حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

در سر سردار چه می‌گذرد؟ | آیا آجورلو برای استقلال برنامه‌ای دارد؟

  • کد خبر: ۸۱۹۸۵
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
در سر سردار چه می‌گذرد؟ | آیا آجورلو برای استقلال برنامه‌ای دارد؟
مدیرعامل جدید باشگاه استقلال بیانیه بلندبالایی که نقش حمایتی از فرهاد مجیدی داده را به تازگی منتشر کرده، اما مصطفی آجرلو هرگز درباره اینکه چه برنامه‌ای برای استقلال دارد، توضیحی نداده است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، همان طور که از هفته‌ها قبل نیز قابل پیش بینی هم بود، مصطفی آجورلو، مدیرعامل سابق باشگاه تراکتور تبریز که سال‌ها قبل مدیریت تیم‌های استیل آذین و پاس تهران را هم به عهده داشت، به عنوان مدیرعامل جدید استقلال برگزیده شد.

بعد از مطرح شدن نام آجورلو به عنوان مدیرعامل، گفته شد که او به دلیل رسیدن به دوران بازنشستگی قادر به مدیریت در باشگاه استقلال نیست، اما وزارت ورزش درنهایت او را به عنوان مدیرعامل برگزید.

مجتبی عبدالهی، مهدی افضلی، پرویزمظلومی و محمد مومنی نیز دیگر اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال را تشکیل می‌دهند تا استقلال به جز مظلومی که درتیم مدیریتی قبل حضور داشت، ترکیب مدیریتی جدیدی را تجربه کند.

با ورود آجورلو به دایره مدیریتی باشگاه استقلال این پرسش کلیدی به وجود آمده که آیا این باشگاه که در ۸ سال گذشته پی درپی درفتح لیگ برتر با مشکل مواجه بوده، با مدیریت آجرلو می‌تواند ناکامی‌ها را پس زده و دوباره بربام فوتبال ایران بایستد؟

آجورلو به واسطه اینکه یک بار درزمان مدیریت تیم پاس به قهرمانی لیگ برتر دست یافت، این انتظار را تقویت می‌کند که در زمان مدیریتش براین باشگاه مردمی، به این سمت و سو حرکت کند وطلسم قهرمان نشدن را بکشند، اما درعین حال که این انتظارات فضای ذهنی‌مان را دربرگرفته، به این نکته نیز متوجه‌ایم که سردار دوران ناکامی هم در مدیریت خود برتیم‌های باشگاهی داشته است.

 زمان مدیریت او بود که تیم فوتبال استیل آذین با هزینه‌های سرسام آور به لیگ یک سقوط و درنهایت منحل شد. مدیریت آجورلو در باشگاه تراکتور نیز منتج به قهرمانی نشد واو تنها توانست جایگاهی را با این باشگاه تصاحب کند که پیش از او نیز مدیران تراکتور توفیق دست یابی به آن داشتند. در واقع ورود آجرلو به دایره مدیریت باشگاه استقلال تلفیقی از بیم و امید را ایجاد کرده و اکنون به درستی نمی‌توان گمان برد که مرد اول مدیریت باشگاه استقلال به واسطه آنکه سال‌ها است باشگاهی تحت مدیریتش به قهرمانی نرسیده، آیا قادر است خاطرات قهرمانی سال‌های دور با پاس را که حاصل دوران آغازین لیگ برتر است، این بار با استقلال تکرار کند یا خیر؟!

این جا جای دیگری است آقا مصطفی

تکیه برقهرمانی سال‌های قبل پاس به همراه تیم مدیریتی آجورلو که آن زمان یک رسانه قوی را نیز پشت خود داشت، دلیلی برتکرار آن موفقیت در مختصات باشگاه استقلال نیست. باشگاه استقلال درهمه زمینه‌های نرم افزاری و سخت افزاری  تفاوت‌های بسیاری با پاسی دارد که درآن دوران با مدیریت آجورلو وکمی قبل ترسردار ملاحی طی طریق می‌کرد. پاس درتمام طول دوران حیاتش هیچ گاه طعم تلخ بی پولی و حتی مشکلات سخت افزاری؛ نظیرآنچه در همه این سال‌ها در باشگاه استقلال دیدیم را تجربه نکرد.

سازماندهی پاس درهمه رده‌ها به حدی عالی بود که این باشگاه در سطوح پایه نیز دست بالایی درقیاس با تیم‌های مدعی دوران خود داشت و بسیاری از استعداد‌های فوتبال ترجیح می‌دادند دراین باشگاه به فعالیت خود ادامه دهند. پاس به واقع ازهمه زوایا یک باشگاه حرفه‌ای بود و انحلال آن به دلایلی که سردارآجورلو اطلاعات دقیقی از آن دارد، هرگز به سود فوتبال ایران به خصوص فوتبال پایتخت و جوان‌هایش نبود.

 شکی نیست اگرسازمان دهی آن پاس رویایی در استقلال وجود داشت، این باشگاه موفقیت‌های پرتکرارتری را رقم می‌زد، اما فقدان زیرساخت‌های یک باشگاه حرفه‌ای و تصمیم گیری‌های آنی و بعضا سیاسی و ورود مدیران ناکارآمد، باشگاه استقلال را به نقطه‌ای رسانده که امروز علاوه برتجربه سال‌ها ناکامی در لیگ برتر، انبوهی از بدهی‌های داخلی و خارجی را پشت سرخود می‌بیند وروشن نیست که سردار آجورلو که عادت به مدیریت در باشگاه‌هایی داشته که لاقل سازماندهی مناسبی داشته‌اند یا ازنظرمالی درتمول باشند، چگونه می‌تواند از پس این حجم از مشکلات برآید.

 

با ما حرف بزن سردار

سردارمطصفی آجورلو در پیامی که بعد از جلوس روی صندلی مدیریت باشگاه استقلال منتشر کرد از برنامه‌هایش به درستی رونمایی نکرد. پیام او نیز پیامی کلی با جملاتی پرطمطراق بود که نمونه‌اش را پیش‌تر از زبان بسیاری از مدیران باشگاه استقلال شنیده‌ایم.

دعوت به اتحاد و همدلی، حمایت از کادرفنی، اشاره به مشکلات مدیران پیشین و جملاتی از این دست گرچه زیبایی‌های ژورنالیستی خاص به خود را دارد و فعالیت تیم رسانه‌ای همواره حی و حاضرکنار او را به رخ می‌کشد، اما هرگز بیانگر برنامه دقیق و مدونی از سوی مدیرعامل جدید باشگاه استقلال نبود و انتظار می‌رفت که سردار در همین بدو ورود به دایره مدیریت باشگاه استقلال با جملاتی قابل فهم به شنوده (هواداران استقلال) اعلام کند که چه برنامه قابل اجرایی درسردارد که باشگاه استقلال را به مانند پاس سال‌ها قبل به یک باشگاه نمونه درهمه سطوح بدل سازد؟!

دربیان آجورلو هیچ گاه به این مهم اشاره نشد که اگر در دوران جدید مدیران ورزش عزمی برای ایجاد تحول در باشگاه استقلال وجود دارد، چگونه و با چه راه حل‌هایی است؟

آیا قرار است اسپانسر‌هایی قوی تراز‌های وب استقلال را زیر چتر حمایت خود بگیرند تا اثرات مالی آن برساختار استقلال نمایان شود؟ آیا قرار است سردار آجورلو ازارتباطات خود بهره گرفته و شرایط خاص و ویژه‌ای را برای استقلال ایجاد کند تا دست کم در دوران مدیریتش استقلال نیز به مانند باشگاه پاس صاحب ورزشگاهی اختصاصی شود؟ یا اینکه قرار است ورزشگاه‌هایی که دراختیار این باشگاه قرار دارد، ترمیم شده و برای استفاده به کار گرفته شود؟

استقلال مدیری را می‌طلبد که از ایده پرداز به عمل گرایی محض تغییر وضعیت دهد. مصاحبه‌های شعارگونه بدون کمترین عزم در ایجاد تحولات ساختاری در سال‌های اخیر به ابزاری دم دستی برای مدیران و معاونان باشگاه استقلال بدل شد تا عمر خود را دراین باشگاه افزایش دهند و بی آنکه کاری ماندگار در این باشگاه خلق کنند، از دایره مدیریت نیز خارج شده اند. حقیقت این است که دیگر نه هواداران باشگاه استقلال و نه کارشناسان نزدیک به این حوزه حوصله شعار‌های پی درپی را ندارند وبه دنبال مدیری می‌گردند که به ریشه مشکلات رسوخ کرده و آن‌ها را یکی بعد از دیگری بخشکاند واز استقلال درختی پرشاخ و برگ و تنومند پدید آورد.

در لا به لای بیانیه سردار جمله‌ای به چشم مان برخورد می‌کند که امیدوارمان می‌کند. آن جا که او می‌گوید: «معتقدم استقلال باید در چهار حوزه ورزشی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی ارتقا یابد - که مفصل درباره ایده‌های تحول در این سه حوزه سخن خواهم گفت.»

منتظرمی‌مانیم آقای آجرلو.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->