علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

کویرگردی در دل ایران | معرفی چند مکان مناسب برای کویرنوردی

  • کد خبر: ۸۳۸۰۸
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کویرگردی در دل ایران | معرفی چند مکان مناسب برای کویرنوردی
بسیاری از گردشگران فصل پاییز را برای کویرگردی خود انتخاب می‌کنند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم امروز خیلی کوتاه درباره چند مکان مناسب برای سفر در این فصل توضیحاتی بدهیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بسیاری از گردشگران فصل پاییز را برای کویرگردی خود انتخاب می‌کنند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم امروز خیلی کوتاه درباره چند مکان مناسب برای سفر در این فصل توضیحاتی بدهیم.

کویر مصر

کویر مصر از معروف‌ترین کویر‌های استان اصفهان است و طبیعتی زیبا و منحصربه فرد دارد. کویر مصر را با نام کویر خور و بیابانک نیز می‌شناسند که برگرفته از نام شهرستان خور و بیابانک است. کویر مصر در نزدیکی روستای مصر قرار دارد و این روستا به همراه روستا‌های «امیرآباد» و «فرحزاد» در گستره طولی ۶ کیلومتری شمالی-جنوبی در غرب اصفهان قرار گرفته اند.

طبیعت زیبای کویر مصر با شن‌های روان و درختچه‌های گز در اطرافش توجه گردشگران را جلب می‌کند. در کویر مصر نیز امکان لذت بردن از پیاده روی روی شن‌های نرم و روان را خواهید داشت. در دل کویر مصر چاهی عمیق حفر کرده اند که باعث پیدایش پوشش گیاهی در کویر مصر شده است. از برجسته‌ترین دیدنی‌های کویر مصر می‌توان به «دریاچه نمک خور» اشاره کرد.

کویر ابوزید آباد

کویر ابوزید آباد از دیگر کویر‌های استان اصفهان است که فاصله نزدیکی تا شهر کاشان دارد. کویر ابوزید در شمال شرقی کاشان با شنزار‌های روان و تپه‌های شنی داغ، گردشگران زیادی را در طول سال به خود جذب می‌کند.

جاذبه‌های دیدنی منطقه کویری ابوزیدآباد، بیشتر در شمال آن و در امتداد جاده خاکی به طول ۲۵ کیلومتر واقع شده اند. در فاصله حدود هشت کیلومتری شهر، تپه شن‌های روان هویدا می‌شود؛ ولی برای رفتن به تپه‌های بزرگ‌تر و زیباتر باید مسیر کویر و کنارگذر دریاچه نمک چال عروس را طی کنید. در کویر ابوزیدآباد پوشش گیاهی کویری نیز به چشم می‌خورد.

این پوشش گیاهی سبب گرد آمدن گونه‌های مختلف جانوری نیز شده است. پوشش جانوری منطقه عبارت است از شاهین، عقاب، خرگوش، روباه شنی، گربه شنی، شغال، گرگ، جرد، هوبره انواع آگاما و مار، لاسرتای مرنجابی و پامسواکی.

کویر شهداد

کویر شهداد که با نام کلوت‌های شهداد نیز از آن یاد می‌کنند، بخشی از بیابان لوت است. نام دشت لوت را به دلیل موقعیت منحصربه فردی که دارد، در فهرست آثار طبیعی میراث یونسکو ثبت کرده اند. در طول دو دهه گذشته کلوت شهداد بیشترین دمای هوا در جهان (۷۰ درجه سانتی گراد بالای صفر) را تجربه کرده و به همین دلیل در دنیا نام کلوت شهداد شناخته شده است.

کویر ریگان

کویر ریگان در شهرستان ریگان استان کرمان و در انتهایی‌ترین نقطه جنوب شرقی این استان قرار گرفته است. مشخصات ظاهری ریگزار‌های کویر ریگان با دیگر کویر‌های ایران تفاوت دارد. رنگ شن‌ها و ریگزار‌های کویر ریگان روشن است و ارتفاع تپه‌های شنی بلند آن به ۷۵ متر می‌رسد. شن‌های کویر ریگان به اعتقاد محلیان این منطقه خاصیت درمانی نیز دارد.

کویر ریگ جن

کویر ریگ جن در سمنان به یکی از صعب العبورترین نقاط دنیا مشهور است. هیچ ردی از حیات موجودات زنده در این کویر دیده نمی‌شود. کویر ریگ جن بخشی از کویر مرکزی ایران در دشت کویر و سومین ریگزار بزرگ ایران است. کویر ریگ جن از شرق و شمال شرق به دشت کویر، از شمال به شهر سمنان، از غرب و شمال غرب به گرمسار و منطقه حفاظت شده کویر و از جنوب به انارک می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->