ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان
سرخط خبرها

‌اظهارات خداداد عزیزی در خصوص تیم ملی فوتبال و فدراسیون: غیر از کره‌، بقیه تعطیل هستند!

  • کد خبر: ۸۳۳۹۶
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
‌اظهارات خداداد عزیزی در خصوص تیم ملی فوتبال و فدراسیون: غیر از کره‌، بقیه تعطیل هستند!
تحلیل خداداد عزیزی از حریفان تیم ملی فوتبال در مسیر صعود به جام‌جهانی را در این مطلب می خوانید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهاجم پیشین تیم ملی از شانس خوب تیم ملی برای صعود به جام‌جهانی صحبت کرد. خداداد عزیزی دیروز در مصاحبه‌ای به برتری تیم ملی در مقابل امارات و بازی این هفته برابر کره‌جنوبی واکنش نشان داد و گفت: امارات در حد‌و‌اندازه‌ای نبود که ایران را شکست دهد.

اگر ۲۰ بازی دیگر با این تیم انجام دهیم، شانزده‌هفده بازی را می‌بریم و شاید در دو‌سه بازی روی اتفاقات و حوادث شکست بخوریم. کسب ۹‌امتیاز از ۳ بازی خیلی خوب بوده، اما دیدار با کره‌جنوبی می‌تواند محکی جدی برای تیم ملی باشد.

ژاپن دور برگشت بالا می‌آید

بازیکن پیشین تیم ملی درباره افت تیم‌های قدرتمند شرق آسیا مثل ژاپن و کره‌جنوبی یادآور شد: کره‌جنوبی دقایق آخر موفق به شکست سوریه شد و ما هم به‌زحمت این تیم را بردیم. توپ علیرضا جهانبخش پس از برخورد به مدافع سوریه وارد دروازه این تیم شد. موقعیت‌های سوریه در تهران بهتر از ما بود.

عراق را راحت بردیم، اما اماراتی‌ها ضعیف هستند. اگر امارات بهترین مربی جهان را هم در اختیار داشته باشد، نفرات خوبی ندارد. کشوری که ۵‌میلیون نفر جمعیت دارد، فوتبالش چه چیزی می‌تواند داشته باشد؟ تصور نمی‌کنم ژاپن و کره‌جنوبی ضعیف شده باشند و ژاپنی‌ها در دور برگشت بالا می‌آیند.

اسکوچیچ نسل خوبی را در اختیار دارد

وی درباره عملکرد دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران، به تسنیم گفت: نسل خوبی در تیم ملی حضور دارد. ضمن احترام به اسکوچیچ و کادر فنی تیم ملی، از درون دروازه گرفته تا خطوط دفاعی، هافبک و مهاجم، بازیکنان خیلی خوبی داریم. خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان با‌وجود اینکه در اروپا بازی نکرده‌اند، در خط دفاعی تیم ملی عالی کار می‌کنند. زوج خط حمله ایران، بازی‌ها را مثل آب خوردن در‌می‌آورد. مهدی طارمی فوق‌العاده است و سردار آزمون هم خوب بازی می‌کند.

صحبت از خوبان‌عالم که می‌شود، تن‌و‌بدنمان می‌لرزد

عزیزی با بیان اینکه اسکوچیچ بازیکنان خیلی خوبی در اختیار دارد، ادامه داد: امیدوارم تیم ملی دچار حوادث نشود. ما اخیرا چیز‌هایی از «خوبان عالم» می‌شنویم که تن‌و‌بدنمان می‌لرزد! مطرح‌شدن چنین چیز‌هایی عجیب است. جالب این است که دوستان مسئول، خودشان درباره خوبان عالم صحبت می‌کنند.

اگر این‌گونه باشد، اسکوچیچ و بازیکنان تیم ملی هیچ‌کاره هستند! امیدوارم فوتبال ملی ما آلوده خوبان عالم و جادوگری نشود. مرتب صحبت از خوبان عالم می‌کنند، در‌صورتی‌که بازیکنان تیم ملی زحمت می‌کشند و وصل‌کردن این‌چیز‌ها به مسائلی که گفتم، خنده‌دار است. وقتی این حرف‌ها را می‌شنویم، مشکوک می‌شویم.
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران افزود: برای صعود به جام‌جهانی در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم و به غیر از کره‌جنوبی همه تیم‌ها تعطیل هستند!

از طرفی، تیم ملی از علیرضا بیرانوند گرفته تا وحید امیری، مهدی طارمی و‌... ستاره‌های زیادی دارد. روی نیمکت بازیکنانی هستند که می‌توانند بازی کنند. با توجه به این‌همه پتانسیل و بازیکنان قوی، نباید دنبال خوبان عالم باشیم. سال‌۱۳۸۱‌یا‌۸۲ بود که در پاس بازی می‌کردم و شنیدم برخی از خوبان عالم و کائنات صحبت می‌کنند. همان‌جا گفتم وقتی دنبال این مسائل هستید، چه نیازی به خداداد عزیزی، جواد نکونام و‌... دارید؟ در تیم ملی هم اگر قرار به استفاده از خوبان عالم باشد، دیگر نیازی به مهدی طارمی و سردار آزمون نیست.

سقف قرارداد در مشهد یک‌میلیارد است

عزیزی در پایان درباره شانس موفقیت شهرخودرو در لیگ بیست‌و‌یکم گفت: خوشبختانه ۹۵‌درصد بازیکنان مد‌نظر مهاجری جذب شدند و اردوی نسبتا خوبی هم در تهران برگزار شد. متأسفانه تیم فقط توانست ۳ بازی دوستانه برگزار کند که نسبت به تیم‌های دیگر کمتر است. قصه لیگ بیست‌و‌یکم، جنگ دارا‌و‌ندار است. دوازده سیزده تیم با بودجه دولتی خود را تجهیز می‌کنند و پنج‌شش تیم خصوصی، با بودجه‌ای محدود روانه مسابقات می‌شوند.

تیم‌های دولتی بودجه‌ای ۲۵۰‌میلیاردی دارند و تیم‌های خود را با هزینه‌های کلان می‌بندند و تیم‌های خصوصی با بودجه‌ای سی‌چهل‌میلیاردی در لیگ برتر حاضر می‌شوند. سقف قرارداد بازیکنان در شهرخودرو یک‌میلیارد است و این در‌حالی است که یک بازیکن معمولی در لیگ‌یک، دست‌کم یک‌و‌نیم‌میلیارد دریافت می‌کند. با چنین بودجه و تیم جوان و کم‌تجربه‌ای که مهاجری دارد، رقابت در لیگ برتر سخت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->