاسمعلی خدابنده افزود: هر چند در یک و نیم سال گذشته کلاس‌های حضوری نداشته ایم، اما با زحمات زیاد شاهد بودیم فرایند آموزشی متوقف نشده و از طریق فضای مجازی دانش آموزان، آموزش‌های خود را فرا گرفته اند که در این مسیر همراهی معلمان و اولیا شایسته قدردانی است.

وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی کرونا در کشور، قرار شده است کلاس‌های درس در مناطق روستایی و عشایری با ظرفیت کمتر از ۱۵ دانش آموز در هر کلاس، به صورت حضوری باشد و دیگر دانش آموزان از بستر شبکه شاد فرایند آموزشی خود را دنبال کنند تا به تدریج با بسترسازی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس و تکمیل فرایند واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان همه کلاس‌های درس حضوری شود.

۱۰۳۵ کلاس جدید برای استان

خدابنده ادامه داد: باید از مجمع خیران مدرسه ساز و سازمان نوسازی مدارس هم قدردانی کنیم که با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن حضوری کلاس ها، اقدامات این نهاد‌ها متوقف نشد و برای سال تحصیلی جدید ۲۷۶ پروژه در استان اجرایی شد که برآیند این پروژه‌ها اضافه شدن ۱۰۳۵ کلاس درس به فضا‌های آموزشی استان است.

همچنین علی سعیدی، رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان مشهد، با بیان اینکه منطقه تبادکان بزر گ‌ترین منطقه آموزشی کشور است، اظهار کرد: جمعیت دانش آموزی این منطقه بسیار بالاست، اما با تمام اقداماتی که در سال‌های گذشته انجام شده است، سرانه دانش آموزی این منطقه بزرگ آموزشی ۱.۸ متر به ازای هر دانش آموز است که باید مسئولان در این باره چاره‌ای بیاندیشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->