تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

بررسی حذف «سازمان تامین اجتماعی» از لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان

  • کد خبر: ۸۳۰۵۹
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
  • ۶
بررسی حذف «سازمان تامین اجتماعی» از لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان
یادداشتی از رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در خصوص تاثیر‌های ناشی از حذف «سازمان تامین اجتماعی» از لایحه جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در یادداشتی به تشریح تاثیرهای ناشی از حذف «سازمان تامین اجتماعی» از لایحه جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان که پیشتر توسط دولت دوازدهم با در نظر گرفتن نام این سازمان به «مجلس انقلابی» ارائه شده بود، پرداخت.

جامعه کارگری کشور خصوصاً جامعه کارگری بازنشسته با روی کار آمدن دولت سیزدهم رویای پایان تبعیض و بی‌عدالتی را در سر می‌پرورانیدند. تبعیض و بی‌عدالتی که شمع وجود آن در اواخر دولت دوازدهم با تلاش‌های مضاعف ریاست جمهوری، ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در سایه حضور پررنگ تشکل‌های کارگری و همچنین حضور حماسه گونه جامعه کارگری شاغل و بازنشسته در تجمعات صنفی رو به خاموشی بود؛ با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر جبهه مجلس انقلابی، شمع این بی‌عدالتی مجدد برافروخته شد و در قالب تصویب لوایح و طرح‌هایی در مجلس انقلابی به منصه ظهور رسید. کشور ایران شکوفایی اقتصادی دهه اول انقلاب را مرهون تلاش‌های مضاعف همین جامعه کارگری بازنشسته امروز است؛ بنابراین جامعه کارگری بازنشسته نمی‌بایست به این شدت مورد بی‌مِهری نمایندگان مجلس انقلابی قرار گیرند.

این روز‌ها گزارش‌ها حکایت از طرحی نوظهور در مجلس انقلابی آن هم با امضای بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس است که خواستار تصویب طرحی برای دائمی شدن متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان، بازماندگان و مستمری بگیران صندوق‌های خاص کشوری و لشکری می‌باشند. نکته قابل تأمل در این است که این طرح همان لایحه ارائه شده در دولت دوازدهم بوده که توسط ریاست وقت سازمان برنامه و بودجه جناب آقای نوبخت تنظیم و تهیه و با مشارکت نمایندگان صندوق‌های بازنشستگی از جمله تشکلات کارگری نهایی و به دولت وقت ارائه گردید. دولت که آخرین روز‌های پایانی خود را سپری می‌کرد با عجله لایحه را تصویب و جهت نهایی شدن به مجلس ارائه نمود؛ مجلس نیز با توجه به روز‌های پایانی عمر دولت، موضوع را با بی‌توجهی و کم اهمیتی رها نمود. تا اینکه مصاحبه‌های مختلفی از سوی نمایندگان و معاونت ریاست جمهوری دولت جدید مبنی بر اینکه لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تورم‌زاست و معقول نمی‌باشد، درج گردید؛ بنابراین نمی‌بایست این لایحه با این قالب مورد تصویب واقع شود، زیرا سیاست دولت ثبات در نرخ ارز، قوی کردن پایه پولی کشور و مهار و کنترل تورم است. این مطلب دولت که با زبان اقتصادی و علمی است قابل دفاع می‌باشد؛ لاکن تعجب برانگیزتر این است که چگونه لایحه دولت قبل تورم‌زا و زیان بار است، اما طرح امروز مجلس که مشابه همان لایحه هست و با تغییرات جزئی حذف نام سازمان تامین اجتماعی و کارگران بازنشسته و تهاتر بدهی دولت به سازمان ظرف ۵ سال صورت گرفته، خوب و بدون بار مالی و ضد تورم است. عجب! آیا صرفاً با حذف نام سازمان تامین اجتماعی و حذف نام کارگران بازنشسته تحت پوشش این سازمان از لایحه و تبدیل کردن آن به طرح، مشکل تورم و بار مالی حل شده است؟!

واقعا ما را چه شده که این گونه در مسیر غیر حق و بی‌راه حرکت می‌کنیم آن هم کسانی که نام انقلابی‌گری را یدک می‌کشند. انقلابی‌گری یعنی صداقت، راستی، درستی و طرفدار ضعیفان بودن است که متأسفانه هیچ یک از این مولفه‌ها را در رویکرد مجلس انقلابی نمی‌بینیم؛ بنابراین اگر چنانچه طرح مذکور در مجلس مطرح و تصویب شود و همچنان شاهد حذف نام سازمان تامین اجتماعی و افراد تحت پوشش آن باشیم، نباید انتظار سکوت را از ما نمایندگان بازنشستگان و افراد تحت پوشش این سازمان داشته باشند. قطعاً در صورت حذف مفاد مربوط به سازمان تامین اجتماعی باید منتظر اجتماع بزرگ و سراسری ما بازنشستگان در مقابل مجلس شورای اسلامی و دفاتر نمایندگی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها باشند.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
شیرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
1
باسلام و ارادت خدمت ملت شریف و بزرگ ایران.خدمت سربازان مردم بزرگ ایران در مجلس شورای اسلامی نیز عرض ادب و احترام دارم.نمایندگان مجلس محترم من که ۳۰سال تجربه کارمند رسمی بودن را دارم و با بیمه تامین اجتماعی بازنشسته شده ام چه گناهی کردم .همکار من بازنشسته کشوری و من بازنشسته تامین اجتماعی هستم .حقوق بازنشستگی همکارم دوبرابر من است .وحالا هم همسان سازی حقوق صرفا با بازنشستگان کشوری و لشکری می‌باشد.نمایندگان محترم .گناه من چیست که بهنگام رسمی شدن اگر می‌خواستم بیمه تامین اجتماعی را کشوری میکردم باید ۴میلیون در سال ۹۲پول میدادم من این پول را در زندگیم نداشتم .حالا باید جور آنرا بکشم.این منطقی است.لطفا مرا راهنمایی کنید باتشکر.فرزند شهید و ایثارگر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
1
خیانت که شاخ و دم ندارد همیشه در حق قشر زحمتکش کارگران خیانت شده حال اینکه کارگران از پس انداز و سرمایه خودشان در سازمان تامین اجتماعی موقع بازنشستگی حقوق می‌گیرند و بقیه مثل بازنشستگان کشوری و لشکری و شرکت نفت و..... از بیت المال و مالیاتی که از همین کارگران میگیرند گر چه دولتها به همین پس انداز و سرمایه کارگران در صندوق سازمان تامین اجتماعی رحم نمی‌کنند و برای جبران کسری بودجه و تامین حقوق کارمندان دولت پس انداز و سرمایه کارگران را هم غارت و چپاول میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
1
چرا هرچی زوز و ضربه ظلمه و به پیکر بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی میزنید !؟ چه هیزم تری بشما فروختن آقایان ..واااا بسم الله
بازنشته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
0
0
سلام
احسنت بر شما جناب صادقی
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
0
0
اگر همچین قصدی دارند چرا منتظرانجام آن باشیم اصلا نباید بگذاریم مطرح شود کلا بی خیال بشوند.نباید طرح حذف سازمان تامین اجتماعی مورد بررسی قرار بگیرد کلا کنار گذاشته شود وهمسانسازی برابر قانون دائمی باید باشد .
مستمری بگیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
0
0
متاسفانه کانون بازنشستگان کشوری از دیدگاهی متوهم نسبت به عملکرد مجلس آقای قالیباف برخوردار است که خودرا مالک انقلاب و شیوه غیر مردمی خودرا انقلابی گری میداند،شده است بما لطفا بگوییدش کدام عمل کرد این مجلس تا کنون درجهت خواست مردم بوده است،چرا مجلس که باید عصاره ملت باشد با عده ای که فقط لوایح را درجهت افکار ی خاص هدایت و تصویب میکنند می چرخد کدام لایحه ازطرف این مجلس درجهت جلوگیری ازضعیف شدن ارزش پول ملی تصویب شده،کدام لایحه درجهت گرانی ارزاق عمومی بتصویب رسیده،کدام لایحه درجهت جلوگیری از فقر مشکلا اقتصادی مردم مطرح و تصویب شده ،هرچه شده درجهت افکار عده ای خاص بوده وبس،ما بازنشستگان تامین اجتماعی بایستی برای احقاق حق خودرا بدون ترس از جمله گاز انبری پیگیری کنم والا از مجلس آقای قالیباف هیچ نانی برای بازنشسته گرم نخواهد شد چرا که ایشان هیچگاه درجهت منافع بازنشستگان آبی را گرم نکرده و اصولا با دیدگاهی که دارند درجهت رفع نیاز مردم بدنی بر نخواهد داشت عمل کرد چندماهه ایشان بوضوح این را ثابت کرده است.....
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->