نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

مدال برنز برای وزنه‌بردار مشهدی در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان

  • کد خبر: ۸۳۲۱۰
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
مدال برنز برای وزنه‌بردار مشهدی در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان
اولین مدال تاریخ وزنه‌برداری دختران ایران در جهان توسط غزاله حسینی کسب شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ اولین مدال وزنه‌برداری دختران ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان توسط ورزشکار مشهدی رقم خورد. این در‌حالی است که فقط ۳ سال از فعالیت رسمی زنان ایران در این رشته می‌گذرد و آن‌ها نشان دادند رقیبی قدرتمند در جدال با پولاد سرد هستند.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان از ۱۳‌مهر آغاز شده و تا ۲۰‌مهر در شهر جده عربستان ادامه دارد؛ مسابقاتی که سکوی پرش و درخشش خواهران پولادین مشهدی شده است و آن‌ها توانستند مقتدرانه به‌عنوان نماینده دختران ایران که فقط ۳ سال است به‌صورت رسمی اجازه پرداختن به این رشته را پیدا کرده‌اند، در این میدان بزرگ و جهانی حضور یابند. ابتدای هفته گذشته بود که کاروان ایران برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان، عازم عربستان شد. در دسته بانوان سیده‌غزل و سیده‌غزاله حسینی، خواهران دوقلو مشهدی، به‌همراه فاطمه حسن‌پور، فاطمه کشاورز و سیده‌زهرا حسینی، کیژان مقصودی، کوثر تنها و یکتا جمالی اعزام شدند.

غزل در دسته ۵۵‌کیلوگرم حضور دارد که پیش از مسابقات جهانی، رکورد ۷۱‌کیلوگرم در یک‌ضرب و ۸۷‌کیلوگرم در دوضرب را داشته است. غزاله حسینی نیز در دسته ۵۹‌کیلوگرم وزنه می‌زند و پیش‌از‌این مسابقات، رکورد یک‌ضرب او ۷۲‌کیلوگرم و دوضرب نیز ۹۱کیلوگرم بوده است.

عنوان هشتمی غزل در جهان

در‌حالی‌که ۲ نماینده ایران اوت شده بودند، ابتدا غزل از بین دوقلو‌ها به روی سکوی جهانی رفت تا وزنه بزند. این دختر وزنه‌بردار مشهدی توانست به‌عنوان اولین ملی‌پوش ایران رکورد مجموع را در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به ثبت برساند و در رده هشتم دسته ۵۵‌کیلو قرار گرفت. حسینی با رکورد ۶۸ یک‌ضرب، ۸۴ دوضرب و مجموع ۱۵۲‌کیلوگرم در رده هشتم نوجوانان جهان قرار گرفت. او نتوانست رکورد‌های پیشین خود را دوباره در این مسابقه تکرار کند. امیلی‌استپ، وزنه‌بردار آمریکا، توانست با مهار وزنه ۸۹کیلوگرمی، رکورد یک‌ضرب نوجوانان جهان را یک‌کیلوگرم ارتقا دهد. او در‌مجموع با رکورد ۱۹۸‌کیلوگرم، یک‌کیلوگرم رکورد مجموع نوجوانان جهان را نیز شکست.

تک‌مدال برنز و تاریخ‌سازی غزاله

یک روز بعد یعنی در روز جمعه، غزاله، یکی دیگر از خواهران مشهدی، این‌بار در دسته ۵۹‌کیلوگرم قهرمانی نوجوانان جهان به روی سکو رفت و تاریخ‌ساز شد. ایران ۲ نماینده در این وزن داشت که صاحب یک مدال برنز دوضرب توسط غزاله حسینی شد. این اولین مدال وزنه‌برداری دختران ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان است. غزاله حسینی با رکورد ۷۴‌یک‌ضرب، ۹۴‌دوضرب و مجموع ۱۶۸‌کیلوگرم در رده چهارم نوجوانان جهان قرار گرفت و مدال برنز دوضرب را گرفت. در همین وزن فاطمه کشاورز با رکورد ۷۶ یک‌ضرب، ۸۶‌دوضرب و مجموع ۱۶۲‌کیلوگرم، ششم نوجوانان جهان شد.

آنگولو سینیسترا از کلمبیا با رکورد ۸۱‌یک‌ضرب، ۱۰۰ دوضرب و مجموع ۱۸۱‌کیلوگرم و کسب ۲ مدال طلای یک‌ضرب و مجموع و نقره دوضرب در جایگاه نخست ایستاد. پاریچات کونارا از تایلند با رکورد۸۰ یک‌ضرب، ۱۰۰‌دوضرب و مجموع ۱۸۰‌کیلوگرم و ۲مدال نقره یک‌ضرب و مجموع و طلای دوضرب، نایب‌قهرمان شد. آریسارا رایدی از تایلند با رکورد ۷۸‌یک‌ضرب، ۹۲‌دوضرب و ۱۷۰‌مجموع با ۲ مدال برنز یک‌ضرب و مجموع سوم شد. در‌نهایت غزاله حسینی از ایران با رکورد ۷۴‌یک‌ضرب، ۹۴‌دوضرب و مجموع ۱۶۸‌کیلوگرم و برنز دوضرب در رده چهارم جهان ایستاد.

قول حج در کنار رقابت

نخستین اعزام خارجی تیم نوجوانان برای دوقلو‌های وزنه‌برداری هیجان خاصی داشت، زیرا آن‌ها در کنار حضور در آوردگاه جهانی در سرزمین وحی نیز هستند و با هماهنگی‌های لازم به احتمال زیاد به خانه خدا هم مشرف خواهند شد. حج و قهرمانی برای این خواهران، هیجان اعزام را بیش‌از‌حد کرده و آنان باور دارند حضور در حرم امن الهی به‌همراه موفقیت در مسابقات ورزشی حلاوت خاصی دارد که شاید در زندگی یک ورزشکار، تکرار آن سخت باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->