سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درمان سردرد شدید با پوست این میوه

  • کد خبر: ۸۲۹۷۶
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
درمان سردرد شدید با پوست این میوه
پوست موز حاوی مقادیر بالای ویتامین ، پتاسیم و منیزیم است و خاصیت ضد التهابی و سم زدایی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، در بسیاری از کشورها از جمله هند، بیش از چند دهه است که از پوست موز به عنوان یک ماده مغذی و دارویی استفاده می شود.

تحقیقات جدید نشان می دهد پوست موز حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی است و می توان آن را به صورت مخلوط با آب میوه، شیر موز، پخته و سرخ شده استفاده کرد ، هرچه موز رسیده تر باشد، پوست آن شیرین تر و بافت آن نرم تر می شود و دلیل آن نیز وجود یک هورمون طبیعی گیاهی به نام اتیلن است که در فرآیند رسیدن میوه ها ترشح می شود ، اتیلن پس از برهم کنش با قند و فیبر موجود در پوست موز، قند مرکب را به قند ساده تبدیل می کند، به همین دلیل است که موز رسیده شیرین تر است.

دردی که باپوست موز محو می شود!

گاهی اوقات، سردرد‌ها به قدری شدید و غیر قابل تحمل هستند که فرد برای تسکین آنها از چندین نوع داروی مسکن استفاده‌ کند تا از درد خلاصی پیدا کرده و به زندگی روزمره خود ادامه دهد.

در این بین برخی راهکارهای طبیعی برای تسکین سردرد وجود دارد که ضررها و عوارض داروهای مسکن شیمیایی را ندارند.

ما به شما یک راه ساده، ارزان و طبیعی را معرفی می‌کنیم که به خلاص شدن از شر سردردهای شدید کمک می‌کند و سرعت اثر بخشی بالایی دارد.

شما در این روش درمانی طبیعی به پوست یک موز و مقداری یخ نیاز دارید، چند تکه یخ را در قسمت انتهایی و در داخل پوست موز قرار داده و آن را با یک نوار ببنید تا یخ در بین پوست موز باقی بماند، حال پوست موز را بر روی پیشانی خود قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه در مکان تاریکی استراحت کنید، یک حوله همراه خود داشته باشید تا به محض آب شدن یخ از آن استفاده کنید.

این روش بلافاصله سردرد شما را تسکین می‌دهد؛ در این روش درمانی سردرد به سرعت آرام می‌‌گیرد و علت اصلی آن به دلیل وجود پتاسیم بالای پوست موز است، اگر سردرد شما شدید بود و بعد از ۲۰ دقیقه نیز درد را حس کردید می‌توانید این روش را تکرار کنید.

منبع: بهداشت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->