٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نکات مهم برای انتخاب لباس مناسب بر اساس فرم بدن

  • کد خبر: ۸۳۳۰۶
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
نکات مهم برای انتخاب لباس مناسب بر اساس فرم بدن
هنر طراحی لباس در واقع ارتباط مستقیمی با شناخت آناتومی بدن انسان (به طور مجزا آناتومی بدن زنان، مردان، کودکان) دارد و برای آن که طراحان لباس بتوانند طراحی خاص و خوبی داشته باشند حتما باید دوره های شناخت آناتومی بدن را به طور کامل بگذرانند.

گزارش آگهی

لباس‌هایی که می‌پوشید باید متناسب با اندامتان باشد و همچنین ایرادهایی که دارید را پوشش دهد  اگر لباستان نتواند ایراد ها و کاستی های اندام شما را برطرف کند هرچقدر هم زیبا و جذاب باشد، مناسب شما به نظر نمی­رسد و در تنتان بی نقص نخواهد بود. طراحان لباس با الهام از موارد مختلفی لباس هایشان را طراحی می­کنند و همیشه به این نکته توجه دارند که لباسی که طراحی می­کنند عیوب اندام شما را برطرف کنند و نکات مثبت آن را بزرگتر جلوه دهند.

هنر طراحی لباس در واقع ارتباط مستقیمی با شناخت آناتومی بدن انسان (به طور مجزا آناتومی بدن زنان، مردان، کودکان) دارد و برای آن که طراحان لباس بتوانند طراحی خاص و خوبی داشته باشند حتما باید دوره های شناخت آناتومی بدن را به طور کامل بگذرانند. شاید شما هم نیاز داشته باشید که بتوانید لباس های مناسب تری بر اساس معیار های مرتبط با آناتومی بدنتان برای خود تهیه کنید اما از دانش شناخت آناتومی بدن اطلاعی ندارید. ما در این مقاله می­خواهیم با آموزش بعضی نکات به شما کمک کنیم تا بتوانید لباس های مناسب تری برای خود تهیه کنید.

 

آشنایی با استایل های استاندارد

آناتومی و استایل مناسب از دیدگاه طراحان مد چیزی شبیه به استایل مدل هایی با قد بالای 190 و وزن 60 تا 70 کیلو است که در واقع استایل های بسیار لاغر و اندامی هستند و شانه هایی پهن و پاهای کشیده دارند و برجستگی های زیادی روی بدنشان ندارند حتی باسن و سینه اکثر مدل ها بزرگ نیست و حتی بسیار کوچک است تا مدل لباس به بهترین شکل روی اندام کشیده آنها مشخص باشد.

 

استایل‌هایی که ایراد اندامی دارند

اما در میان خیاط ها اندامی به عنوان اندام نرمال شناخته می­شود که دور باسن از دور سینه بزرگ تر باشد. اندام هایی که دور سینه آنها بزرگتر از دور باسنشان باشند ایراد اندامی دارند و لباس با معیار های استاندارد روی تنشان به خوبی نمی­خوابد. حتی کسانی که اندازه دور سینه و باسنشان یکی باشد هم اندام های نرمالی ندارند و یک اندام نرمال دور سینه کوچکتری نسبت به دور باسن دارد. ایراد اندامی دیگری که در برخی افراد وجود دارد پاهایی کوتاه و بالاتنه ای بلند است. در واقع کسانی که پاهایشان نسبت به بالا تنه کوتاه تر باشد ایراد اندامی دارند و لباس دوختن برای این افراد متفاوت تر است.

نکات مهم برای انتخاب لباس مناسب بر اساس فرم بدن

لباس های استاندارد

لباس های استاندار لباس هایی هستند که با اندازه گیری دقیق برای سایز های مختلف فارغ از درنظر گرفتن ایراد های اندامی دوخته می­شوند. اما اگر شما ایراد اندامی دارید باید در نظر بگیرید که تمامی لباس های نرمال شاید روی تن شما به اندازه کافی زیبا نباشند و تنها چند لباس خاص که ایراد های اندامتان را می­پوشانند برای استایلتان مناسب می­باشند. برای مثال اگر شما دور سینه بزرگ و دور باسن کوچکی دارید هرگز نباید از لباس های تنگ و جذب استفاده کنید چون این لباس ها ایراد های اندام شما را به وضوح نشان می­دهند. برای شما لباس هایی مناسب هستند که از زیر بغل تا پایین فون می­شوند و پارچه این لباس ها آهار دارد و انتهای لباس چین دار می­ایستد تا پایین تنه شما دیگر به چشم نخورد.

اگر اندام شما نرمال است می­توانید از لباس های نرمال به راحتی استفاده کنید و اگر هم اینطور نیست باید به دنبال لباس هایی باشید که پوشش دهنده ایرادهای اندامی شما باشند. مدل های مختلف پیراهن و تیشرت های بادی اسپینر بسیار متنوع هستند و متناسب با سلیقه ایرانیان است، و شما می­توانید لباس‌های مورد نظرتان را به صورت آنلاین از این برند سفارش دهید.

 

افراد چاق چه لباسی بپوشند؟

لباس مناسب برای افراد چاق عموما لباس هایی هستند که اندام را باریک تر نشان دهند. همانطور که می­دانید لباس های تیره اندام را جمع و جور تر نشان می­دهند و لباس های روشن شما را پر تر نشان می­دهند اما علاوه بر این رعایت نکاتی در دوخت لباس برای افراد اوور سایز می­تواند در باریک به نظر رسیدن اندامتان موثر باشد. برای مثال اگر در برش لباس از برش های سر شانه استفاده کنیم و قسمت هایی که برش خورده یعنی دو طرف پهلوی لباس را کمی بلند تر از وسط لباس بگیریم لباس باعث می­شود شما بسیار لاغر تر از آنچه هستید به نظر برسید. اما اگر لباس برش های افقی داشته باشد و رنگ پارچه آن روشن باشد و بیش از اندازه تنگ و چسبان باشد شما بسیار چاق تر به نظر می­رسید بنابراین در انتخاب لباس به نوع برش لباس و رنگ آن دقت کنید. افرادی که سایز بزرگ هستند هرگز نباید از لباس های چسبان استفاده کنند. این که اندام شما با یک لباس گشاد یک دست دیده شود بسیار زیبا تر از این است که چربی ها بدنتان در لباسی که پوشیده اید معلوم باشد.

 

افراد لاغر چه لباسی بپوشند؟

نکات مهم برای انتخاب لباس مناسب بر اساس فرم بدن

عموما افراد لاغر به دنبال روش های چاقی هستند و کسانی که اضافه وزن دارند می­خواهند تا لاغر شوند. داشتن پوشش مناسب برای هر دو دسته بهترین راه رسیدن به استایل دلخواهشان است. البته داشتن اراده برای این که آنگونه که دوست دارید زندگی کنید بسیار انرژی بخش است. اما اگر به یک مهمانی دعوت شده اید و اندامتان بیش از اندازه لاغر است باید با لباس مناسبی این لاغری را بپوشانید. از لباس های بیش از اندازه کوتاه که باعث می­شوند دست ها و پاهایتان معلوم شوند استفاده نکنید. لباس های بلند برایتان مناسب تر هستند یا می­توانید از شلوار هایی استفاده کنید که از قسمت کمر تا زانو کمی گشاد هستند و چند پیلی دارند. از کت هایی هم استفاده کنید که از گودی کمر تا روی باسن چین دار هستند. این استایل ها بدنتان را خوش فرم و کشیده و پر تر خواهد کرد. برای زمستان هم می­توانید از هودی استفاده کنید تا پر تر به نظر برسید. می­توانید از یک برند معتبر مانند ال سی وایکیکی تمامی لباس‌های مورد نظرتان را به صورت آنلاین خریداری کنید و از مشکلات خرید حضوری راحت شوید.

 

لباس‌های مناسب برای افراد قد کوتاه

اگر قدتان کوتاه است باید در پوشیدن لباس‌های بلند کمی دقت کنید. به عنوان مثال لباس‌های بلند تا مچ پا برایتان چندان جالب نیست و اگر به لباس‌های بلند علاقه دارید حتما باید پیراهن هایی را بپوشید که کمی بالاتر از مچ پا باشد. برای مثال استایل های تابستان با پیراهن های چین دار تا وسط ساق پا به همراه ونس سفید برایتان مناسب خواهد بود. استایل مناسب دیگری که به شما پیشنهاد می­کنیم استفاده از مانتوهای جلو باز به همراه شلوارهای گشاد تا روی مچ پا است که با یک شومیز یا نیم تنه کوتاه پوشیده شود. توجه داشته باشید نیم تنه و شلوار هم پوشانی داشته باشند و نیم تنه بسیار کوتاه نباشد. فاق شلوار بلند باعث می­شود قد شما بلندتر به نظر برسد همچنین باید توجه کنید که از شال های بلند برای پوشاندن جلوی لباستان خودداری کنید. شال های بلندی که باعث می­شوند فاق شلوار و جلوی لباستان دیده نشوند قدتان را کوتاه نشان می­دهند.  نکات بیشتر درباره استایل مناسب خانم‌های کوتاه قد را در این مطلب بخوانید.

در این مقاله سعی بر این بود شما را با برخی از مفاهیم دنیای مد و لباس آشنا کنیم تا به تنهایی بتوانید استایل خود را به بهترین شکل مدیریت کنید و در هر موقعیتی بهترین شکل خودتان را ارائه دهید. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در حوزه استایل و لباس در اختیارتان قرار داده باشیم تا استایلتان بیش از پیش جذاب و خاص به نظر برسد.

نویسنده: سارا اقبالی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->