پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در بازار به ۲۹ هزار تومان رسید

  • کد خبر: ۸۲۷۴۹
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در بازار به ۲۹ هزار تومان رسید
قیمت تخم مرغ در مشهد اکنون به کیلویی ۲۹ هزار تومان رسیده است این درحالیست که هزینه تولید برای مرغدار از دی ماه سال گذشته که آخرین قیمت‌گذاری است ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

طنین همتی |شهرآرانیوز- حسین موسوی‌نژاد، رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان‌رضوی، دراین‌باره اظهار کرد: از یک مهر ۹۹ که سامانه بازارگاه ایجاد شد، مرغدار نهاده‌اش را مستقیم از سامانه بازارگاه می‌خرید. این سامانه تنها مکانی است که مرغدار می‌تواند نهاده بخرد.

وی گفت: جدا از مشکلات این سامانه، نکته این است که از شهریورماه فقط ۴۱ درصد ذرت مورد نیاز تخصیص یافت. این در شرایطی است که مرغدار با مشکلات حمل بار از بنادر هم درگیر است. حدود ۶۰ درصد باقی‌مانده نهاده شهریورماه و در دوسه روز گذشته اختصاص پیدا کرده است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت یک ماه زمان می‌برد تا مرغدار بعد از خریدش نهاده را تحویل بگیرد. مرغدار در این شرایط چاره‌ای به‌جز تأمین مرتب نهاده برای مرغ ندارد، در نتیجه مجبور است به بازار آزاد متوسل شود که معلوم نیست با وجود سامانه بازارگاه، نهاده در این بازار از کجا تأمین می‌شود!
رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان‌رضوی در ادامه تصریح کرد: با‌توجه‌به افزایش تقاضای ذرت از بازار آزاد، قیمت این نهاده هم به‌شکل چشمگیر افزایش یافته است که در پی این موضوع، افزایش بهای تمام‌شده تخم‌مرغ را هم داشتیم.

 

قیمت تمام‌شده تخم‌مرغ برای مرغدار ۲۰ هزار تومان است

به گفته موسوی‌نژاد، در شرایط عادی و با احتساب اینکه ما همه ذرت و کنجاله سویا را از بازارگاه دریافت کنیم، قیمت تمام‌شده یک کیلوگرم تخم‌مرغ با احتساب ۱۵ درصد سود مرغدار، حدود ۲۰ هزار تومان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هزینه‌های مرغدار از دی‌ماه سال گذشته تا الان ۳۶ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: این در حالی است که آخرین زمان به‌روزرسانی نرخ تخم‌مرغ دی‌ماه سال گذشته بوده است. مرغدار دیگر بیش از این نمی‌تواند زیان کند. زیانی که دولت به‌ویژه دولت قبلی به مرغدار تحمیل کرده، باعث شده است ۴۰ درصد ظرفیت مرغداری‌های ما خالی و فقط از ۶۰ درصد ظرفیت مرغداری‌ها استفاده شود.

 

قیمت تخم‌مرغ در مشهد به کیلویی ۲۹ هزار تومان رسیده است

وی اذعان کرد: وقتی نرخ تعیین‌شده دولت با هزینه‌های مرغدار هم‌خوانی نداشته باشد، دلال‌ها سوءاستفاده می‌کنند؛ به‌طوری‌که قیمت تخم‌مرغ در مشهد به کیلویی ۲۹ هزار تومان هم رسیده است. پیشنهاد کردیم و آمادگی‌مان را هم اعلام کردیم که با تمام این مشکلات تخم‌مرغ را کیلویی ۲۲ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسانیم. ولی چون کارگروه ستاد تنظیم بازار استان مرجعی برای تعیین قیمت نیست، این پیشنهاد ما را نپذیرفتند.
به گفته این فعال حوزه پرورش طیور، خواسته مشخص ما از وزیر جهاد کشاورزی این است که هرچه سریع‌تر قیمت مصوب را با نرخ کارشناسی به‌نحوی‌که تولیدکننده و مصرف‌کننده زیان نکنند، تعیین کند. تجربه ما از عملکرد تنظیم بازار در کشور این است که قیمت‌گذاری هیچ‌وقت کارشناسی نبوده است. به همین دلیل هم هست که مرغدار در این وضع گرفتار شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->