جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه
سرخط خبرها

۱۰ عادت مضر برای کلیه‌ها

  • کد خبر: ۸۳۵۴۸
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
۱۰ عادت مضر برای کلیه‌ها
کلیه‌ها نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت بدن دارند؛ بنابراین نیاز است با ترک عادت‌های بد خود و جایگزین کردن آن‌ها با عادت‌های درست، ریسک ابتلا به بیماری‌های کلیوی را در خود پایین آورید.

به گزارش شهرآرانیوز، کلیه‌ها اجزایی از بدن هستند که کار مهمی انجام میدهند و تنها ۲۰ درصد کارکرد کلیه‌ها می‌تواند کار بدن را انجام دهد و به خاطر همین است که از کار افتادگی کلیه‌ها دیر تشخیص داده میشود. گاهی حتی عادات رایج می‌تواند سبب آسیب به کلیه شود و وقتی نهایتا مشکل کشف می‌شود، ممکن است خیلی دیر باشد. خلاص شدن از عادات ناسالم و ایجاد عادات سالم‌تر نخستین اقدامی است که سلامت‌تان را بهبود می‌بخشد و شما را به سوی برداشتن گام‌های مثبت در جهت بهبود بهداشت و سلامت کلی‌تان هدایت می‌کند. روزنامه تایمزآو ایندیا در مطلبی به برخی از این عادات اشتباه و مضر پرداخته است:

۱- زیاده روی در مصرف مُسکن‌ها

دارو‌های ضد التهابی غیر استروئیدی که بدون نسخه نیز در دسترس قرار دارند به کاهش درد کمک میکند. هرچند مصرف بی رویه این دارو‌ها به کلیه‌ها آسیب میزند بخصوص اگر فرد دچار بیماری کلیوی باشد.

۲- مصرف مواد غذایی فراوری شده

مواد غذایی فراوری شده سرشار از سدیم و فسفر است. افراد مبتلا به بیماری کلیوی باید از مصرف خوراکی‌های فراوری شده خودداری کنند. مصرف فسفر زیاد میتواند برای کلیه‌ها و استخوان‌ها ضرر داشته باشد.

۳- خواب ناکافی

خواب کافی در طول شب برای حفظ سلامت کلی مهم است و بنابراین عملکرد کلیه با چرخه خواب-بیداری تنظیم میشود که به هماهنگی بار کاری کلیه‌ها در ۲۴ ساعت کمک میکند.

۴- زیاده روی در مصرف نمک

رژیم‌های غذایی سرشار از نمک باعث افزایش فشار خون میشود و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های کلیوی را همراه دارد. به جای استفاده از نمک میتوان غذا را با ادویه‌های دیگر طعم دار کرد.

۵- مصرف مواد الکلی

مصرف کنندگان مواد الکلی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری مزمن کلیوی هستند.

۶- عدم نوشیدن آب کافی

مصرف میزان کافی از مایعات به کلیه‌ها کمک میکند تا سدیم و مواد سمی را از بدن دفع کنند. همچنین نوشیدن آب کافی در پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه موثر است.

۷- بی تحرکی

نشستن‌های طولانی مدت با خطر ابتلا به بیماری کلیه مرتبط است. سبک زندگی کم تحرک تاثیر منفی بر سلامت کلیه دارد. مرتب ورزش کردن با بهبود سطح فشار خون و سوخت و ساز بهتر مرتبط است که به سلامت کلیه کمک میکند.

۸- استعمال سیگار

مصرف سیگار به سلامت کلی بدن آسیب میزند. در ادرار افرادی که سیگار می‌کشند میزان بیشتری پروتئین وجود دارد که نشانه آسیب دیدن کلیه هاست.

۹- زیاده روی در مصرف مواد قندی

زیاده روی در مصرف مواد قندی به چاقی منجر شده که خطر فشار خون بالا و دیابت را افزایش میدهد. هر دو این شرایط عامل ابتلا به بیماری کلیوی است.

۱۰- زیاده روی در مصرف گوشت

پروتئین‌های حیوانی میزان بالایی اسید در خون بوجود می‌آورند که میتواند برای کلیه‌ها خطرناک باشد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->