کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

از غرفه ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی چه می‌دانیم؟ + فیلم

  • کد خبر: ۸۲۲۳۶
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
از غرفه ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی چه می‌دانیم؟ + فیلم
هرچند که اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی با تاخیری که کرونا باعث آن بود، قرار است سال گذشته برگزار شود، حالا قرار است روز جمعه این نمایشگاه بزرگ با درخشش غرفه ایران برگزار شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اکسپوی دوبی قرار بود پارسال برگزار شود، اما کرونا چنان‌که پرونده همه‌چیز را به‌هم پیچید این رویداد بزرگ جهانی را هم به امسال موکول کرد، بدون اینکه اسمش تغییر کند.

بنابراین اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی طبق قرار قبلی جمعه پیش‌رو شروع به‌کار خواهد کرد. اول برای کسانی که نمی‌دانند این رویداد جهانی چیست و اسمش به گوششان نخورده است، این را بگوییم که با رویدادی با سابقه حدود ۲۰۰ ساله در حد و اندازه‌های جام جهانی و بازی‌های المپیک طرف هستید.

با این تفاوت که اینجا هر ۵ سال یک‌بار موضوعی محوری تعیین می‌شود و کشورها غرفه‌های چند هزار‌متری می‌سازند و در این غرفه‌ها رویدادهای بزرگ مربوط به این محتوا ترتیب می‌دهند و یکجورهایی توان هنری، معماری و تکنولوژیک خودشان را به رخ می‌کشند. این‌بار هم این رویداد جهانی قرار است در دوبی برگزار شود با موضوع محوری «اتصال ذهن‌ها، خلق آینده».

‌اینطور که نشریه architectural digest نوشته غرفه ایران بین هشت غرفه برتر نمایشگاه امسال قرار دارد. اینطور که این نشریه نوشته غرفه ایران با الهام از قصه‌های هزار و یک‌شب ساخته شده است. غرفه ایران، توسط شرکت معماری ایرانی «گروه طراحی شیفت پی» (‌Shift Process Practice) طراحی شده و شامل چندین پاکت فضایی در یک محوطه به‌جای ساختمانی یکپارچه است.

اینجا ببینید:

هر یک از بخش‌های مجموعه ساختمانی که غرفه ایران را شکل می‌دهد و اسمش را عمارت شهرزاد گذاشته‌اند، به‌عنوان عاملی برای ارائه بخشی از تاریخ معاصر ایران عمل می‌کند. هر فضا ساختاری شامل یک پاکت آبی است که بعد در پرده‌ای از مهره‌های برنزی رنگ پیچیده شده است. سازنده می‌گوید این استعاره‌ای از تضاد بین آسمان و زمین است.

در توضیحات سازنده آمده: «پاویون ایران به‌جای یک ساختار محکم، یک شبکه ریزوماتیک از ارتباطات است که روایت‌های متفاوتی از تاریخ معاصر ایران ارائه می‌دهد. با این‌حال، روایت مبهم است، از جهاتی مانند تاریخ پرتلاطم خود این کشور. این بستگی به مسیر خاصی دارد که بازدیدکنندگان تصمیم می‌گیرند در پیش بگیرند که نشان‌دهنده نسخه خاص خودشان از تاریخ معاصر ایران است.»

گام‌های احداث پاویون ایران در اکسپو دوبی

اولین گام برای احداث پاویون ایران در اکسپو حدود ۲ سال قبل با برگزاری مسابقه‌ای بین طراحان، معماران و شرکت‌های طراحی معماری سراسر کشور برداشته شد. هیات داوران این مسابقه شامل مسئولان دولتی از حوزه مسکن، فرهیختگان دانشگاهی رشته معماری و کارشناسان سرشناس در حوزه معماری و هنر شامل دکتر کاوه بذرافکن، مهندس سید‌محمد بهشتی، مهندس حسین شیخ زین‌الدین، دکتر مصطفی کیانی، دکتر محمود گلابچی، دکتر محمدزاده و دکتر حامد مظاهریان بودند.

این هیات داوران نهایتا مردادماه سال ۱۳۹۸ از میان ۳۰ شرکت راه‌یافته به مرحله اول این مسابقه و ۱۰ شرکت راه‌یافته به دور دوم این مسابقه، طرح ارائه شده از سوی «‌شرکت مهندسین مشاور تغییر روند طرح» را به‌عنوان طرح پاویون ایران در اکسپو دوبی برنده مسابقه اعلام کردند.گام دوم احداث پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی به انتخاب پیمانکاران توانمند برای اجرای طرح مذکور اختصاص داشت.‌

اینطور که آریا مجیدی دبیر ستاد اکسپو می‌گوید این ستاد سه پیمانکار صاحب صلاحیت به‌عنوان پیمانکار طراح، مشاور طرح و پیمانکار ساخت پاویون ایران انتخاب کرد. در نهایت ساخت پاویون ایران در اکسپو به شرکت Zenith Smart Contracting LLC واگذار شده که یک شرکت مجرب در حوزه ساخت سازه‌های نمایشگاهی است. کار تحویل زمین به این شرکت اوایل بهمن ماه ۱۳۹۸ انجام شد و به‌نظر می‌رسد که قرار است از جمعه این هفته خودنمایی‌اش را شروع کند.

منبع: هفت صبح

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->