آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی
سرخط خبرها

گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین در فضای مجازی

  • کد خبر: ۸۲۱۸۹
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین در فضای مجازی
سیدهادی فیاضی - مدیر مسئول

اربعین حسینی امسال، شاهد یک مزیت در حوزه نظریه‌پردازی انقلاب و گفتمان مقاومت بودیم که رهبر فرزانه انقلاب، آن را رقم زدند؛ مزیتی که ایشان با کلیدواژه «جهاد تبیین» در فضای مجازی بیان کردند؛ جهادی که از جنس فرهنگ، استدلال، اندیشه ورزی و روشنگری است. رهبرانقلاب در سخنانشان به «کار زینبی» اشاره کردند و آن را امتداد قیام حسینی و ضمانت ماندگاری و جاودانگی عاشورا دانستند.

توده‌های مردم «کار زینبی» را شاید بیشتر به صبر مؤمنانه و شجاعت بی‌نظیر آن بانوی اسوه می‌شناسند، اما اهل معنا و درنگ، نگرشی عمیق‌تر به موضوع دارندو بیش از صبر و شکیبایی، «شبهه‌شکنی» و «روشنگری» را اوج هنر و توانمندی زینبی می‌دانند.

در مجلس یزید، جایی که به فرزندان پیامبر (ص) و علی (ع) زخم‌زبان می‌زدند و روایت کربلا را واژگونه جلوه می‌دانند، زینب (س) «حقیقت» عاشورارا هنرمندانه روایت کرد و در «مصاف روایت»‌ها پیروز شد تا عاشورا در کربلا نماند و پیامش همه عصر‌ها و نسل‌ها را درنوردد و همه سرزمین‌ها و دوران‌ها را فراگیرد؛ «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود!» درروزگار ما «جنگ روایت»‌ها همچنان در جریان است؛ مصاف همیشگی میان حق و باطل.

رهبرمعظم‌انقلاب با چنین نگرشی جوانان را مخاطب قرار می‌دهند و از «جهاد تبیین» در فضای مجازی سخن می‌گویند. ایشان با اشراف همه‌جانبه بر آنچه در فضای مجازی می‌گذرد و انبوه شبهه‌ها و روایت‌های موازی و ساختگی و بدلی که بازتولیدو باز نشر می‌شود تاذهن مخاطبان را دچار تشویش و دوگانگی و چندگانگی کند که در تصمیم‌گیری‌های حساس دست و دلشان بلرزد و اسیر تردیدوخطای محاسباتی شوند، فراتر از حضور فعال جوانان درفضای مجازی، آن‌ها رابه «جهاد تبیین» و کار روشنگرانه و پاسخ مستدل و دقیق به انواع و اقسام شبهه‌هافرامی‌خوانند.

بدیهی است که روشنگری یک اقدام بی‌برنامه، لحظه‌ای و مبتنی بر شور و هیجان و احساس نیست؛ بلکه فعالیتی مبتنی بر بینش متعهدانه، دانش هوشمندانه ومهارت هنرمندانه است.

«جهاد تبیین» حرکتی مبتنی بر بصیرت از «سطح» به «عمق» در گستره ملی وبین‌المللی است تا با نگاهی عالمانه به تبیین وروشنگری لایه‌های درونی رویداد‌ها بپردازد. در «جهاد تبیین» فرزندان انقلاب باید رخداد‌ها را چنان‌که هست ببیند و جریان اصلی را از نسخه تقلبی و بدلی بازشناسند وحقیقت وقایع را روشنگری کنند.

انتطار می‌رود همه ما کنشگران دنیای مجازی، توصیه رهبرفرزانه‌انقلاب را چراغ راه خویش در گام دوم انقلاب بدانیم ودر «میدان تببین» جهادگرانی مبتنی بر اخلاق و عقلانیت باشیم و «شبهه‌شکنی» را بر مدار اخلاق ومعنویت وجهه همت خود قرار دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->