استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
سرخط خبرها

دردسر عجیب در انگلیس؛ راننده کامیون نیازمندیم!

  • کد خبر: ۸۲۲۸۵
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
دردسر عجیب در انگلیس؛ راننده کامیون نیازمندیم!
بسیاری از رانندگان خارجی کامیون در انگلیس طی سال گذشته و در پی "برگزیت" و بحران همه گیری کرونا این کشور را ترک کرده و به کشورهایشان بازگشتند.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت بریتانیا به منطور مهار بحران کمبود راننده کامیون در این کشور اعلام کرده که به ۵ هزار راننده کامیون از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا ویزای موقت ۳ ماهه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد این پیشنهاد موقت جاذبه‌ای برای ده‌ها هزار راننده کامیونی که طی ۲ سال گذشته انگلیس را برای همیشه ترک کرده اند، ایجاد نکرده است.

در پی بحران کاهش ده‌ها هزار راننده کامیون در انگلیس که به دلیل "برگزیت" و بحران همه گیری کرونا طی ۱ سال گذشته تشدید شده، دولت بریتانیا با راهکار‌های کوتاه مدت و میان مدت به دنبال حل بحران است، اما پیشنهاد دولت بوریس جانسون برای جذب ۵ هزار راننده کامیون از کشور‌های اروپایی با ویزای موقت ۳ ماهه، از نظر بسیاری از کامیونداران در کشور‌های اروپای شرقی پیشنهاد جذابی نیست.

دولت بریتانیا همچنین برای حل بحران به راهکار‌های دیگری از جمله استفاده از رانندگان ارتش و نیز جذب دوباره نیرو‌های بازنشسته با پیشنهاد‌های مالی بهتر و تسریع در جذب نیرو‌های جوان روی آورده است.

طی روز‌های گذشته بحران کمبود راننده کامیون در انگلیس منجر به کمبود سوخت و آذوقه در پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی شده است.


دولت محافظه کار بوریس جانسون تلاش دارد تاثیر برگزیت در شکل گیری بحران کنونی را کوچک جلوه داده و اوضاع را عادی جلوه دهد، اما صف‌های دراز مقابل پمپ بنزین‌ها و درگیر یهای مردم در صف خرید بنزین و نیز اعلام شرکت "بریتیش پترولیوم" مبنی بر نبود سوخت در ۳۰ درصد از ۱۲۰۰ شعبه پمپ بنزین این شرکت در سراسر بریتانیا، نشان می‌دهد که اوضاع آن طور که بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا می‌خواهد جلوه دهد، عادی نیست.


طی روز‌های گذشته ویدئو‌ها و تصاویر زیادی از صف‌های طولانی در جایگاه‌های عرضه سوخت در بریتانیا مخابره شده است. در برخی از این تصاویر و ویدئو‌ها مردم برای خرید بنزین با یکدیگر دعوا می‌کنند و بسیاری از شهروندان بریتانیا می‌گویند برای بنزین زدن در چند جایگاه ساعت‌ها صف ایستاده و نتوانسته اند بنزینی بخرند.


بر اساس اعلام انجمن حمل‌و‌نقل جاده‌ای انگلیس (RHA) بحران کنونی به صورت پایدار تنها با جذب ۱۰۰ هزار راننده کامیون جدید حل خواهد شد.


پس از برگزیت و همزمان با تشدید بحران کرونا بیش از ۷۰ هزار راننده کامیون در انگلیس که بیشتر اتباع کشور‌های اروپای شرقی به ویژه لهستان بودند به کشور‌های خود بازگشتند.


آن‌ها اینک در پی اعلام دولت لندن به جذب ۵ هزار راننده کامیون اروپایی با ویزای موقت ۳ ماهه و حقوق‌های نسبتا بالا می‌گویند انگیزه چندانی برای پذیرش این پیشنهاد ۳ ماهه برای آرامش مردم انگیس تا تعطیلات پایان سال میلادی، ندارند و ترجیح می‌دهند به انگلیس بازنگردند.


پیش از برگزیت (خروج قطعی بریتانیا از اتحادیه اروپا) و بحران همه گیری کرونا بیش از ۳۰۰ هزار راننده کامیون و وسایل باربری سنگین در بریتانیا مشغول کار بودند، اما بر اساس اعلام گزارش انجمن حمل و نقل جاده‌ای بریتانیا، دوره‌های نسبتا طولانی قرنطینه و محدودیت‌های سفر باعث شد بسیاری از رانندگان خارجی طی ۱۸ ماه گذشته بریتانیا را ترک کرده و به کشورهایشان بازگردند و هم اینک با کمبود حدود ۱۰۰ هزار راننده روبرو هستند.


همچنین بحران کرونا باعث برگزار نشدن آزمون جذب رانندگان کامیون در سال ۲۰۲۰ شد و همین عامل باعث عدم جذب ۳۰ هزار نیروی کار جدید در این بخش شده است.


عامل دیگر برگزیت است که طبق اعلام این گزارش باعث شده ۲۰ هزار راننده خارجی بریتانیا را ترک کرده و دیگر به این کشور بازنگردند.


حالا دولت بریتانیا امیدوار است دستکم با پیشنهاد حقوق خوب و با صدور ویزای ۳ ماهه بخشی از این رانندگان را بار دیگر به این کشور بازگرداند.


طبق اعلام انجمن حمل و نقل جاده‌ای بریتانیا میانگین سنی رانندگان کامیون در بریتانیا ۵۵ سال است. این بدان معنی است که تا ۵ سال آینده یک سوم از رانندگان بریتانیایی به سن بازنشستگی خواهند رسید در حالی که بنا به دلایل شغلی و حقوقی انگیزه نیرو‌های کار جوان برای جایگزینی نیرو‌های بازنشسته در این صنف پایین است و همین مساله احتمال بازبینی و اصلاحات دولت بریتانیا در حقوق و شرایط کاری رانندگان کامیون را برای حل پایدار بحران کمبود راننده، بالا برده است.

منبع: عصر ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->