مستاجرانی که تاکنون وام ودیعه مسکن را نگرفته‌اند، چه کنند؟

  • کد خبر: ۸۳۴۲۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
مستاجرانی که تاکنون وام ودیعه مسکن را نگرفته‌اند، چه کنند؟
از ابتدای سال تاکنون بانک‌های ملی، شهر، صادرات، آینده، گردشگری، سپه، کارآفرین، اقتصاد نوین، پاسارگاد، پارسیان، سامان، ملل، تجارت، ملت و کوثر ۱۱۳ هزار و ۶۶ وام ودیعه مسکن در خراسان‌رضوی پرداخت کرده‌اند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران تا آذرماه تمدید شده، اما گزارش‌های مردمی می‌گوید دریافت این وام به همین راحتی هم نیست و تعداد زیادی با وجود اقدام برای دریافت، هنوز نتوانسته‌اند این وام را دریافت کنند.
سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن یکی دیگر از مشکلات مستأجران برای دریافت وام است، درحالی‌که معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی هم با بانک مرکزی مکاتبه کرده و بانک مرکزی هم به‌تازگی ابلاغیه‌ای به نظام بانکی و ۱۵ بانک و مؤسسه اعتباری مجری وام ودیعه مسکن داده و اصلاح این موضوع را از آن‌ها درخواست کرده است که به‌زودی این مسئله رفع می‌شود.
پرداخت‌نشدن وام از سوی بعضی شعب بانک‌ها و اعلام تأمین اعتبار نشدن، ظرفیت کم شعب بانک‌های دولتی و سرگردانی مردم در انتخاب بانک، سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت وام و گذاشتن شرایط سخت دل‌خواه برای بازپرداخت، پرداخت‌نکردن وام به زنان مطلقه زیر ۳۵ سال و نبود دسترسی استانی برای رفع مشکلات متقاضیان، طبق گزارش‌های مردمی از جمله مشکلات وام ودیعه است.

متقاضیان مشکلشان را با حراست بانک‌های استان مطرح کنند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی درباره مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن اظهار کرد: اکنون حدود ۱۷ بانک این وام را پرداخت می‌کنند و همه بانک‌های دولتی وام ودیعه مسکن می‌دهند؛ بانک‌های مسکن، ملت، ملی، صادرات، تجارت، کشاورزی، سپه و رفاه. همچنین تعدادی از بانک‌های خصوصی هم وام ودیعه مسکن پرداخت می‌کنند؛ مانند بانک‌های آینده، پاسارگاد، پارسیان، سامان و کارآفرین.
منصوری در ادامه گفت: بر همین اساس در صورتی که متقاضیان در دریافت وام مشکل دارند، موضوع را به حراست بانک‌های خراسان‌رضوی مطرح کنند؛ چون هم تأمین اعتبار شده و هم به همه بانک‌ها بخشنامه ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه بانک‌ها در پرداخت‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کنند، گفت: به بانک‌ها توصیه شده است با حداقل ضمانت‌های ممکن باید وام پرداخت کنند، اما قوانین داخلی بانک‌ها متفاوت است.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه تعدادی از بانک‌های استان در پرداخت وام ودیعه عملکرد بسیار خوبی داشتند، افزود: از ابتدای سال تا کنون بانک‌های ملی، شهر، صادرات، آینده، گردشگری، سپه، کارآفرین، اقتصاد نوین، پاسارگاد، پارسیان، سامان، ملل، تجارت، ملت و کوثر ۱۱۳ هزار و ۶۶ وام ودیعه مسکن در خراسان‌رضوی پرداخت کرده‌اند.
معاون سازمان مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی در ادامه درباره آمار وام ودیعه مسکن در امسال تصریح کرد: اکنون در خراسان‌رضوی ۴۴۷۵ نفر در انتظار دریافت وام هستند. ۷۵۷۱۰ نفر حائز شرایط‌اند، ۲۰۹۴۹ نفر درخواست وام و تعیین شعبه کرده‌اند، ۲۰۶۹ نفر رد رخواست داده‌اند و درخواست ۱۳۵۹ نفر را نیز بانک رد کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->