تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

توصیه‌های وزارت بهداشت برای کنترل کرونا در مدارس

  • کد خبر: ۸۲۴۲۴
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
  • ۲
توصیه‌های وزارت بهداشت برای کنترل کرونا در مدارس
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس توصیه کرد: از تماس دست‌ها با چشم، بینی و دهان قبل از شستن یا ضدعفونی کردن خودداری و در نمازخانه‌ها از مهر و سجاده شخصی استفاده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در بازگشایی مدارس به عنوان یکی از اماکن تجمیعی، فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و سایر کارکنان (که بیش از ۱۵ میلیون نفر جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند) و به منظور کاهش مواجهه، قطع زنجیره تماس بیماری کووید ۱۹ از اهمیت بالایی برخوردار است.

این گزارش درباره اقدامات کنترلی سلامت محیط و کار نیز اضافه کرده است: به منظور حفظ بهداشت فردی از دست دادن، روبوسی و بغل کردن یکدیگر پرهیز کرده، همچنین استفاده از ماسک برای همه افراد الزامی است و نحوه استفاده صحیح از آن توصیه و آموزش داده شود. همه افراد ملزم به استفاده از وسایل شخصی هستند.

مدرسه باید دستورالعمل‌های شست و شوی مرتب و مکرر دست با آب تمیز و صابون مایع و استفاده از محلول الکل یا ژل ضدعفونی کننده دست را برای معلمان، کارکنان و دانش آموزان اعمال کند. در صورت امکان، ژل یا محلول با پایه الکل ضدعفونی کننده دست در همه کلاس‌های درس قرار داده شود.

همچنین نیرو‌های خدماتی در هنگام نظافت باید از لباس حفاظتی، ماسک و دستکش استفاده کنند؛ فراموش نشود برای ثبت حضور و غیاب، ترجیحا از سیستم تشخیص چهره یا کارتخوان استفاده کنید؛ در صورت داشتن دفتر حضور و غیاب امکان ضدعفونی فراهم شود.

برای تماس با دکمه‌های آسانسور از دستمال کاغذی یا دستکش استفاده کنید؛ هنگام عطسه یا سرفه کردن دستمال کاغذی فراموش نشود. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج موقع سرفه و عطسه استفاده کنید. از تماس دست‌ها با چشم، بینی و دهان قبل از شستن یا ضدعفونی کردن خودداری شود، در نماز خانه‌ها استفاده از مهر و سجاده شخصی و رعایت فاصله ایمن ضرورت دارد.

 مقرر شده است که شرایط بازگشایی حضوری مدارس از آبان ماه به صورت تدریجی، آرام و با کسب اطمینان از سلامت دانش آموزان آغاز شود، اکنون دانش آموزان دو سال است که سال تحصیلی را متفاوت و در فضای مجازی آغاز می‌کنند، بسیاری از کارشناسان معتقدند ادامه این روند می‌تواند در دراز مدت مشکلاتی ایجاد کند بر این اساس کارشناسان و مسوولان آموزش و پرورش به دلیل آثار منفی روانی و اجتماعی آموزش مجازی، حضور دانش آموزان در مدارس را بسیار ضروری می‌دانند. البته بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفته بود که بازگشایی مدارس نیازمند واکسینه کردن دانش آموزان است.

بر این اساس آموزش و پرورش پس از کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی مدارس را به صورت تدریجی با حفظ سلامت دانش آموزان از آبان ماه در دستور کار قرار داده است که برای اجرای آن و حفظ سلامت معلمان و دانش آموزان واکسیناسیون آن‌ها به همراه رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب در دستور کار قرار گرفت که در این راستا با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دز اول واکسیناسیون معلمان انجام شد که اکنون دز اول در برخی مناطق تمام شده و تزریق دز دوم هم در برخی مناطق به پایان رسیده است و در برخی هم در حال انجام است، واکسیناسیون دانش آموزان نیز در دستور کار مشترک دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت درمان و اموزش پزشکی قرار گرفت و ۲۸ شهریورماه با تزریق واکسن به دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳) اجرایی شد.

 

منبع:ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
0
الان توی دوتا هنرپیشه ها دو دز واکسن هم زدند اما به دلیل حضور در جمع برای ساخت سریال دچار دوباره کرونا شدندیکیشون مرد یکی هم ریه ش ۹۰ در صد در گیر ه .حالا مدیران مدرسه که بیخیال دارند من با چشم خودم دیدم بچه ها بدون ماسک همدیگه رو بغل داشتند .امسال هم حداقل مجازی باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
0
الان توی دوتا هنرپیشه ها دو دز واکسن هم زدند اما به دلیل حضور در جمع برای ساخت سریال دچار دوباره کرونا شدندیکیشون مرد یکی هم ریه ش ۹۰ در صد در گیر ه .حالا مدیران مدرسه که بیخیال دارند من با چشم خودم دیدم بچه ها بدون ماسک همدیگه رو بغل داشتند .امسال هم حداقل مجازی باشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->