علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود
سرخط خبرها
در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد تاکید شد

ساخت باغ کتاب در بوستان‌های حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۸۲۶۵۴
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
ساخت باغ کتاب در بوستان‌های حاشیه شهر مشهد
منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مجموعه فرهنگی فراغتی باغ کتاب مشهد با محوریت احداث در بوستان‌های حاشیه شهر در اولویت اجرا قرار دارد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مجموعه فرهنگی فراغتی باغ کتاب مشهد با محوریت احداث در بوستان‌های حاشیه شهر در اولویت اجرا قرار دارد.

به گزارش شهرآرا، حجت الاسلام حسن منصوریان در نشست اعضای این کمیسیون با اعلام این خبر افزود: مصوبه‌ای از گذشته موجود است که پیرو آن احداث باغ کتاب در مشهد تصویب شده است. با اجرایی شدن این مصوبه موافقیم، به شرط اینکه با محوریت بوستان‌های حاشیه شهر مشهد تعریف شود و اساسنامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در طراحی پارک‌های ما موضوع خانواده محوربودن فراموش شده است، ادامه داد: نگاه فرهنگی به موضوع خانواده حلقه گم شده این نوع فضا‌ها در شهر است. فضای این پارک‌ها معرفت افزاست و خانواده محور نیست.

استفاده از ظرفیت فرهنگی باغ موزه

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در همه حوزه‌ها می‌توان از ظرفیت باغ موزه دفاع مقدس برای شهر استفاده کرد، افزود: این باغ موزه در کنار موزه آستان قدس رضوی هم پوشانی دارند و اولویت برنامه‌های ما در حوزه فرهنگی همین بستر‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: درباره برخی ساختمان‌های شهرداری مشهد که به برخی دستگاه‌ها واگذار شده است نیز باید بازنگری شود. زیرا اکنون دست کم در حوزه فرهنگی بسیاری از سازمان‌ها و مراکز ما در ساختمان استیجاری استقرار دارند.

پردیس تئاتر در اولویت

منصوریان بیان کرد: آیین نامه اهدای نشان مشهد کار زیبا و پسندیده‌ای است که نیاز به هم اندیشی دارد. به همین دلیل در دستورکار بررسی برای نشست آینده کمیسیون قرار خواهد گرفت.

وی درباره پروژه پردیس تئاتر شهر نیز افزود: اجرای این پروژه از مجرای خودش، یعنی با هماهنگی حوزه هنری و ارشاد، تأیید و حمایت ما را به همراه دارد، اما اکنون با توجه به کمبود‌ها در اولویت موضوع‌های عمرانی قرار ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا گفت: موضوع ایجاد خانه ادبیات مشهد را نیز به کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس واگذار می‌کنیم تا با بررسی ابعاد گوناگون، در صورت صلاحدید قسمتی از جلوخان آرامگاه به این موضوع اختصاص یابد.

احیای خانه سرود در دستورکار

وی با اشاره به احیای خانه سرود نیز یادآور شد: در گذشته خانه سرودی وجود داشت که اکنون تعطیل است. حرف از فعالیت بیش از ۲۰۰۰ نوجوان است. اگر این افراد امروز با تربیت انقلابی آموزش داده نشوند، ظرفیت بزرگی را از دست داده ایم. خانه سرود در این دوره شورا احیا خواهد شد.

وی افزود: درباره دیونی که شهرداری در موضوع معتادان متجاهر به دستگاه‌ها دارد و تفاهم کرده است، به وعده خود وفاداریم، اما قرار است موضوع توانمندسازی را با مسئله محوری پیش ببریم. به زودی قرارگاه اخلاق اجتماعی را راه اندازی می‌کنیم و این مهم محقق نمی‌شود، مگر با همکاری مردم و سازمان‌های مردم نهاد.

عضو شورای شهر ادامه داد: برای راه اندازی این قرارگاه، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد هم به دنبال تهیه اساسنامه باشد تا بدانیم که فرهنگ سرا‌ها معین مساجد هستند. تصمیم داریم طرح توانمندسازی و ایجاد و تجهیز مراکز مجاور مساجد را نیز راه اندازی کنیم.

ایجاد فرهنگ سرای «مادر» در دستورکار

در ادامه این نشست، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد با اشاره به اقدام فرهنگی و درخور تحسین ایجاد باغ کتاب، گفت: ساخت باغ کتاب کار پسندیده‌ای است، اما فراموش نکنیم که کار با محوریت فضای پارکی است، اما در بطن موضوع، کار فرهنگی است.

فاطمه سلیمی با بیان اینکه یکی از معضلات ما در بهره برداری از پارک‌های موضوعی، این است که بهره بردار بیشتر این پارک ها، حوزه فرهنگی نیست، افزود: فرهنگ سرای علوم و نجوم باید دوباره به کارکرد اولیه خود برگردد.

بوستان‌های موضوعی، اولویت شورا

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه داشتن بوستان‌های موضوعی برنامه شورای ششم است، افزود: این نوع بوستان‌ها اگر کارکردی اثرگذار داشته باشند، بی تردید روی مقوله فرهنگ هم تأثیرگذار خواهند بود.
مجید طهوریان عسکری گفت: در گذشته در ردیف بودجه سالانه سازمان فرهنگی تجهیز و تکمیل یا ساخت بوستان‌های موضوعی دیده می‌شد. بوستان موضوعی کتاب در شهری که منتسب به امام علم و دانش است، بی شک اتفاقی مبارک است.

وی درباره مالکیت معنوی مجوز تأسیس برخی مؤسسات مانند مجموعه فرهنگی هنری خانه هنرمندان مشهد، گفت: این نشان درحقیقت یک مالکیت معنوی برای شهرداری است و باید از فرایند ثبت اشخاص خارج شود.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس ادامه داد: درباره سازمان‌ها و مراکز مرتبط به کمیسیون فرهنگی که در ساختمان استیجاری هستند نیز باید گفت که بهتر است به این مراکز زمان و ملک بدهیم تا بر اساس آن زمان بندی، سازمان ما از حالت اجاره‌ای درآید و در املاک خود شهرداری مستقر شود.

در نشست دیروز کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد محمد آصفی، عضو شورای چهارم شهر مشهد، اساسنامه سازمان ورزش و سلامت را به اعضای این کمیسیون ارائه و از تهیه پیش نویس سند فرهنگی خبر داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->