علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان
سرخط خبرها

تأمین سوخت نیروگاه‌های برق برای جلوگیری از خاموشی در زمستان

  • کد خبر: ۸۲۰۵۷
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
تأمین سوخت نیروگاه‌های برق برای جلوگیری از خاموشی در زمستان
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: برای تأمین برق لازم و پیشگیری از خاموشی در زمستان، باید سوخت نیروگاه‌های ۳ استان خراسان‌رضوی، شمالی و جنوبی تا قبل از آذر امسال تأمین و تکمیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: برای تأمین برق لازم و پیشگیری از خاموشی در زمستان، باید سوخت نیروگاه‌های ۳ استان خراسان‌رضوی، شمالی و جنوبی تا قبل از آذر امسال تأمین و تکمیل شود.

رضا ریاحی در نشستی که به منظور اندیشیدن تدابیر لازم برای تأمین سوخت نیروگاه‌های خراسان برای گذر از دوره اوج زمستان۱۴۰۰ با حضور مدیران عامل شرکت‌های خدماتی و اقتصادی استان برگزار شد، افزود: این شرکت وظیفه تأمین برق استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی را برعهده دارد و ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های خراسان ۵۶۲۳مگاوات و تولید سالانه برق آن‌ها ۲۱هزارو۴۰۰میلیون کیلووات ساعت است.

همچنین معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: زمستان پارسال مقدار کمی خاموشی در کشور اعمال شد و برنامه ریزی شده است که امسال نیز خاموشی‌ها در این فصل در حداقل حالت ممکن باشد.

احتمال افزایش مصرف برق در زمستان

مهدی علومی افزود: براساس بررسی ها، میزان مصرف برق در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به‌میزان ۳ تا ۴ درصد افزایش یافت، اما از اواخر سال ۱۳۹۹ شاهد رشد ۱۳درصدی مصرف برق در خراسان رضوی بودیم که این میزان رشد در فروردین امسال به ۳۵درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رسید.

وی ادامه داد: پیش بینی شده است که مصرف برق در زمستان امسال نیز درخور توجه باشد، زیرا به احتمال زیاد واحد‌های صنعتی درصدد جبران کاهش تولید در نتیجه خاموشی‌های تابستان برخواهند آمد و میزان تولید خود را افزایش می‌دهند که این مهم به افزایش مصرف برق نیز منجر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: امسال تأمین گاز نیروگاه‌ها صددرصد پیگیری می‌شود و خوشبختانه شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی ۱۰میلیون لیتر در توزیع نفت و گاز در نیروگاه‌ها جلوتر از برنامه است؛ همچنین این وضعیت مثبت در توزیع نفت کوره نیز مشاهده می‌شود.

علی اصغر اصغری اضافه کرد: نیروگاه‌های خراسان رضوی از ابتدای سال تاکنون ۵۱۰میلیون لیتر سوخت مصرف کرده اند و این آمادگی در شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی استان وجود دارد که معادل مصرف پارسال نیروگاه‌ها سوخت برای آن‌ها تأمین کند.
مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی خراسان رضوی برای تأمین روزانه ۱۴میلیون مترمکعب سوخت نیروگاهی در نیمه دوم امسال قول همکاری داد.

همچنین مدیر بهره برداری شرکت گاز خراسان‌رضوی با اشاره به افزایش تزریق ۱۵ تا ۱۷درصدی گاز به نیروگاه‌ها امسال نسبت به پارسال گفت: در فصل سرد مصرف گاز خانگی به شکل درخور توجهی افزایش پیدا می‌کند و پیش بینی می‌شود مصرف گاز رشد ۱۰درصدی داشته باشد؛ در بخش گاز واحد‌های صنعتی استان نیز توسعه زیادی انجام گرفته است و پیش بینی می‌شود در این بخش نیز ۱۰درصد مصرف بیشتری نسبت به پارسال انجام گیرد.

فرشید دشتی با اشاره به حجم گاز تزریق شده به نیروگاه‌های استان گفت: در ۶ماه ابتدای امسال ۲میلیاردو۵۹۰میلیون مترمکعب گاز تحویل نیروگاه‌ها شد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۲میلیاردو۲۱۳میلیون مترمکعب بود و این عدد حکایت از رشد ۱۷درصدی تزریق گاز به نیروگاه‌های استان در امسال دارد.

وی اضافه کرد: برای واردات گاز از ترکمنستان نیز مذاکراتی با طرف ترکمنستانی انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->