راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

مشهد در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

  • کد خبر: ۸۲۴۹۸
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
مشهد در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت
در پی کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی، ۹شهرستان دیگر این استان در وضعیت نارنجی و ۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ با فروکش کردن موج پنجم کرونا، اوضاع کلان شهر مشهد بهتر شده و براساس اعلام رنگ بندی کرونایی شهر‌ها در سامانه ماسک، وزارت بهداشت وضعیت مشهد از امروز از رنگ کرونایی نارنجی به زرد تغییر یافته است. اکنون ۲۰شهرستان خراسان رضوی در وضعیت زرد قرار دارند.

بر اساس اطلاعات به روزشده این سامانه، در پی کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی، ۹شهرستان دیگر این استان در وضعیت نارنجی و ۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند و هم اکنون هیچ شهرستانی در این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

اکنون شهرستان‌های نیشابور، قوچان، سبزوار، ششتمد، تربت حیدریه، کاشمر، گناباد، بردسکن و درگز در وضعیت نارنجی قرار دارند. همچنین شهرستان‌های مشهد، فریمان، سرخس، مه ولات، بجستان، رشتخوار، چناران، فیروزه، خوشاب، جوین، جغتای، صالح آباد، فریمان، خواف، کلات، تایباد، چناران، بینالود، خلیل آباد و کوهسرخ در وضعیت زرد کرونایی هستند. تعداد شهرستان‌های وضعیت آبی در خراسان رضوی هم از یک به ۴ شهرستان شامل داورزن، زاوه، باخرز و تربت جام افزایش یافته است.

چه مشاغلی در وضعیت زرد مشهد مجاز به فعالیت نیستند؟

در همین زمینه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اینکه مشهد در وضعیت زرد قرار گرفته، به غیر از مشاغل گروه شغلی سطح ۴ که شامل باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و گیم‌نت‌ها می‌شود، مشاغل گروه شغلی یک، ۲ و ۳ می‌توانند فعال باشند، اما همچنان محدودیت‌های شبانه پابرجاست.

حمیدرضا رحیمی درباره واکسیناسیون گروه سنی زیر ۱۸ سال با بیان اینکه این گروه سنی نیاز به نام‌نویسی در سایت ندارند، زیرا در مشهد با ازدحام این گروه سنی مواجه نیستیم، افزود: این گروه سنی با مراجعه به مراکز واکسیناسیون می‌توانند واکسن خود را دریافت کنند؛ این افراد باید حتما با، ولی یا قیم قانونی خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، زیرا هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند و، ولی یا قیم آن‌ها باید رضایت‌نامه را در مراکز واکسیناسیون امضا کند.

وی ادامه داد: امضای این رضایت‌نامه توسط، ولی یا قیم قانونی به این دلیل است که براساس قانون گروه سنی زیر ۱۸ سال برای انجام اقدامات پزشکی نیاز به رضایت، ولی دارند؛ به گروه سنی زیر ۱۸ سال واکسن سینوفارم تزریق می‌شود.

بیش از ۲ میلیون‌و ۸۰۰ هزار واکسن تزریق شده است

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۰۷ دز واکسن در مناطق زیرپوشش این دانشگاه تزریق شده که حدود ۵۷ درصد جمعیت هدف است، اظهار کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۱۴ هزار و ۲۵۱ نفر از جمعیت هدف ما در مناطق زیرپوشش این دانشگاه دز اول واکسن کرونا و همچنین ۸۲۱ هزار و ۱۵۶ نفر نیز دز دوم واکسنشان را دریافت کرده اند.

محمدجعفر صادقی با تأکید براینکه برای ایجاد ایمنی در بین افراد جامعه باید دست کم ۷۵ درصد مردم واکسینه شوند، افزود: در مناطق زیرپوشش دانشگاه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افراد ۱۸ سال به بالا و مشمول واکسیناسیون هستند؛ از همین رو از مردم درخواست می‌کنیم در اولین فرصت برای واکسیناسیون اقدام کنند تا دچار خیز بعدی کرونا و شمار زیاد بیماران و مرگ ومیر نشویم.

وی ادامه داد: در جمعیت ۱۷ تا ۱۸ سال نیز ۷۰ هزارو ۱۵۱ نفر در مناطق زیرپوشش دانشگاه ساکن هستند که تاکنون ۲۸ درصد آن‌ها واکسینه شده اند و در جمعیت ۱۶ تا ۱۷ سال نیز ۱۷۵ هزارو ۹۶۴ نفر حضور دارند که تاکنون ۱۲ درصدشان واکسینه شده‌اند.

ایمنی ۷۵ تا ۸۰ درصدی واکسن‌های تأییدشده

معاون سابق بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم پیش از پایان کارش در این مسئولیت، گفت: هرچه زمان واکسن به تعویق بیفتد، ممکن است در موج بعدی که پیش بینی آن آبان است، مشکلات موج پنجم کرونا تکرار شود؛ انتخاب نوع واکسن و منتظرماندن برای یک واکسن خاص، فرهنگی اشتباه است و ممکن است ازدست دادن عزیزان را به دنبال داشته باشد.

مهدی قلیان با بیان اینکه باید از فرصت طلایی تا موج بعدی استفاده کنیم و ایمنی جامعه را بالاتر ببریم، افزود: همه واکسن‌های تأییدشده دست کم بیش از ۷۵ تا ۸۰درصد ایمنی دارد و تفاوتی بین آن‌ها نیست و شهروندان باید اطمینان داشته باشند که کیفیت و ایمنی واکسن‌های ارائه‌شده را مراجع علمی تأیید کرده‌اند.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در شبانه روز گذشته، ۲۳۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۰ هزار و ۶۶۳ نفر رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->