آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

«جهاد تبیین» با فرهنگ رضوی

  • کد خبر: ۸۳۱۰۹
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
«جهاد تبیین» با فرهنگ رضوی
محسن واقعی - فعال فرهنگی

امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند: «برای هر امامی، عهد و میثاقی بر گردن پیروان و دوستدارانش است. به راستی که زیارت قبور امامان، یکی از مصادیق وفای کامل به این عهد و ادای شایسته این میثاق است.»

در این ایام که خیل مشتاقان اربعین حسینی و جاماندگان از آن قافله عظیم، دیده شان خونبار است، بعضی از زائران پیاده، با پای جان و بسیاری از مردم جهان با پای دل مشرف به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا شده اند، می توان از مصادیق این حدیث شریف را در این تب و تاب ها یافت.

عشق این زائران در طول تاریخ به آتشی می ماند که هزار بار بر خاکسترش آب ریخته اند، اما به ناگاه هیمنه اش سر بر آورده، ریشه ظلم و بیداد را از سویی، و قلب عاشقان را از دیگر سو، به آتش کشیده است.

هر بار که ایشان را می بینی، این بیت محتشم به تو تلنگر می زند که «باز این چه شورش است، که در خلق عالم است»

از حق نگذریم زائران پیاده امام هشتم گاه با مظلومیت و تحمل رنج بیشتری در مسیر مواجه اند.در اربعین مسیر هموار است و موکب فراوان، اما غربت زائران پیاده امام رئوف در این مسیر تأسی به غربت امامشان دارد.

ما بر این باوریم که ائمه هدی، محور آفرینش اند و به تعبیر یکی از حکمای متأله، انبیاء و ائمه(ع) آمده اند تا انسان را از مبدأ نقص به منتهی الیه کمال رهنمون شوند، پس شایسته این است که در عمل به این معنا متعهد و ملتزم باشیم و زمینه حضور فرهنگ رضوی را در ساحت های حاکمیتی،ساختارهای مدیریتی و مناسبات خرد و کلان، فراهم کنیم.

حیات طیبه، انسان رشید و جامعه سالم در سایه فرهنگ انسان ساز اهل بیت(ع)، امکان بقا و استمرار دارد و درست به همین دلیل است که دشمن، نقطه قوت فکری ما، که همان فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) است را نشانه گرفته است و با تمامی ابزارها در صدد تخریب و تهاجم به آن است.

انبوهی از شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی و... بخشی از این تهاجم پرحجم است.

اگر چه نشر این زیارات و حالات زیبای زائران و محبان، زمین بازی را به نفع شیعیان و محبان اهل بیت تغییر داده است.
انگار این ما هستیم که دشمن را خلع سلاح کردیم و با اسلحه خودش به او می تازیم.

بالا رفتن سواد رسانه و فرهنگ استفاده از فضای مجازی در دوران کرونا، گسترش انفاق و فعالیت های خیرخواهانه ، افزایش حضور جوانان مؤمن انقلابی از نظر کمی و تولید محتوای متقن، از نظر کیفی، این نوید را می دهد که انشاءالله با روند مثبت فعلی، به دغدغه مقام رهبری در زمینه «جهاد تبیین» جامه عمل پوشیده خواهد شد و به خواست خدا ورق این بازی به نفع ما برخواهد گشت.

از قضا جاماندگان سفر عشق هم مجالی برای درد دل و واگویه دارند و از رهگذر این جهاد، مرهمی بر زخم دل و قدمی در مسیر زیارت بر می دارند.

امید که جان و جهانشان معطر به عطر زیارت باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->