اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟
سرخط خبرها

عبور قانونی از دیوار فیلترینگ

  • کد خبر: ۸۲۳۷
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴
عبور قانونی از دیوار فیلترینگ
مسئولان کشور از برنامه ریزی برای ارائه وی پی ان قانونی می گویند
وفایی | سال هاست که وی پی ان‌ها به موضوعی آشنا و کاربردی برای بسیاری از کاربران اینترنت کشورمان تبدیل شده اند و خیلی از افراد برای عبور از دیوار فیلترینگ، اقدام به خرید آن‌ها می‌کنند؛ مسئله‌ای که باعث ایجاد یک بازار بزرگ چند میلیاردی برای این تجارت غیرقانونی شده است. اما به نظر می‌رسد که در چند وقت اخیر، اقداماتی برای سر و سامان دادن به این موضوع در حال انجام است.
در همین زمینه، اول آبان سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کشور اعلام کرد با توجه به نیاز مردم و برخی دستگاه‌ها به وی پی ان قانونی، دستورالعملی برای سامان دهی و واگذاری وی پی ان‌های مجاز در دستورکار کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و مرکز ملی فضای مجازی قرار گرفته است. جواد جاویدنیا درباره اجرای این برنامه گفت: امیدواریم با همکاری بیشتر اعضای کارگروه و حضور در جلسات آن، هرچه زودتر این موضوع به نتیجه برسد و به گونه‌ای باشد که افراد برای نیاز‌های واقعی خود مجبور به استفاده از وی پی ان‌های غیرقانونی نشوند. ابزاری که مشخص نیست اطلاعات افراد را در معرض چه مخاطراتی قرار می‌دهد.

قطع تمام وی پی ان‌ها مشکل آفرین است
حمید فتاحی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، از دیگر افرادی بود که درباره این موضوع گفت: عده‌ای به وزارت ارتباطات برای قطع همه وی پی ان‌ها فشار می‌آورند. اما نمی‌توان این کار را با یک فرمول انجام داد؛ زیرا وی پی ان‌ها برای فعالیت اقتصادی در شرایط تحریم ضروری است و قطع شدن آن‌ها به کسب وکار‌ها ضربه خواهد زد. فتاحی با بیان اینکه اگر تمام وی پی ان‌ها مسدود شوند، دانشگاه‌ها و تجار کشور به مشکل برمی خورند، بیان کرد: با این اقدام علاوه بر اینکه دنیا ما را تحریم کرده است، خودمان نیز خودتحریمی اعمال خواهیم کرد. بسیاری از نیاز‌های مردم اکنون در اینترنت است و نمی‌توان برای همه یک قانون کلی را اعمال کرد، زیرا کوچک‌ترین اختلال به زندگی عادی مردم ضربه می‌زند.

طرح وی پی ان قانونی
فتاحی با بیان اینکه طرح وی پی ان قانونی در سال ۱۳۹۱ از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت مطرح شده بود که به دلیل ضعف در اجرا با شکست روبه رو شد، گفت: هم اکنون کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه طبق تقسیم کاری که مرکز ملی فضای مجازی انجام داده، متولی و مسئول این موضوع است. هدف از اجرای این طرح، آن است که برنامه ریزی صورت بگیرد تا اقشار مختلف مردم که با توجه به شرایط شغلی و اجتماعی شان، نیازمندی‌هایی برای دسترسی به اینترنت بدون فیلتر دارند، بتوانند از این دسترسی استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به ضرورت اجرای این طرح هم پرداخت و درباره آن گفت: اینکه بخواهیم برای کل اینترنت کشور یک قاعده یکسان بگذاریم و دسترسی یک کودک هشت ساله را با یک استاد دانشگاه یکسان کنیم، منطقی نیست. براین اساس نیاز است سامان دهی دسترسی به اینترنت به نحوی انجام شود که افراد براساس مقتضیات و نیازشان بتوانند دسترسی‌های متفاوتی به اینترنت داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->