از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
سرخط خبرها

واکسن کرونای زنان باردار بر چه اساسی انتخاب شده است؟

  • کد خبر: ۸۳۱۶۰
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
واکسن کرونای زنان باردار بر چه اساسی انتخاب شده است؟
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره نوع واکسن درنظرگرفته‌شده برای زنان باردار و دُز یادآور کادر بهداشت و درمان، توضیحاتی ارائه داده است.

به گزازش شهرآرانیوز -  محمد مهدی گویا درباره نوع واکسن درنظرگرفته شده برای زنان باردار و دُز یادآور کادر بهداشت و درمان گفته است: کمیته فنی واکسیناسیون کشور از برجسته‌ترین استادان تشکیل شده است و درباره اینکه چه نوع واکسنی برای کدام گروه سنی استفاده شود، تصمیم‌گیری می‌کند. این تصمیم مبتنی بر شواهد علمی و موجودی واکسن در کشور اخذ شده و تحت تاثیر هیچ عاملی قرار نمی‌گیرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به واکسیناسیون زنان باردار با واکسن سینوفارم، بیان کرد: از مدت‌ها پیش با حضور اعضای کمیته بارداری و زایمان وزارت بهداشت جلسات متعددی تشکیل شده و استفاده از واکسن سینوفارم برای خانم‌های باردار مورد تایید قرار گرفت و سازمان غذا و دارو هم تاییدیه داده است.

محمد مهدی گویا در ادامه گفته است: بنابراین ایجاد تردید در استفاده از این واکسن اصلا کار درستی نیست و باعث نگرانی خانم‌های باردار و خانواده‌هایشان می‌شود. طرح چنین موضوعاتی، پیامد‌های خوشی نخواهد داشت.

وی در ادامه درباره نوع واکسن درنظرگرفته شده برای دُز بوستر کادر بهداشت و درمان گفته است: درباره نوع واکسن یادآور کادر بهداشت و درمان مدت‌های مدیدی بحث شده است و آن‌ها می‌توانند از انواع مختلف واکسن‌هایی که در کشور موجود است به عنوان دُز بوستر استفاده کنند. کادر بهداشت و درمان می‌توانند از واکسن آسترازنکا و یا پاستوکووک برای دُز بوستر استفاده کنند.

منبع: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 

 


در ادامه بخوانید

زنان باردار کدام واکسن کرونا  را تزریق کنند؟

 

جزئیات واکسیناسیون زنان باردار | بهترین زمان تزریق واکسن کرونا در بارداری


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->