نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد ۴ ساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
سرخط خبرها

برای خرید گوشی آیفون ۱۳ چند روز باید کار کنیم؟

  • کد خبر: ۸۲۳۶۸
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
برای خرید گوشی آیفون ۱۳ چند روز باید کار کنیم؟
در این گزارش به بررسی تعداد روز‌هایی که مردم در کشور‌های مختلف جهان باید کار کنند تا با درآمد آن صاحب آیفون ۱۳ شوند، می‌پردازیم.

به گزارش شهرآرانیوز، در همه جای دنیا معمولا شرکت‌ها سعی می‌کنند محصولاتشان را به گونه‌ای تولید و ارائه کنند که فردی که در داخل آن جامعه مشغول به کار است و زندگی می‌کند، توان خرید آن را نیز داشته باشد.

پس از آنکه شرکت اپل سری جدیدی از آیفون را به بازار ارائه کرد، صحبت‌های زیادی درباره قیمت این محصولات ارائه شد تا اینکه شرکت ساعاتی بعد از اعلام خبر معرفی، قیمت انواع مدل آن را نیز ارائه کرد. یکی از آن مدل‌ها آیفون ۱۳ است که قیمتی حدود ۸۰۰ دلاری دارد.

موضوعی که در این گزارش به آن پرداخته ایم و سعی کردیم مقایسه کنیم، مقدار زمانی است که یک کارگر در کشور‌های مختلف باید کار کند تا با حداقل حقوق خود بتواند یک گوشی آیفون ۱۳ را تهیه کند.

در ابتدا کشور آمریکا یعنی کشوری که در آن این محصول معرفی شده است:در کشور آمریکا یک کارگر در ماه و با ۲۶ روز کار ۲۴۹۰ دلار حقوق می‌گیرد و بنابراین ۹ روز طول خواهد انجامید که آیفون ۱۳ را خریداری کند.

کشور بعدی انگلستان است که فرد با حقوق ماهیانه ۱۴۸۰ پوند با تنها پس انداز ۱۰ روز خود توان خرید آن را بدست می‌آورد.

در کشور چین نیز با حقوق ماهیانه ۲۲۱۳ یوآن در ماه حدود ۲ ماه طول خواهد کشید که این گوشی را بتواند تهیه کند.

و، اما در کشور ایران این اعداد بسیار متفاوت است به طوری که حداقل حقوق در ایران در ماه حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که حدود ۸۶ دلار آمریکا خواهد بود و به این ترتیب ۸ ماه طول خواهد کشید که فرد بتواند خرید و استفاده از آیفون ۱۳ را تجربه کند.

 
در نمودار زیر چند کشور دیگر را نیز مقایسه کرده ایم تا با آن آشنا شوید:
عمر پس انداز برای خرید ایفون ۱۳ در هر کشور چقدر است؟
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->