رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

نگاهی به تلاش‌های ناکام ایران هراسی «عبری- عربی» در سازمان ملل

  • کد خبر: ۸۲۲۰۷
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
نگاهی به تلاش‌های ناکام ایران هراسی «عبری- عربی» در سازمان ملل
پاسخ دیپلماتیک ایران به ادعا‌های سست نخست وزیر صهیونیستی و نماینده امارات در مجمع عمومی سازمان ملل.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صـــهیونیسـتی، در نطق خود در هفتادوششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، لفاظی‌ها و اتهامات این رژیم علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را تکرار کرد.

وی با اذعان به اینکه ایران در چند سال گذشته، یک جهش بزرگ در  زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای داشته است، گفت که با حرف نمی‌توان حرکت سانتریفیوژ‌ها را متوقف کرد.

این اتهامات در حالی از  سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی تکرار می‌شود که این رژیم خود دست کم ۲۰۰ بمب هسته‌ای در  اختیار دارد و تا کنون اجازه بازرسی از مراکز اتمی خود را به بازرسان سازمان بین المللی انرژی اتمی نداده است.

ایران هراسی با هدف انحراف افکار جهانی

این ادعا‌های واهی نفتالی بنت، با پاسخ هیئت ایران در اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد همراه شد. در بخشی از پاسخ هیئت ایرانی به اتهام زنی‌ها و لفاظی‌های نخست وزیر رژیم صهونیستی، آمده است: «این رژیم نمی‌تواند با راه اندازی یک برنامه نظام‌مند ایران هراسی، از جمله آنچه امروز در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ما گفت، توجهات را از فعالیت‌های شرورانه و بی ثبات کننده خود در منطقه منحرف کند.

رژیم صهیونیستی با در اختیار داشتن پیچیده‌ترین نوع سلاح‌های متعارف و انواع سلاح‌های کشتار جمعی همچنان صلح و امنیت در منطقه و فراتر از آن را تهدید می‌کند. با این وجود، این رژیم با گستاخی تمام درصدد است توانمندی‌های تسلیحاتی متعارف ایران و یا برنامه هسته‌ای منحصرا صلح آمیز آن را که تحت قوی‌ترین بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد، به عنوان چالشی برای ثبات منطقه‌ای جلوه دهد. البته این چیزی جز اقدامی ریاکارانه برای منحرف کردن توجهات از خطر واقعی برای صلح و امنیت منطقه‌ای ناشی از این رژیم و به ویژه زرادخانه سلاح‌های هسته‌ای و تأسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای پنهانی و خارج از نظارت بین المللی آن نیست.»

از جدایی ناپذیری جزایر سه گانه تا خلیج همیشه فارس

خلیفه شاهین المرر، وزیر مشاور امارات در امور خارجه، نیز در سخنرانی خود در هفتاد وششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در بخشی از سخنرانی خود با طرح ادعای اشغال جزایر سه گانه تنب کوچک و تنب بزرگ و ابوموسی از  سوی ایران گفت: از ایران می‌خواهیم که از  طریق راه حل مسالمت آمیز و مذاکرات مستقیم یا پناه بردن به دادگاه بین‌المللی، به اشغال جزایر سه گانه پایان دهد.

این ادعای تکراری و بی اساس وزیر مشاور امارات در امور خارجه، با واکنش هیئت جمهوری اسلامی ایران همراه شد. در بخشی از پاسخ هیئت جمهوری اسلامی ایران آمده است: «ایران موضع ثابت و اصولی خود را تکرار می‌کند که وجود چنین اختلافی بین ایران و امارات را به رسمیت نمی‌شناسد. این سه جزیره بخش جدایی ناپذیر خاک ایران بوده اند و هر گونه ادعای خلاف آن به طور قاطع رد می‌شود. باوجود این و برای نشان دادن نهایت احترام خویش به اصل حسن هم جواری، ایران همواره آمادگی خود را برای گفت وگوی دوجانبه با امارات با هدف از بین بردن هر گونه سوء تفاهمی که ممکن است از طرف امارات بر سر جزیره ابو موسی وجود داشته باشد، اعلام کرده است.»

هیئت جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ مجدد به بخشی دیگر از اظهارات نماینده امارات در نشست مجمع عمومی و به کارگیری نام مجعول برای منطقه خلیج‌فارس، مجددا بر ضرورت به کارگیری نام درست این منطقه هشدار داد و افزود: «بایستی به نماینده امارات متحده عربی یادآوری شود که عبارت صحیح «خلیج فارس» از ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برای اشاره به پهنه آبی واقع در بین شبه جزیره عربستان و فلات ایران به کار برده شده است و نام آن تا ابد همین خواهد ماند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->