«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

طوفان شاهین آرام گرفت

  • کد خبر: ۸۲۹۷۲
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
طوفان شاهین آرام گرفت
معاون پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان شاهین پس از طی مسافت طولانی به سواحل عمان برخورد کرد و به طور کامل از بین رفت.

به گزارش شهرآرنیوز، دوست محمد کلیم معاون پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: چهارشنبه گذشته کم فشار فعال در شمال غرب هند با ورود به دریای عرب به یک کم فشار حاره‌ای تبدیل شد و با دریافت انرژی لازم از دریا، به یک چرخند حاره‌ای تبدیل شد.

وی افزود: این چرخند سپس با دریافت انرژی از آب دریا به یک توفان گرمسیری شدید تبدیل شد و به سمت سواحل ایران و دریای عمان حرکت کرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توفان پس از نزدیک شدن به سواحل استان و عبور از مقابل آن، به سمت آب‌های مرکزی دریای عمان متمایل شد و حرکتی جنوب غربی به خود گرفت.

وی ادامه داد: برآورد‌های ما نشان می‌دهد که توفان حاره‌ای شاهین در فاز ثانویه خود حدود یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر و در فاز اولیه از خلیج بنگال تا غرب هند با نام «گلاب» بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر طی کرده است.

کلیم خاطرنشان کرد: توفان شاهین پس از برخورد به ساحل کشور عمان در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری از غرب مسقط به کم فشار تبدیل شد و در نهایت از بین رفت.

وی گفت: این توفان سبب وقوع بارش‌های شدید، باد شدید و گردوخاک، سیلاب و آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های محلی، صاعقه و افزایش شدید ارتفاع موج در مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان شد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس اعلام مسئولان  محلی توفان حدود ۷۰۰ میلیارد ریال به شبکه برق منطقه خسارت وارد کرده و خسارت سایر بخش‌ها همچنان درحال برآورد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->