راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

تعریف طرح‌های مادرانه در المان‌های شهری استقبال از بهار مشهد

  • کد خبر: ۸۳۲۰۸
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
تعریف طرح‌های مادرانه در المان‌های شهری استقبال از بهار مشهد
عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد از تعریف و استقرار المان‌هایی با مضمون مادر در استقبال از بهار۱۴۰۱ خبر داد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد از تعریف و استقرار المان‌هایی با مضمون مادر در استقبال از بهار۱۴۰۱ خبر داد.

فاطمه سلیمی در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: در بحث استقبال از بهار سال آینده اتفاق خوبی رقم می‌خورد. براساس این اتفاق قرار است معاونت خدمات شهری و معاونت فرهنگی ارتباط نزدیک‌تری باهم پیدا کنند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در رونمایی از المان‌های استقبال از بهار در حقیقت بستر فرهنگی در شهر گسترده می‌شود و این بستر هویت شهری و شعار جهان‌شهر کرامت و برکت را به ذهن متبادر خواهد کرد.

وجود فقط ۲ المان «مادر» در مشهد

وی با اشاره به اینکه جای خالی المان‌های مادرانه در مشهد به‌شدت احساس می‌شود، اظهار کرد: اکنون غیر از ۲ المان مادر در میدان مادر قاسم‌آباد و المان تکریم مادر، المان دیگری در این حوزه در شهر جاگذاری نشده است.
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ادامه داد: برای تحکیم خانواده به نمادسازی‌های هویتی در شهر مشهد احتیاج داریم.

سلیمی افزود: مشهد مهد مادرانی است که فرزندان بزرگی را تقدیم انقلاب و کشور کرده‌اند. زنان تأثیرگذار مشهدی در کل کشور تعدادشان بی‌شمار است، بنابراین برای خلق و تکرار موضوع و نقش مهم مادرانه در شهر باید اتفاقات خوبی رقم بخورد.
سلیمی خاطرنشان کرد: درباره جانمایی و استقرار المان‌ها نیز هم در بحث المان‌های دائم و هم درباره تعریف المان‌های استقبال از بهار نقش و موضوع مادر حتما اولویت دارد.

فرهنگ‌سرای مادر ایجاد می‌شود

وی با بیان اینکه ایجاد فرهنگ‌سرای مادر یکی‌دیگر از پیشنهاد‌هایی است که قرار است در این مسیر مدنظر قرار گیرد، افزود: فرهنگ‌سرای مادر فقط باتوجه‌به نقش مادربودن برنامه‌محور نخواهد بود، بلکه اهم برنامه‌های این فرهنگ‌سرا حتی با محوریت دوره پیش از ازدواج و آمادگی شرایط ازدواج افراد خواهد بود.

سلیمی بیان کرد: دوره‌های آموزشی برای مادران با موضوع تربیت فرزند و نقشی که مادر در تربیت خانواده دارد نیز از دیگر محور‌های مورد توجه در ایجاد فرهنگ‌سرای مادر خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر زنان ۵۰درصد جامعه باشند، با تأثیری که روی ۵۰درصد دیگر جامعه می‌گذارند، در جامعه نقش ۱۰۰درصدی تربیتی خواهند داشت و شهری مانند مشهدبی‌شک به چنین مرکز فرهنگی با محوریت نقش مادر احتیاج دارد.

عضو شورای شهر مشهد تأکید کرد: رویکرد این فرهنگ‌سرا می‌تواند حمایتی درراستای هدایت، زمینه‌سازی و رشد فکری زنان باشد، زیرا مادربودن فقط از زمان تولد فرزند نیست، بلکه آموزش‌ها باید به قبل از ازدواج دختران ما برگردد.
وی گفت: مشهد شهری است که نه‌تن‌ها در کشور بلکه در جهان اسلام الگوپذیری دارد و جهان‌شهر برکت و کرامت باید بستری برای تعاریف وظایف حوزه مادرانه و زنانه باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->