راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها
در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر پیشنهاد شد

راه‌اندازی سینما‌های روباز و تابستانی در حاشیه مشهد

  • کد خبر: ۸۳۳۷۴
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
راه‌اندازی سینما‌های روباز و تابستانی در حاشیه مشهد

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ در هشتمین نشست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد، موضوع ایجاد سینما‌های روباز و تابستانه، به ویژه در حاشیه شهر مشهد، پیشنهاد و بررسی شد.

تدوین آیین نامه شورای اجتماعی محلات

به گزارش خبرنگار ما، در ابتدای این نشست رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فراخوان تدوین آیین نامه اصلاحی شورا‌های اجتماعی محلات به زودی به کمیسیون فرهنگی شورا می‌رسد.

حجت الاسلام حسن منصوریان بیان کرد: برای تهیه این آیین نامه روندی از پایین به بالا را آغاز کردیم و در فراخوانی از مردم و شورا‌های اجتماعی محلات خواستیم تا مبتنی بر قوانین موجود، آیین نامه‌ای تدوین کنند و این آیین نامه بعد از دریافت تأییدیه شهرداری به کمیسیون فرهنگی می‌رسد.

وی با بیان اینکه در دهه پایانی صفر با عزت و سربلندی میزبانی آبرومندانه‌ای برای زائران بارگاه منور رضوی به ثبت رساندیم، افزود: درباره پیشنهاد و پیگیری اختصاص روزی به نام مشهد، باید گفت که این موضوع را به مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد ارجاع دادیم تا در این باره بررسی علمی پژوهشی انجام شود. اختصاص نامی به عنوان روز مشهد در تقویم باید ظرفیتی جدید برای شهر امام رضا (ع) ایجاد کند.

منصوریان درباره طرح برزمین مانده دوره گذشته شورا مبنی بر اختصاص بوستان ویژه به توان یابان و معلولان، همراه با فرهنگ سرای توان یابان، اظهار کرد: تجهیز و مناسب سازی قسمتی از بوستان‌های بزرگ شهر ویژه این گروه از شهروندان باید در اولویت قرار بگیرد. درباره فرهنگ سرا‌ها نیز باید یادآور شد که همه فرهنگ سرا‌ها باید به درستی مناسب سازی شوند.

ضرورت مناسب سازی بوستان‌های شهر برای معلولان

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورا نیز با بیان اینکه در حوزه هنری باید مرکز نشر تولیدات تبیین شود، افزود: حوزه هنری می‌تواند مغز متفکر نقشه تحولی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی باشد.

فاطمه سلیمی با اشاره به موضوع قرارگاه اخلاق اجتماعی که تأکید و تأیید کمیسیون فرهنگی شورا را به همراه داشته باشد، افزود: این قرارگاه می‌تواند با حوزه هنر پیوند زده شود. زمانی که اخلاق اجتماعی با هنر پیوند بخورد، می‌تواند به شناسایی ظرفیت‌ها کمک کند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه برای بوستان‌های بزرگ شهر دستورالعملی نوشته شده که نماینده معلولان آن را تأیید کرده است، افزود: در راستای توسعه متوازن، همه فضا‌ها و به ویژه بوستان‌های شهر باید برای رفت وآمد و استفاده معلولان مناسب سازی شوند.

نگاه به شهرداری «قلک محور» است

نائب رئیس شورا و دیگر عضو کمیسیون فرهنگی شورا نیز با بیان اینکه مشهد کانون ادبیات کشور است، افزود: در مشهد ۱۸ دستگاه و مجموعه متولی امور فرهنگی است که شهرداری نیز یکی از این مجموعه هاست.
مهدی ناصحی افزود: در این دوره قرار است نگاه‌های قلک محور به شهرداری را از بین ببریم و شهرداری مشهد به سطوح برنامه‌ای وارد شود و نقش پشتیبانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید رویداد‌هایی ماندگار را طراحی کنیم، گفت: شهرداری مشهد از هنر‌هایی که به مسیر برندشدن مشهد به عنوان جهان شهر برکت و کرامت کمک کند، حمایت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در اختصاص بوستانی به معلولان باید مسیر و مکان دسترسی به بوستان بررسی شود، افزود: نگاه ویژه به توان یابان و معلولان با محوریت کارگروه تخصصی اولویت دارد. برای توجه به موضوع بوستان و فرهنگ سرای اختصاصی توان یابان، بهزیستی نیز باید پای کار باشد.

پیشنهاد ایجاد سینما‌های روباز در حاشیه شهر مشهد

عضو هیئت رئیسه و دیگر عضو کمیسیون فرهنگی شورا با بیان اینکه نگاه شورای ششم به محدوده توس نگاه ادبیات حماسی است، افزود: از حوزه هنری می‌خواهیم در تبیین و مطالعات پروژه‌های توس در کنار دفتر مطالعات باشد.
مجید طهوریان عسکری بیان کرد: نقطه تلاقی اقدامات جهان شهری شعار شورای ششم، حرم امام رضا (ع)، توس، آرامگاه فردوسی و شخص فردوسی است.

وی ادامه داد: صندلی‌های سینما و تئاتر در حاشیه شهر مشهد فراموش شده است. ارتباط مشترک مدیریت شهری و حوزه هنری می‌تواند کمکی باشد تا حاشیه شهر مشهد نیز از ظرفیت هنر سینما و تئاتر بهره ببرد.
وی اظهار کرد: سینما‌های تابستانه و سینما‌های روباز یکی از نقاط اشتراکی ما با حوزه هنری است. سینما‌های روباز محلی می‌توانند پاتوق اجتماعی ایجاد کنند.

جریان سازی عملیاتی هنر

دیگر عضو کمیسیون فرهنگی شورا نیز درباره بوستان تخصصی ویژه توان یابان و فرهنگ سرای اختصاصی افزود: اگر قرار است اتفاقی رقم بخورد، کارکرد نهادی مساجد باید لحاظ شود. زیرا قرار است کارکرد‌های تعریفی ما به سمت مساجد برود.
حسین حسامی افزود: برای اختصاص این بوستان باید همه مخاطبان خاص شناسایی شوند، کمیته و کارگروه تخصصی تشکیل و همه ابعاد این اتفاق بررسی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->