نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

گام بزرگ مدیریت شهری برای ورزش مشهد

  • کد خبر: ۸۳۶۴۵
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
  • ۱
گام بزرگ مدیریت شهری برای ورزش مشهد
سیدهادی فیاضی - مدیرمسئول روزنامه شهرآرا

مشهد‌الرضا (ع) به عنوان دومین کلا‌ن‌شهر ایران و دومین کلان‌شهر مذهبی جهان دارای ظرفیت‌های فراوانی است. همچنین مشهد به‌واسطه موقعیت مهم جغرافیایی، تاریخی، صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی، خاستگاه مهم و جریان‌سازی در تحولات محلی منطقه‌ای و بین‌المللی است.

این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر و در‌سوی‌دیگر ظرفیت مردم مشهد، پتانسیل‌های مهمی را در سرمایه اجتماعی و بدنه مردمی به وجود آورده است. از‌جمله نقاط قوت شهروندان، توانایی‌های آن‌ها در حوزه ورزش و جوانان است. ظرفیت‌های بی‌نظیری همواره وجود دارد، ولی متأسفانه به‌طور‌دقیق و علمی مورد‌توجه نبوده است. شورای اسلامی شهر به‌عنوان مهم‌ترین نهاد مدنی و اجتماعی شهری در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در‌جهت رشد این ۲ حوزه مهم می‌تواند نقش اساسی داشته باشد.

هیچ رویدادی به‌اندازه ورزش نمی‌تواند در ترمیم سرمایه اجتماعی تأثیرگذار باشد. ورزش مؤثر‌ترین و ارزان‌ترین مقوله‌ای است که با سیاست‌گذاری درست و دقیق می‌تواند موجب رضایتمندی افراد جامعه شود؛ چه تأثیرات شخصی و چه اجتماعی. موفقیت‌های ورزشی افراد خانواده و یک شهروند می‌تواند بر روح‌و‌روان مردم تأثیر بگذارد. نتایجی همچون امید به زندگی و افزایش روحیه مشارکت، از‌جمله آن است.

پارلمان شهری که نهادی مدنی و برخاسته از رأی و نظر مردم است، می‌تواند مهم‌ترین تأثیر را در حوزه ورزش و جوانان با سیاست‌های خود داشته باشد. در‌این‌میان نقش کمیسیون‌های شورا بسیار سازنده و با‌اهمیت است. در ادوار گذشته تصمیم‌سازی‌ها و مصوبات در حوزه ورزش در کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی گرفته می‌شد.

اهمیت ورزش و جوانان بر شهری همچون مشهد که ظرفیت‌های بی‌نظیری برای شکوفایی و رشد دارد، این نیاز اساسی را ایجاد می‌کرد که کمیسیون تخصصی برای راهبرد‌های ورزش ایجاد شود. این اتفاق مبارک که روز گذشته برای نخستین‌بار در بین کلان‌شهر‌های کشور به تصویب شورای اسلامی شهر رسید، می‌تواند منشأ خدمات و رویداد‌های مهم در شهر امام‌رضا (ع) باشد و عملکرد موفق آن در این ۴ سال پیش‌رو زمینه‌ای برای تداوم این کمیسیون خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
0
0
با سلام
جناب فیاضی، از یک مسئول خیلی بعید است که از لغات زبان فرانسوی استفاده کند و نیز غلط املایی داشته باشد ،
با آرزوی بهترینها برای جنابعالی و همکاران محترم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->