تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

حوزه فرهنگ؛ پشتیبان پیشرفت اقتصادی مشهد

  • کد خبر: ۸۱۸۹۷
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
حوزه فرهنگ؛ پشتیبان پیشرفت اقتصادی مشهد
ایجاد معاونت فرهنگی در شهرداری‌های مناطق و پس از آن ایجاد این معاونت در ساختار‌های بالادستی و همچنین در حوزه ستادی، مهم‌ترین دستورکار ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد بود.

کوثر عادل ‌ | شهرآرانیوز؛ ایجاد معاونت فرهنگی در شهرداری‌های مناطق و پس از آن ایجاد این معاونت در ساختار‌های بالادستی و همچنین در حوزه ستادی، مهم‌ترین دستورکار ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد در نشست این کمیسیون در این باره گفت: ایجاد معاونت فرهنگی را باید در مناطق شهرداری پیگیری کرد و این موضوع نباید به یک کارشناس منتهی شود. همچنین حضور این بازوی تأثیرگذار در شورای معاونان شهردار می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های مناطق کمک کند.

حجت الاسلام حسن منصوریان با اشاره به اینکه کارکرد‌های فرهنگی در شهر باید تقویت شود، افزود: قرار است حوزه فرهنگی در شهرداری ارتقا یابد و توسعه موضوع‌های فرهنگی را دنبال کند. به همین نسبت جایگاه فعالان حوزه فرهنگی نیز باید رشد کند تا این افراد بودجه متناسب با ساختار را دریافت کنند و حرمتشان حفظ شود.

وی ادامه داد: فعالان فرهنگی باید با پستی درخور وارد حوزه فرهنگی شوند و بودجه و توزیع نیروی انسانی نیز براساس این پست‌ها تقسیم شود. منصوریان با اشاره به اینکه زیربنای اقدامات شورای ششم تقویت مسائل فرهنگی است، اظهار کرد: عملیات فرهنگی در این شورا برنامه‌ای تأثیرگذار، گسترده و ساختاری در حوزه شهری است؛ بنابراین باید ابزار، ساختار و امکانات با هم تناسب داشته باشند.

ارتقای جایگاه مدیران فرهنگ سرا‌ها

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این باره گفت: معاونان فرهنگی تبدیل به رئیس اداره شدند و زیرمجموعه معاونت اجرایی قرار گرفتند. بی شک این موضوع با برنامه گسترده شورای ششم در حوزه فرهنگی هم خوانی ندارد. فاطمه سلیمی با بیان اینکه برخی کارشناسان فرهنگی ما در جایگاه حقیقی شان قرار ندارند، افزود: فرهنگ سرا‌ها میدان عملیات فرهنگی ما هستند؛

بنابراین از معاونت برنامه ریزی شهرداری می‌خواهیم که جایگاه مدیران فرهنگ سرا‌ها ارتقا یابد. متأسفانه این موضوع حلقه گم شده‌ای در تشکیلات شهرداری است.

با ایجاد معاونت فرهنگی در مناطق موافقیم

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز در همین باره گفت: اینکه سازمان فرهنگی به معاونت فرهنگی تبدیل شود، با ساختار شهرداری در ارتباط است و به هم اندیشی با سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور نیاز دارد.

آیدا مهربان با بیان اینکه عارضه یابی در حوزه اجرایی بخش فرهنگی در دستورکار است، افزود: این موضوع که در مناطق باید معاونت فرهنگی وجود داشته باشد، پذیرفته است و ما نیز با تحقق آن موافقیم. با این حال، ایجاد این معاونت در حوزه ستادی با نگاه تک بخشی محقق نمی‌شود و کمک‌های شورا و شهرداری برای رایزنی با وزارت کشور ضروری است.

اثرگذاری حوزه فرهنگی در اقتصاد شهر

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد در دستورکار دوم این نشست با عنوان طرح دریافت میزبانی نشست سازمان جهانی گردشگری، گفت: هدف از اجرای این طرح، فعال کردن حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد با محوریت این نشست جهانی است.

مجید طهوریان عسکری با بیان اینکه حوزه فرهنگی می‌تواند در اقتصاد شهر تأثیرگذار باشد، افزود: در این راستا شهرداری‌های مناطق هم می‌توانند در بازه زمانی یک ماهه نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری خرد در منطقه برگزار کنند تا گلچین و خروجی این نمایشگاه را به نشست جهانی برسانیم. وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ پشتیبان پیشرفت اقتصادی شهر است، بیان کرد: ما به عنوان یک شهر جهانی باید ثابت کنیم که با پایتخت کشورمان و حتی با هم ردیف‌های بین المللی می‌توانیم رقابت کنیم.

تدوین طرح میان مدت برای محله اسماعیل آباد

منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه در این نشست درباره دیگر دستور کار جلسه مبنی بر تدوین طرح میان مدت برای محله اسماعیل آباد و نیز نظارت بر فعالیت‌های اجرایی در این محله، گفت: شورای شهر به آبادانی مسجد ابوالفضلی در محله اسماعیل آباد کمک می‌کند و در ساخت مسجد نیز مشارکت خواهد کرد.

همچنین سلیمی، عضو هیئت رئیسه شورا در این باره گفت: از مردم این محله می‌خواهیم خودشان در ارائه طرح برای به ثمرنشاندن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار محلات حاشیه شهر مشارکت کنند و همچنین با خیران شهریار ارتباط برقرار کنند. ما نیز در کمیته نام گذاری موضوع نام گذاری خیابان‌های این محله را پیگیری کردیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->