وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرمان رئیس جمهوری برای تعیین تکلیف احیای جهاد سازندگی تا ۲۰ روز آینده

  • کد خبر: ۸۳۱۳۴
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
فرمان رئیس جمهوری برای تعیین تکلیف احیای جهاد سازندگی تا ۲۰ روز آینده
وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه دولت سیزدهم احیای جهاد سازندگی با هدف رونق فعالیت های مولد در مناطق روستائی و عشایری است و در همین رابطه، رئیس جمهوری تکلیف کردند که تا ۲۰ روز آینده جمع بندی نهایی و تعیین تکلیف صورت گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه دولت سیزدهم احیای جهاد سازندگی با هدف رونق فعالیت های مولد در مناطق روستائی و عشایری است و در همین رابطه، رئیس جمهوری تکلیف کردند که تا ۲۰ روز آینده جمع بندی نهایی و تعیین تکلیف صورت گیرد.

سیدجواد ساداتی نژاد، به مناسبت روز ملی عشایر، امروز (پنجشنبه ۱۵ مهر) همراه با رئیس سازمان امور عشایر ایران، نماینده مردم ساوه و زرندیه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ضمن بازدید از عشایر منطقه زرندیه، در مسجد روستای خرم آباد، افزود: رسیدگی به اقشار محروم جامعه بخصوص روستائیان و عشایر از برنامه های کاری دولت سیزدهم است و بخش اصلی سفرهای استانی ما هم سرکشی به این اقشار است.

وی ادامه داد: احیای وزارت جهاد سازندگی مورد تاکید دولت و ریاست جمهوری است زیرا بعد از ادغام دو وزارتخانه سابق و تشکیل وزارت جهاد کشاورزی روستائیان ما سردرگم و بی پناه ماندند و در نهایت محوریت اصلی روستا و عشایر که تولید بود به فراموشی سپرده شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: عمده ترین مسأله مدنظر دولت تمرکز بر اقتصاد روستایی و عشایری است و اگر به این مقوله ها بی توجه بمانیم شاهد مهاجرت اهالی و خالی ماندن روستاها از سکنه خواهیم بود و اغلب مهاجرین نیز در شهرها، حاشیه نشین می شوند و هزینه های زیادی را به دولت تحمیل می کنند؛ از این رو بهترین کار رسیدگی به این اقشار و حمایت از تولید در روستاها است.

وی اظهار داشت:با تشکیل وزارت جهاد سازندگی، دوباره روستاها احیا خواهند شد و شاهد رونقی فوق العاده در حوزه های تولید،کشاورزی و دامپروری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عشایر ذخایر انقلاب و ضامن تامین و تولید نیازهای کشور بخصوص در زمینه مواد پروتئینی و لبنیات هستند، افزود: در همه دنیا به حوزه کشاورزی حمایت یارانه ای اعطا می شود به این دلیل که امنیت غذایی موضوعی فوق العاده مهم برای کشورها است و ما هم باید با افتخار به بخش های دامپروری و کشاورزی یارانه اعطا کنیم تا به اندازه کفایت و بدون نیاز به دیگران امنیت غذایی ایجاد کنیم.

ساداتی نژاد گفت: کشاورزان و دامداران حتی در تولید قدرت ملی هم نقش دارند زیرا یکی از مولفه های قدرت، داشتن پشتوانه غذایی مطمئن است و عشایر و کشاورزان همواره از مولفه های اقتدار نظام جمهوری اسلامی محسوب می شوند و امیدواریم با احیای وزارت جهاد سازندگی توجه بیشتری به آنها اعمال شود.

وی گفت: در دولت سیزدهم برای افزایش اعتبارات مربوط به عشایر و روستاییان قدم برخواهیم داشت.
وزیر جهاد کشاورزی در مورد درخواست های عشایر منطقه زرندیه، گفت: برای رفع مشکلات آموزش و پرورش در ۱۴ ناحیه عشایرنشین زرندیه و همچنین تقویت شبکه اینترنت و تلفن همراه با وزرای مربوط صحبت خواهم کرد.

وی اظهار کرد: موضوع گازرسانی به مناطق و روستاهای عشایری منطقه زرندیه هم یک عامل انگیزشی و رفاهی است و در جلسه آتی هیات دولت گزارشی از این وضعیت را ارائه خواهم کرد همچنین قرار است گزارشی از وضعیت راههای دسترسی عشایر از مدیریت استان مرکزی ارائه شود تا در رایزنی با وزیر راه و شهرسازی این مساله را نیز پیگیری کنیم.

ساداتی نژاد در خصوص یکی دیگر از خواسته های عشایر نسبت به کم بودن سهمیه نهاده های دامی، گفت: تخصیص نهاده ها را بعنوان مصوبه این جلسه پیگیری می کنیم و تلاش خواهیم کرد سطح توزیع نهاده برای دام های سبک و سنگین به روال قبل بازگردد و برای تامین نهاده مورد نیاز با قیمت مناسب نیز برنامه ریزی خواهیم کرد.

وزیر جهادکشاورزی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام استان مرکزی دام هم قرار است مازاد دام های عشایر را با نرخ مصوب خریداری کند و اگر عشایر مشکل نگهداری دام دارند، می توان در قالب قراردادی با شرکت مذکور در استان مرکزی، علوفه مورد نیاز را بصورت امانی و اقساطی دریافت کنند و بعد از دوره پروار از محل فروش دام های خود بدهی ها را تسویه کنند.

وی در مورد صادرات دام نیز گفت: در مناطق مرزی بخشی از دام قاچاق می شود و صادرات دام هم تا پیش از این ممنوع بود اما برای حل این مسأله مجوز صادرات دام زنده را به شرکت پشتیبانی امور دام بعنوان مجری دادیم که دغدغه چند ساله عشایر به حساب می آمد.

وی در مورد پیشنهاد نماینده ساوه مبنی بر اعطای سهم نهاده های دامی از ابتدای سال و بدون واسطه به عشایر، گفت: این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

ساداتی نژاد در مورد عشایر بدون دفترچه یا آن دسته از افرادی که سهمیه آرد ندارند نیز گفت: از رئیس سازمان عشایری ایران درخواست می کنم که بر اساس کد ملی این موارد را بررسی و پیگیری کنند.

وی گفت: هدف ما مهاجرت معکوس و بازگشت خانوارهای روستایی به زادگاهشان است و در این زمینه باید افراد بازگشته به روستاها را به رسمیت بشناسیم.

وی در مورد مشکل روستائیان و عشایر با اداره منابع طبیعی بر سر مالکیت برخی از اراضی، گفت: در اغلب روستاها بر سر مالکیت مشکلاتی وجود دارد و اراضی سند ندارند و اینکه اراضی کشاورزی بدون سند باشند یک ضعف بزرگ محسوب می شود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: رفع این مشکل از برنامه های محوری دولت سیزدهم است و تلاش خواهیم کرد در این دولت، همه اراضی کشاورزی را صاحب سند کنیم و یکبار برای همیشه با تعیین تکلیف اراضی کشاورزی به مناقشه میان منابع طبیعی و روستائیان پایان خواهیم داد.

وی گفت: برای سهولت در ورود محصولات تولیدی کشاورزان و عشایر به بازارهای مصرف نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد زیرا وجود دلالان و واسطه ها اجحاف به این قشر مولد است و با احیای وزارت جهاد سازندگی و واگذاری امور به اتحادیه و تعاونی ها در این زمینه گام های عملیاتی را برخواهبم داشت.

ساداتی نژاد گفت: هیچ تصمیمی را بدون حضور و نظر دامداران، کشاورزان و عشایر اتخاذ نخواهیم کرد و حتما از وجود نمایندگان آنها در تصمیم گیری ها استفاده خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->