نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

نوستالوژی| روزی که مشکی ها، صید «صیامی» شدند!

  • کد خبر: ۸۲۰۷۰
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
نوستالوژی| روزی که مشکی ها، صید «صیامی» شدند!
گزارش دنیای ورزش سال ۷۰  از جدال ابومسلم و نساجی قائمشهر در جام آزادگان را در این مطلب بخوانید.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ شماره اول شهریور ۱۳۷۰ مجله دنیای ورزش به گزارشی از دیدار ابومسلم و نساجی قائمشهر در چهارچوب نخستین دوره رقابت‌های جام آزادگان پرداخته است؛ دیداری که به برتری ۲ بر ۱ میهمان مازنی در ورزشگاه تختی شهر مشهد انجامید.

شکستی که برای ابومسلمی‌ها یک نکته ویژه داشت و آن هم اینکه سعید صیامی، مهاجم اسبقشان، در این بازی بدجور از مشکی‌های مشهدی انتقام گرفت. صیامی که چند ماه قبل مشهد را به مقصد قائمشهر ترک کرده بود، در این بازی یک گل زد و یک پاس گل داد تا قاتل ابومسلم در مشهد لقب بگیرد. در ادامه روایت سعید صیامی از آن روز خاص و البته بخش‌هایی از گزارش مجله دنیای ورزش آمده است:

روایت دنیای ورزش از پیروزی نساجی در مشهد

ابومسلم با غرور ناشی از پیروزی مقابل استقلال اهواز این بار تیم با تجربه نساجی قائمشهر را به بازی فرا خواند تا نبرد دیگری با حریف آشنای شمالی به تصویر بکشاند. ابومسلم در روزی که می‌توانست بهتر از این‌ها نتیجه بگیرد، با ارائه یک بازی بدون برنامه که ارسال توپ‌های بلند از جناحین اساس حملاتش را شکل می‌داد، چشم بسته به در و دیوار دفاعی نساجی می‌کوبید. در رو به رو نساجی آمده بود تا از دیدار با ابومسلم دست خالی میدان را ترک نکند. این تیم خوب ظاهر شد و دانستن قدر فرصت‌ها هنگام ضدحمله نیز به ویژه از سوی صیامی، مهاجم مشهدی اش، و مرادی زهردار نشان داد.

با شروع بازی، سیاه جامگان با آهنگ هجومی به سمت دروازه مازنی‌ها به حرکت در آمدند؛ با ا ین حال این نساجی بود که در دقیقه ۱۰ در میان غفلت مدافعان ابومسلم با یورش و پاس دقیق صیامی توسط مرادی به گل دست یافت. در کش و قوس این حادثه، ابومسلم دوباره توسط فوجی و کافی تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفت؛ اما ناکام ماند. درست یک دقیقه به پایان نیمه اول، سانتر مرادی از جناح راست روی پای صیامی جفت و جور شد و بدین ترتیب مشهدی‌ها دومین ضربه را از همشهری خود دریافت کردند.

ابومسلم نیمه دوم را با تلاش گسترده‌تر آغاز کرد؛ اما حملات بدون طرح و نقشه و اصرار در فرستادن توپ‌های بلند که بیشتر آن‌ها نیز توسط دفاع و دروازه بان نساجی دفع می‌شد، دروازه میهمان شمالی را از هر گزندی مصون می‌ساخت. در دقیقه ۷۱ جغتاپور با واکنش بموقع شلیک سنگین شکری را رد کرد. سرانجام ابومسلم در دقیقه ۹۰ بر اثر اشتباه جغتاپور، دروازه بان نساجی، که ناآماده نشان می‌داد، با ضربه شاملو به گل رسید. وقتی داور دیدار بدون در نظر گرفتن وقت تلف شده سوت پایان را زد، ابومسلم فهمید که دیر از خواب بیدار شده است و ناکام از میدان راهی رختکن شد.

روایت سعید صیامی از آن بازی خاص

سعید صیامی مرد شماره یک میدان ابومسلم و نساجی در جدال اول شهریور ۱۳۷۰ بود. او که تازه چند ماه بود مشهد را به مقصد قائمشهر ترک کرده بود، در بازگشت مجدد به شهرش انتقام سختی از آن‌هایی گرفت که به زعم خودش در حقش بی مهری کرده بودند. صیامی درباره رویداد‌های آن موقع می‌گوید: سال ۷۰ از طرف باشگاه به من گفتند که بیا برایت بازی خداحافظی برگزار کنیم!

من سال ۶۸ توسط علی پروین به تیم ملی دعوت شده بودم و این مسئله برایم خیلی عجیب بود که آقایان به بهانه جوان گرایی می‌خواستند من را کنار بگذارند. بعد از پرس و جو کاشف به عمل آمد که سرمربی وقت من را نخواسته و حتی به یکی از مجلات دنیای ورزش یا کیهان ورزشی گفته صیامی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است!

 وی می‌افزاید: راستش خیلی به من بر خورد. اصلا انتظار چنین برخوردی را با منی که همه چیزم ابومسلم بود، نداشتم. خدا می‌داند ۲۴ ساعت از این قضیه می‌گذشت که پیروز جغتاپور، گلر وقت نساجی، که با من رفاقت داشت، به من زنگ زد و گفت سعید تو از فوتبال خداحافظی کردی؟ وقتی این خبر را تکذیب کردم، از من خواست که به نساجی بروم. این طوری شد که چشم باز کردم و دیدم در رستوران اکبرجوجه گرگان هستم.

صیامی با اشاره به وقایع روز بازی با ابومسلم در مشهد اظهار می‌کند: وقتی برای بازی با ابومسلم که عشقم بود به مشهد آمدم، باورم نمی‌شد. مرحوم نادر دست نشان آن موقع کاپیتان نساجی بود. وقتی می‌خواستیم وارد زمین شویم، نادر از من پرسید اضطراب داری؟ و من گفتم نه، ولی پایم نمی‌کشد مقابل ابومسلم بازی کنم.  پیشکسوت مشهدی فوتبال خراسان خاطرنشان می‌کند: بعد از گل هیچ کاری انجام ندادم و فقط به سمت وسط زمین حرکت کردم. می‌خواستم به خیلی‌ها نشان دهم که هنوز هستم و خدا را شکر این اتفاق هم افتاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->