نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در برخی مناطق مشهد تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‎‌خودرو در بازار امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله تا امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی شرایط خرید لاستیک دولتی در اردیبهشت‌ماه اعلام شد خبر‌های جریان‌ساز برای معامله‌گران بازار ارز چیست؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماکارونی گران شد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چرا مردم کاهش تورم را احساس نمی‌کنند؟ وزیر نیرو: توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب‌ و برق در دستورکار دولت قرار دارد | اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره بها در سامانه خودنویس چگونه است؟ + لینک و راهنما آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش بینی بورس هفته دوم مهر ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۸۲۴۱۴
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
پیش بینی بورس هفته دوم مهر ۱۴۰۰
در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد قرار گرفت. پیش‌بینی کارشناسان از روند روز‌های آینده بازار سرمایه به چه صورت است؟

به گزارش شهرآرانیوز، در آخرین روز معاملاتی هفته اول مهرماه ، شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم در روز‌های گذشته با افت و اصلاح مواجه شد و گروه‌های کوچک بازار با افت قیمت رو به رو شدند.

در پایان هفته اول مهر ماه از روند اصلاحی شاخص بورس کم شد و برخی از نماد‌های شاخص‌ساز نسبتا متعادل شدند. اما کلیت بازار و صنایع بزرگ بورسی منفی بودند یا در محدوده صفر تابلود داد و ستد می‌شدند.

کارشناسان بازار سرمایه مثل یوسف هاشمی پیش‌بینی کردند با توجه به سیگنال‌های اقتصادی و گزارش فروش شرکت‌ها که در چند روز آینده منتشر می‌شود روند بازار سرمایه هم احتمالا تغییر کند.

این کارشناس بازار در بخش دیگری اضافه کرد: اگر در نرخ بهره بانکی دستکاری و تغییراتی ایجاد شود ضرر جبران‌ناپذیری در بازار سهام رخ می‌دهد و بهتر است سیاست‌گذاران در حال حاضر برای افزایش آن برنامه‌ای نداشته باشند.

وی افزود: در افت اخیر بازار، گروهی از سهم‌ها لیدر افت نبودند و کاهش قیمت در همه گروه‌ها به صورت هم‌زمان اتفاق افتاد. اگر با دیدی بلند مدت بخواهیم به بازار سرمایه نگاه کنیم گروه‌های فلزات اساسی، پالایشی، بانکی و غذایی از رشد خوبی برخوردار خواهند بود، اما اگر به صورت میان‌مدت و کوتاه مدت به بازار نگاه کنیم همه گروه‌ها هم‌زمان برگشت قیمتی خواهند داشت.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در تحلیل وضعیت فعلی بازار سهام گفت: هراس و احتیاطی که مردم در این روز‌ها در بازار دارند بیش از ریسک‌های بازار خودنمایی می‌کند و عامل نوسانات سریع بازار است.

وی همچنین گفت: قیمت دلار عامل ابهام در بازار سهام است که پیش روی بازار قرار گرفته است و همین موضوع از عوامل دیگری مثل تورم، رشد نقدینگی و نتایج مذاکرات برجام تاثیر می‌گیرد. اما می‌توان برای محدوده‌های مختلف نرخ دلار سناریو‌های متفاوتی برای سرمایه گذاری در نظر گرفت.

محمد خیری کارشناس بازار سهام هم درباره تاثیر نرخ دلار در بازار سرمایه گفت: در وضعیت فعلی به واسطه نرخ دلار و برجام حجم معاملات پایین آمده و ترید سهامداران زیاد شده است. در حال حاضر به دلیل مشخص نبودن مذاکرات برجام برای قیمت دلار نمی‌توان نرخ دقیقی را پیش‌بینی کرد.

وی همچنین درباره روند بازار سهام در روز‌های آینده گفت: بازار سرمایه رشد خاصی را نخواهد داشت آن هم به دلیل ابهاماتی است که در بازار وجود دارد و تا زمانی که تغییرات بنیادی در بازار رخ ندهد روند بازار سرمایه هم تغییر نمی‌کند.

 

منبع:تجارت نیوز

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->