سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی بدلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال خدا کند انصاف از تبعید برگردد چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد
سرخط خبرها

بازی رایانه‌ای ۵۸ میلیون تومان آب خورد

  • کد خبر: ۸۲۰۷۸
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
بازی رایانه‌ای ۵۸ میلیون تومان آب خورد
پسر نوجوان مشهدی در اقدامی مجرمانه حساب پدرش را خالی کرد.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ ارجاع یک فقره شکوائیه قضایی از سوی دادسرای ویژه مبارزه با جرائم رایانه‌ای مشهد مبنی بر سرقت وجه از حساب یکی از شهروندان موجب شد تا تیمی از مأموران اداره فضای مجازی مرکز پلیس فتای استان خراسان رضوی برای بررسی موضوع وارد عمل شوند.
مأموران در بررسی اظهارات شاکی که مردی جوان بود دریافتند، در چند مرحله مبلغ ۵۸۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز کسر شده و موجودی او را صفر کرده است.

مأموران ابتدا فرضیه فیشینگ شدن حساب مال باخته را مطرح و تحقیقات خود را آغاز کردند، اما در ادامه مسیر دریافتند که شاکی در یک ماه اخیر هیچ خرید و تراکنش مالی اینترنتی نداشته است.
مجریان قانون پیگیری‌های خود را درباره این پرونده ادامه دادند تا اینکه سرنخی را از نحوه برداشت وجه از حساب مال باخته به دست آوردند. وجوه کسر شده همگی صرف خرید بازی رایانه‌ای شده بود.

با اعلام این موضوع به مرد جوان، وی درباره موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و مدعی شد که اصلا چنین تراکنش مالی نداشته است. در حالی که تحقیقات پرونده ادامه داشت مأموران با احتمال اینکه فرزند نوجوان شاکی در این اقدام مجرمانه نقش داشته باشد، موضوع را با مال باخته مطرح کردند و با هماهنگی وی این پسر نوجوان به مرکز پلیس فتای استان خراسان رضوی فراخوانده شد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در توضیح عملیات دستگیری متهم این پرونده گفت: پس از احضار پسر نوجوان شاکی پرونده، سؤالاتی از وی پرسیده شد که ضدونقیض گویی او ظن مأموران را به او برانگیخت. ظنی که با به دست آمدن شواهدی خیلی زود به یقین تبدیل شد.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: پسر نوجوان ابتدا منکر دستبرد به حساب پدرش بود، اما پس از رویارویی با شواهد و ادله موجود به حقیقت ماجرا اعتراف کرد. این نوجوان در اعترافاتش گفت که به دلیل علاقه زیاد به بازی‌های رایانه‌ای مبلغ ۵۸۰ میلیون ریال را بدون اطلاع پدرش در چند مرحله از حساب او برداشت کرده است.

این مقام ارشد پلیس فتای استان درباره این پرونده به والدین هشدار داد: شهروندان حساسیت بیشتری درباره استفاده از فضای سایبری فرزندان خود داشته باشند و با کنترل و تربیت صحیح مانع از بروز چنین اقداماتی شوند. همچنین والدین استفاده صحیح از بستر فضای سایبری را به فرزندان خود آموزش دهند، زیرا هرگونه غفلت دراین باره موجب ضرری مادی جبران ناپذیر خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->