جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

سنگ تمام میزبان برای میهمان | نگاهی به اقدامات شهرداری مشهد برای مراسم شهادت امام رضا(ع)

  • کد خبر: ۸۳۲۰۶
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
سنگ تمام میزبان برای میهمان | نگاهی به اقدامات شهرداری مشهد برای مراسم شهادت امام رضا(ع)
شهرداری مشهد در ایام پایانی ماه صفر با تمام امکانات به زائران حرم مطهر امام رضا خدمات‌رسانی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آیین میزبانی از زائران در روز‌های پایانی ماه صفر و ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) به پایان رسید و مدیریت شهری مانند سال‌های گذشته بار اصلی خدمت به زائران بارگاه رضوی را به دوش کشید تا کارنامه خدمت امسال نیز مانند گذشته پربار و کامل باشد.

شهرداری مشهد برای اسکان زائران درمجموع ۱۴ مرکز اسکان در نظر گرفته بود و بیش از ۲۷۰نفر از نیرو‌های رفع سدمعبر برای تکریم زائران و هدایت آن‌ها به این مراکز اسکان خدمات رسانی کردند. ضمن اینکه در مسیر حرکت کاروان زائران پیاده نیز ١٢دستگاه تانکر آب غیرشرب برای موکب داران و زائران پیاده در ۷ ورودی مشهد مستقر شده بود.
در ابتدای ورودی آرامستان بهشت رضا (ع) نیز خدمات موکب الرضا (ع) شامل توزیع چای، آب معدنی و صبحانه ارائه می‌شد.

همه مکان‌های شهرداری در اختیار زائران

شهردار مشهد نیز در ستاد استقبال از زائران پیاده ویژه آخر ماه صفر با تأکید بر آماده باش مدیریت شهری برای خدمات رسانی به زائران، اعلام کرد که در روز‌های پایانی ماه صفر همه مکان‌های شهرداری که قابلیت اسکان داشته باشد، در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

به گفته سیدعبدا... ارجائی، در روز‌هایی که گذشت، ضمن هماهنگی با آستان قدس برای اسکان بخشی از زائران در ورزشگاه امام رضا (ع)، بخش دیگری نیز در مدارس و مساجد مستقر شدند. ضمن اینکه تعدادی از اتوبوس‌ها نیز به مبادی ورودی شهر منتقل شد تا کار انتقال زائران پیاده به محل‌های اسکان را انجام دهد.

در همین نشست، محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی، از خدمات رسانی شهرداری مشهد به زائران در مدت کوتاه، قدردانی کرد و گفت: شهرداری مشهد با وجود زمان اندک هماهنگی خدمات رسانی به زائران، به ویژه زائران پیاده حضرت رضا (ع)، در خدمات رسانی سنگ تمام گذاشت. خدمات رسانی گسترده مدیریت شهری به زائران در این روز‌ها باعث شد تا سیدحمید موسوی، سرپرست فرمانداری مشهد نیز از عملکرد خوب شهرداری مشهد در روز‌های پایانی صفر قدردانی کند.

شهردار مشهد همچنین در شب شهادت امام رضا (ع) در ایستگاه استقبال از زائر منطقه ۷ واقع در ورودی شهر از سمت جاده نیشابور حاضر شد و از روند خدمات رسانی به زائران بازدید کرد و سپس به بوستان و کمپ زائرپذیر غدیر رفت و بر ارائه خدمات مناسب اسکان تأکید کرد.

ارجائی در ادامه از مکان‌های اسکان آماده شده در سوله‌های مدیریت بحران و سالن‌های ورزشی مناطق ۳ و ۴ نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی این مکان‌ها به زائران قرار گرفت. وی در نشست هماهنگی اقدامات حوزه حمل ونقل و ترافیک آمادگی همه جانبه مدیریت شهری برای خدمات رسانی گسترده در حمل ونقل زائران برای مسیر برگشت به شهرهایشان را وعده داد؛ وعده‌ای که با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های موجود، جامه عمل به تن کرد و مشکلی برای بازگشت زائران به شهر و روستاهایشان ایجاد نشد.

برپایی موکب شمس الشموس در نزدیک‌ترین فاصله تا حرم مطهر رضوی یکی از اقدامات ویژه مدیریت شهری در این روز‌ها بود که در میدان شهدا و در فاصله کمتر از ۲ کیلومتر تا حرم رضوی برپا شده بود. این موکب با گنجایش ۲۰۰۰ نفر روز دوشنبه ۱۲مهر خدمات رسانی خود را آغاز کرده بود. همچنین ۲ ایست کار فردوسی و خادم الشریعه در روز‌های شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به توزیع آب معدنی و چای به صورت شبانه روزی اقدام کردند.

برپایی موکب‌های ویژه در بزرگراه پیامبر اعظم (ص)

مدیرعامل سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی اعلام کرد که در روز‌های پایانی ماه صفر برپایی موکب پایگاه بسیج سازمان در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) و برپایی ایستگاه صلواتی در ۲ ایست کار میدان فردوسی و سیدی در دستورکار این سازمان قرار داشت.

مسعود رضوی با اشاره به تولید ۱۵۰هزار بطری آب معدنی با برند «جهان شهر برکت و کرامت» برای هیئت‌ها و مواکب، خاطرنشان کرد: تهیه اقلام سازمان فرهنگی واجتماعی شامل ۱۲۰کارتن (۶۰۰کیلو) قند، ۱۰۰هزار عدد لیوان، ۱۵۰کیلو چای و ۳ تن شکر از دیگر اقدامات سازمان در روز‌های پایانی ماه صفر بود.

جانمایی ۱۱۰چشمه سرویس بهداشتی سیار

برای جلوگیری از تشنگی زائران در مسیر حرکت به سمت حرم رضوی، ۴۵۰ آبخوری در شهر آماده به کار شد و بیش از ۱۱۰چشمه سرویس بهداشتی سیار در محور‌های ورودی شهر و بافت پیرامون حرم مطهر رضوی جانمایی شد. ضمن اینکه سرویس‌های بهداشتی سیار در معابر شهری نیز به ۴۲۰۰ چشمه افزایش یافت.

برای آسان سازی در ارائه خدمات به زائران، مجوز‌هایی صادر شد تا خودرو‌های باری هیئت‌های مذهبی بتوانند به صورت شبانه روزی در توقفگاه‌های شهرداری مشهد توقف کنند. یکی دیگر از خدمات مدیریت شهری در این روزها، راه اندازی ۲ غرفه شارژ موبایل و نصب اپلیکیشن «شهرمن» برای زائران و مجاوران در میدان شهدا بود.

در روز‌های پایانی ماه صفر که راهپیمایی زائران پیاده از مسیر‌های منتهی به حرم انجام شد، ۱۳ ون برای جمع آوری آسیب دیدگان اجتماعی پیرامون حرم مطهر مستقر شد تا در صورت مشاهده معتادان متجاهر در اطراف حرم مطهر در این روزها، با استفاده از ۴۰نیرو در خیابان‌های پیرامون حرم، این افراد را جمع آوری و سامان دهی کنند.

در راه خدمات رسانی به زائران بارگاه رضوی، پویش «پاکیاران حریم رضوی» توسط شماری از اصحاب رسانه با هدف نظافت نمادین محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حمایت شورا از هیئت‌های کم برخوردار

حجت الاسلام حسن منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه بازدیداز مواکب میدان توحید تا حرم مطهر رضوی، گفت: شورای اسلامی شهر مشهد همواره از هیئت‌ها و موکب‌های کم برخوردار حمایت خواهد کرد.

حسین حسامی دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه این بازدید از ایستگاه مرکزی استقبال از زائران پیاده و موکب شمس الشموس، گفت: موکب شمس الشموس به همت سازمان فرهنگی واجتماعی شهرداری مشهد راه‌اندازی شد و مانند مواکب دیگر حس وحال خوبی را به زائران منتقل می‌کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->