ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه یخچالی در تیم منتخب هفته لیگ دو آلمان + عکس امیدواری به بازگشت یامگا ال‌کلاسیکو، آخرین فرصت ژاوی؟
سرخط خبرها

آجورلو و تشخیص قهرمانی استقلال در شش هفته!

  • کد خبر: ۸۳۵۷۰
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
آجورلو و تشخیص قهرمانی استقلال در شش هفته!
مدیرعامل باشگاه استقلال درحالی چند روز قبل اعلام کرد قهرمان شدن تیم مجیدی باید در عرض شش هفته مشخص شود که عملا امکان تشخیص این موضوع مهم وجود ندارد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، یکی از جملاتی که در روز‌های گذشته از زبان آجورلو شنیده شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت، این بود که آقای مدیرعامل اعلام کرده باید درعرض ۶ هفته مشخص شود که استقلال قهرمان لیگ می‌شود یا خیر؟! البته آجورلو پیش از اینکه چنین جمله‌ای را رونمایی کند، کلی از مجیدی تعریف و تمجید کرد، اما در نهایت به این موضوع اشاره کرد تا مشخص شود آقای مدیرعامل برای اینکه استقلال را مدعی قهرمانی لیگ بیست‌ویکم ببیند، عجله و شتاب بسیاری دارد! البته این استراتژی بعید است در وادی عمل ضمانت اجرایی داشته باشد و به یقین تشخیص وضعیت استقلال به درازا خواهد کشید.

پرواضح است که واکاوی اینکه تیمی در ۶ هفته خود را به عنوان مدعی قهرمانی جا بیندازد، نشدنی خواهد بود و لااقل برای اینکه مدیرعامل باشگاه استقلال به این باور برسد که زیرمجموعه‌اش با این بازیکنان و مربیان به سمت قهرمانی حرکت خواهند کرد یا خیر، باید یک نیم فصل صبر کند.
توقع اینکه استقلال در ۶ هفته تیمی در قامت قهرمانی را وارد لیگ بیست‌ویکم کند، با توجه به تغییرات گسترده‌ای که در این تیم ایجاد شده، منطقی نیست و از سویی حتی اگر مجیدی و شاگردانش موفق به کسب نتایج مطلوب در ۶ هفته آغازین شوند باز هم ملاک سنجش صحیحی برای تشخیص عیار این تیم نخواهد بود و برای رسیدن به نتایج مطلوب باید تا نیم فصل تحمل کرد و بعید است که مدیرعامل باشگاه استقلال نیز بتواند زودتر از این زمان به پاسخ سؤال خود برسد.
 استقلال تا هفته ششم، ۱۸ امتیاز پیش روی خود دارد که اگر همه این امتیازات را هم دشت کند، هیچ کارشناسی نمی‌تواند با قطعیت آبی‌ها را مدعی اول قهرمانی بداند. در سال‌های گذشته آنچه سبب شده استقلال از رسیدن به جام دور بماند، شکست در بازی‌های بزرگ است؛ بازی‌هایی که در تعیین سرنوشت استقلال برای رسیدن به جام بسیار اثرگذار بوده است. اگر آجورلو یا مشاورانش نگاهی به بیلان کاری استقلال در سال‌های گذشته بیندازند به این نتیجه می‌رسند که آبی‌ها در اغلب بازی‌های مهم فصل شکست خورده‌اند و یا با تساوی شانس خود را برای تصاحب جام قهرمانی از بین برده‌اند و بدیهی است اگر این فصل نیز بخواهیم استقلال را روی ترازو قرار دهیم، باید منتظر بازی‌های بزرگ بنشینیم و عملکرد این تیم را در تقابل‌های رودررو با مدعیان مورد ارزیابی قرار دهیم.
در این میان البته برخی تیم‌ها هم بوده‌اند که به طور غیرمنتظره از استقلال امتیاز گرفته‌اند که باید حساب این تیم‌ها را هم کرد، اما یقیناً با مشخص شدن نتایج استقلال مقابل تیم‌هایی که خود را مدعی می‌دانند (سپاهان، فولاد، پرسپولیس و تراکتور) که تیم‌هایی در حد قهرمانی بسته‌اند می‌توان استقلال را برانداز کرد.
درعین حال باید توجه داشت که بیان اخیر مدیرعامل استقلال نمی‌تواند لزوماً جایگاه سرمربی را هدف قرار دهد. زمانی که تیمی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد همه عوامل در آن اثرگذار خواهند بود؛ حتی خود مدیرعامل؛ بنابراین تصمیم‌گیری درباره آینده بخصوص زمانی که استقلال احتمالاً به آن نتایج مطلوب نرسد، چندان هم ساده نخواهد بود و نباید این تصور را در ذهن تسری بخشید که آجورلو از بیان این جمله به دنبال دادن اولتیماتوم قطعی به سرمربی این تیم بوده و به نوعی خواسته مجیدی را از اهداف پنهان خود آگاه سازد.

به هر حال مصطفی آجورلو حتی اگر در نهان نیز به این موضوع اعتقاد راسخ داشته باشد که باید در عرض ۶ هفته استقلال را در حد قهرمانی ببیند، باید تمام مقدمات لازم را هم فراهم کند. در روز‌های اخیر استقلال همچنان با مشکلات زمین تمرین دست و پنجه نرم کرده و شرایط این تیم با دوران مدیران قبلی هیچ تفاوتی نکرده است. در بعد مالی نیز به گفته سرمربی استقلال برخی بازیکنان جدید نتوانسته‌اند حقوق خود را دریافت کنند. ضمن اینکه باید به بن‌بست در جذب بازیکنان خارجی جدید نیز توجه داشت.

شاید اگر آجورلو نگاهی به کیفیت بازی استقلال مقابل پیکان در آخرین بازی تدارکاتی بیندازد از همین حالا به تیمی که ساخته شده و قرار است در لیگ مورد محک قرار بگیرد، پی ببرد و شاید لازم باشد آقای مدیر برنامه‌های خود را برای تغییرات احتمالی تا نیم فصل طول دهد و یا اساساً در فصل پیش رو به دنبال اهداف دیگری باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->