حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد
سرخط خبرها

تفتیان رکورد خودش را زد| درخشش دونده خراسانی

  • کد خبر: ۸۲۸۲۶
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
تفتیان رکورد خودش را زد| درخشش دونده خراسانی
مرحله پایانی مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور با درخشش دونده خراسانی در مشهد به پایان رسید.

مرتضی اخوان/شهرآرانیوز، بیست و‌پنجمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور، روز گذشته در مشهد به پایان رسید و این تیم‌های پلیمر خلیج‌فارس، ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان بودند که به‌ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آنِ خود کردند؛ رقابت‌هایی که برگزاری دور سوم و پایانی آن به میزبانی ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد برای خراسانی‌ها حائز‌اهمیت بود. البته در‌این‌میان تیمی از مشهد در لیگ برتر دوومیدانی شرکت نکرده بود، ولی ۷ ورزشکار خراسانی در تیم‌های مختلف حاضر در این مسابقات عرض‌اندام کردند. حسن تفتیان و شاهین مهردلان در تیم قهرمان این مسابقات یعنی پلیمر خلیج‌فارس، علی عباسپور در ذوب‌آهن، امیرحسین محمدی در سلکتور، احمد مهردادیان در عماد تهران و جواد شوریابی و امیرحسین صفری در باشگاه سایپا حضور داشتند و در این مسابقات به میدان رفتند. در‌این‌بین همان‌طور که انتظار می‌رفت، فقط حسن تفتیان و شاهین مهردلان بودند که توانستند همچون گذشته پُرفروغ باشند و نتایج خوبی کسب کنند.

۲ طلای تفتیان به اضافه یک رکورد

حسن تفتیان که ابتدای سال در مسابقات بین‌المللی جام امام رضا (ع) در مشهد شرکت کرده و حواشی زیادی به‌خاطر گم‌شدن کفش‌هایش و ناکامی در کسب نشان طلا برایش ایجاد شده بود، این‌بار خاطره‌ای خوش از دویدن در پیست تارتان ورزشگاه مدرن امام‌رضا (ع) برای خودش بر جای گذاشت. تفتیان در ماده ۱۰۰‌متر توانست رکورد باشگاه‌های کشور را که ۱۰‌ثانیه و ۲۱‌صدم ثانیه و متعلق به خودش بود، ارتقا دهد و ۱۰۰‌متر را در ۱۰‌ثانیه و ۱۷‌صدم‌ثانیه بدود. در این ماده نفر دوم میثم رشیدی از باشگاه ذوب‌آهن ۱۰۰‌متر را در ۱۰‌ثانیه و ۵۵‌صدم‌ثانیه که فاصله زیادی در این رشته ورزشی محسوب می‌شود، دوید. نفر سوم این ماده هم مهران حسینی از باشگاه سپاهان بود که رکورد ۱۰‌ثانیه و ۵۶‌صدم‌ثانیه را از خود برجای گذاشت. البته این پایان درخشش تفتیان در مسابقات دیروز نبود و این المپین خراسانی در ماده ۲۰۰‌متر هم شرکت کرد و توانست با ثبت زمان ۲۱‌ثانیه و ۴۲‌صدم‌ثانیه بر سکوی نخست بایستد. سجاد هاشمی، دیگر‌شرکت‌کننده تیم پلیمر خلیج فارس، در این ماده هم بعد از هم‌تیمی‌اش تفتیان با ثبت رکورد ۲۱‌ثانیه‌و‌۵۳‌صدم‌ثانیه بر سکوی دوم ایستاد. علی لطفی از سپاهان هم با ۲۱‌ثانیه و ۹۳‌صدم‌ثانیه سوم شد.

دومی مهردلان با ۸‌سانتی‌متر اختلاف!

شاهین مهردلان، پرتابگر خراسانی وزنه، در رشته دوومیدانی هم همچون تفتیان امسال با تیم پلیمر خلیج فارس در رقابت‌ها حاضر شد. مهردلان که یکی از شانس‌های اصلی کسب نشان طلا محسوب می‌شد، در این مسابقات نتوانست بر سکوی نخست بایستد و با ۸‌سانتی‌متر اختلاف نسبت به نفر اول، پرتابش در ۱۹‌متر و ۵۱‌سانتی‌متر ایستاد. نفر اول این رشته مرتضی ناظمی از باشگاه ذوب‌آهن بود که ۱۹‌متر و ۵۹‌سانتی‌متر پرتاب کرد. نفر سوم این رشته نیز عبدا... جمشیدی بود که رکورد ۱۷‌متر و ۹۵‌سانتی‌متر را از خود بر‌جای گذاشت.

کیفیت عالی با ستارگان خارجی

دور سوم رقابت‌های لیگ برتر دو‌و‌میدانی در‌شرایطی برگزار شد که عمده کارشناسان از کیفیت بالای این مسابقات سخن گفتند. مسابقاتی که علاوه بر حضور چهره‌های نامدار ایرانی این رشته، ورزشکارانی از چند کشور دیگر هم در آن حاضرند. با اعلام صیامی، ورزشکارانی از کشور‌های لهستان، بلاروس و کنیا در تیم‌های لیگ‌برتری امسال حاضرند و این بر کیفیت مسابقات افزوده است. هاشم صیامی خاطرنشان می‌کند: حسن تفتیان، حامد حدادی، شاهین مهردلان و پیرجهان از‌جمله‌ورزشکاران قهرمان ملی ما هستند که در این مسابقات حاضرند و همین بر جذابیت‌های پیکار‌ها افزود. رئیس فدراسیون دوومیدانی اذعان می‌کند: در سال‌های گذشته به‌خاطر اینکه رقم قرارداد‌ها خیلی پایین بود، ورزشکاران مشهور دوومیدانی کشورمان معمولا حاضر نبودند در مسابقات حاضر شوند، اما امسال بسیاری از مطالبات آن‌ها تأمین شده است و به‌همین‌دلیل شاهد حضور گرمشان در مسابقات بودیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->