زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

شهر هتل ها، خالی از بوتیک هتل

  • کد خبر: ۸۲۱۸
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۶
شهر هتل ها، خالی از بوتیک هتل
گزارشی از ظرفیت جدید هتلی که با خلاقیتش توجه گردشگران را به خود جلب کرده است
عظیم زاده| مسافرت به شهر‌ها و کشور‌های دیگر و گذراندن روز و شب‌ها در یک مقصد جدید حتما یکی از گزینه‌هایی است که افراد زیادی، برای سپری کردن اوقات فراغت و تفریح و تفرج مد نظر دارند. در این میان، چیزی که می‌تواند به گشت و گذار‌ها جذابیت و کیفیت دو چندانی ببخشد، استقبال از تجربه‌های تازه‌ای است که مملو از تنوع و تفاوت باشد. یکی از این تجربه‌ها که امروزه بیشتر از گذشته در فضای گردشگری مطرح می‌شود بحث بوتیک هتل هاست. اگر شما هم جزو دسته علاقه‌مندان به مباحث گردشگری و یا شاغلان در این حوزه هستید، حتما تا به حال عنوان بوتیک هتل به گوش تان خورده است؛ تعبیری که در گذر زمان و به تبع اقتضائات گردشگری در دنیای امروز رخ نشان داده و حتی جایی در افق دید دست اندرکاران این حوزه باز کرده است. اگر هم جزو آن دسته‌ای هستید که دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد این فضا‌های اقامتی جدید به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

بوتیک هتل دقیقا چیست؟
دو ویژگی که در تعریف بوتیک هتل‌ها حتما باید از آن یاد کرد، بحث مساحت و مدرن بودن آن است. یعنی اگر روزی و روزگاری تصمیم گرفتید برای اقامت در یکی از شهر‌ها یا کشور‌های دیگر بوتیک هتلی را انتخاب کنید، آگاه باشید که قرار نیست در یک ساختمان چندین و چند طبقه با کلی اتاق که دارد به برج‌ها کنایه می‌زند قدم بگذارید. بوتیک هتل‌ها از فضای جمع وجوری برخوردارند و معمولا تعداد اتاق هایشان محود است و تلاش شده است تا در همین محیط نه چندان وسیع با به روزترین امکانات، فضای راحتی برای اقامت مسافران آماده شود. علاوه بر این، از سبک معماری منحصر به فردی نیز برخوردارند. به طوری که خود ساختمان و شمایل ظاهری آن می‌تواند برای بازدیدکننده‌ها و مسافر‌ها حکم یک جاذبه گردشگری را داشته باشد. شاید بشود از یک زاویه دیگر نیز به آن نگاه کرد؛ همان طور که اقامتگاه‌های بوم گردی یک فضای سراسر سنتی را برای اقامت در دل یک روستا فراهم می‌کنند و بیشتر محبوب افرادی است که محیط‌های طبیعی با المان‌های سنتی را می‌پسندند، بوتیک هتل‌ها یک فضای مدرن‌تر را در یک نقطه از شهر به وجود می‌آورند که برای طرف داران زندگی‌های مینیمالی و لوکس جذاب است. جالب است بدانید که بوتیک هتل‌ها برای اولین مرتبه در لندن به معرض نمایش و استفاده گذاشته شد و بعداز آن به کشور‌ها و قاره‌های دیگر نفوذ پیدا کرد.

بوتیک هتل‌های ایران بیشتر تاریخی است
پس زمینه تاریخی کشور ما و وجود تعداد زیادی از بنا‌ها و ساختمان‌های قدیمی که بار کلی تاریخ و سنت را هم به دوش می‌کشد باعث شده است تا بوتیک هتل‌هایی که در کشورمان وجود دارد اغلب در همین فضای سنتی و تاریخی و خانه‌های قدیمی شکل بگیرد که دقیقا از ویژگی معماری منحصر به فرد و جذابیت بصری بالایی برخوردارند، به طوری که خود ساختمان و معماری آن می‌تواند یک جاذبه گردشگری باشد تا یک تنه تعداد زیادی از گردشگران را فقط محض تماشا به آنجا بکشاند. تماشای چنین محیط‌هایی قطعا برای گردشگران خارجی از جذابیت دو برابری برخودار است.

اقامتگاه‌هایی با خلاقیت بی انتها
از آنجایی که خلاقیت انتهایی ندارد و ذائقه و سلیقه گردشگران و اهل سفر هم روز به روز در حال تغییر و تحول است و اغلب آن‌ها تشنه تجربه فضا‌ها و مکان‌های جدید هستند، بوتیک هتل‌ها به سبب شکل و شمایل متفاوتی که می‌توانند به خودشان بگیرند، پاسخ گوی خوبی برای عشق سفر‌ها هستند و به آن‌ها در داشتن تجربه‌های دلچسب کمک می‌کنند، البته نه به صورتی که از ماهیت اصلی خودشان جدا یا دور شوند. شاید خود شما نیز در زمان سرک کشیدن هایتان به دنیای مجازی انواع و اقسام آن‌ها را دیده باشید که از یک محیط راکد و بدون استفاده، با کمک خلاقیت و طراحی دکوراسیون جذاب، چه محیط اقامتی مطلوب و مطبوعی ایجاد کرده اند. حالا یکی زیر آب است و یکی در بلندترین قله یک کوه، یکی در دل یک هواپیمای از کار افتاده جا خوش کرده است و یکی بر فراز یک صخره بزرگ. آن هم به انضمام تمام امکانات و تجهیزاتی که برای یک اقامت درست و حسابی مسافر مورد نیاز است.

بوتیک هتل‌ها در مشهد بیشتر از پیش مورد توجه قرار می‌گیرند
در اینکه کلان شهر مشهد با توجه به زائرپذیر بودن و پذیرش حجم زیادی از مسافر، می‌تواند از وجود چنین هتل‌هایی برخوردار شود شکی نیست. آن هم در شرایطی که امروزه علاوه بر بعد زیارتی، در ابعاد دیگر گردشگری مثل گردشگری سلامت، گردشگری محصولات مختلف کشاورزی، گردشگری غذا و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همین چند وقت پیش بود که حسین اربابی معاون سرمایه گذاری و امور حقوقی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در همایش گردشگری شرق کشور از اهمیت این مقوله سخن گفت و بر حمایت تمام قد میراث از سرمایه گذاران بوتیک هتل‌ها در ایران تأکید کرد. او همچنین به ظرفیت‌های ویژه مسیر شرق کشور و به ویژه مشهد، برای داشتن چنین فضا‌ها و مکان‌های متفاوت و جدیدی اشاره کرد. نکته‌ای که یوسف بیدخوری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان خراسان رضوی نیز در مورد آن می‌گوید: «حوزه گردشگری نیز از تغییر و تحولات و تغییر نیاز‌هایی که به مرور زمان اتفاق می‌افتد مستثنی نیست. علاوه بر این، معمولا از مجموعه‌هایی که می‌توانند یک ایده و طرح جدید را مطرح و به مردم ارائه کنند، استقبال می‌شود. از این رو لازم است تا به نیاز‌های جدیدی که در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود، پاسخ داد. برای شهر مشهد نیز با توجه به میزان بالای گردشگری که به آن ورود می‌کند این مقوله اصلا دور از ذهن نیست. موضوع بوتیک هتل‌ها تا به حال در آیین نامه‌های سازمان مطرح نشده است، اما با توجه به اقتضائات زمان و اصلاحاتی که این آیین نامه می‌تواند به خود ببیند، در آینده نزدیک حتما بیشتر از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.» هتل تاریخی پارس در خیابان ارگ به دلیل اندازه کوچک و برخورداری از پیشینه تاریخی یکی از گزینه‌های مناسب ایجاد بوتیک هتل در مشهد است به شرطی که با توجه به ضوابط بوتیک هتل‌ها مجهز به تجهیزات مدرن شود. همچنین وجود خانه‌های تاریخی فراوان در شهر مشهد و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اطراف آن فضای مناسبی برای ایده پردازی و ایجاد بوتیک هتل‌های خلاقانه در این شهر به وجود می‌آورد.

خانه تاریخی بخردی در اصفهان
اصلا جای تعجب نیست که شهر‌هایی مثل اصفهان، تهران، شیراز و کاشان که همیشه در زمینه جذب گردشگران اروپایی جزو اولین‌ها بوده اند، در بهره گیری از چنین محل‌های اقامتی نیز سردمدار باشند. مرمت‌هایی که بر روی این خانه انجام شده و اضافه کردن تجهیزات مدرن اقامتی، در کنار معماری آن که متعلق به دوره صفوی است، یک محل اقامت دوست داشتنی و جذاب را برای مسافران و گردشگران خلق کرده است.

هتل عامری‌ها در کاشان
زمان ساخت این بنا برمی گردد به دوره زندیه و امروزه به عنوان یکی از بوتیک هتل‌های زیبا با معماری ایرانی و بهره گیری از اسباب و تجهیزات نو و مدرن، پذیرای مسافران و گردشگران است. این خانه که یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های موجود در کاشان است، از چند خانه تودرتو و متصل به هم تشکیل شده است و در چند نوبت نیز بازسازی شده است و حالا ثمره اصلی آن آرامشی است که می‌تواند برای مسافران به ارمغان بیاورد.

ویژگی‌های بوتیک هتل
مساحت نه چندان وسیع
خلاقیت در شکل گیری فضا
معماری منحصر به فرد
فضای گرم و صمیمی
بهره گیری از المان‌های طبیعی و محیطی
بهره گیری از رنگ‌های جذاب و هارمونی رنگی بالا
مدرن بودن و برخورداری از تجهیزات و امکانات باب روز

بوتیک هتل‌های مشهور جهان
بوتیک هتل پالازا مارگریتای ایتالیا به لحاظ نوع دکوراسیون مشهور شده است.
هتل درختی سوئد یکی از برترین بوتیک هتل‌های خانوادگی در دنیاست.
هتل بزرگ تریمزو، ایتالیا نیز به عنوان یکی از بوتیک هتل‌ها با چشم انداز فوق العاده میان مردم شهرت دارد.
بوتیک هتل لاله کندوان در تبریز به دلیل ظاهر صخره‌ای اتاق هایش در جهان مشهور است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->