سرخط خبرها

آیت‌الله اشرفی‌ شاهرودی در دیدار مدیران مؤسسه شهرآرا: فلسفه وجودی مشهد بارگاه امام رضا (ع) است

  • کد خبر: ۸۳۹۲۸
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
آیت‌الله اشرفی‌ شاهرودی در دیدار مدیران مؤسسه شهرآرا: فلسفه وجودی مشهد بارگاه امام رضا (ع) است
استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان در دیدار با مدیر عامل و مدیران مؤسسه فرهنگی هنری شهرآرا، بر تقدس شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه امام‌ هشتم تأکید کرد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز - استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان در دیدار با مدیر عامل و مدیران مؤسسه فرهنگی هنری شهرآرا، با تأکید بر تقدس شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه امام‌هشتم (ع) گفت: مشهد پایگاه و پایتخت معنوی است و توسعه و تبدیل آن از یک قریه و روستا به شهری با ۴ میلیون نفر جمعیت، فقط به خاطر امام رضا (ع) و بارگاه مطهر ایشان است و به این مسئله باید به عنوان یک اصل به شکل ویژه توجه شود و علت توسعه و پیدایش مشهد فراموش نشود.

آیت ا... مصطفی اشرفی شاهرودی در دیدار با مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و هنری شهرآرا با بیان اینکه مسائلی که به دین ضربه می‌زند در مشهد نباید وجود داشته باشد و دیده شود، تصریح کرد: متأسفانه امروز سگ گردانی و نگه داشتن این حیوان در منزل و بی حجابی در مشهد شایع شده است، در حالی که سگ طبق قوانین اسلام نجس است.

وی ادامه داد: اگر چیزی در اسلام حرام شده است حتما در آن ضرری وجود دارد و اگر چیزی واجب شده است در آن مصلحتی است و دانشمندان امروز به این مسئله رسیده اند. مثلا در پزشکی ثابت شده است که آثار بدی در لعاب و بزاق دهان سگ وجود دارد که برای انسان مضر است.

فرهنگ دینی برای مردم تبیین شود

وی ادامه داد: شما در رسانه و در درجه اول باید مطالعات میدانی و بعد از آن در بعضی از احکام اسلام مطالعه داشته باشید و با بررسی برخی از جوانب، چرایی مطرح شدن این احکام نوشته و منتشر شود و مردم با آثار و برکات این بخش از دین اسلام آشنا شوند و تأثیر بگیرند. شما وظیفه دارید فرهنگ دینی را برای مردم روشن کنید.

این استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان احکام دین اسلام در حقوق تطبیقی را در مقایسه با دیگر ادیان عالی و برازنده دانست و گفت: حقوق خانواده در اسلام را در هیچ جای دنیا به این زیبایی نخواهید دید و جزئیات این‌ها باید منتشر شود تا همه اطلاع داشته باشند.

آیت ا... اشرفی شاهرودی با اشاره به گسترش فساد در برخی جوامع شیعه افزود: پیش از این و در ابتدای انقلاب مقاله‌ای در یکی از روزنامه‌های انگلستان چاپ شد و نویسنده اش بیان کرد که «پرچم سرخ امام حسین (ع) و شهادت طلبی، اعتقاد به منجی و پرچم سبز مهدوی و ولایت فقیه سه عاملی است که شیعه را قدرتمند و شکست ناپذیر کرده است و باید فساد را در میان شیعیان گسترش داد تا بتوانیم آن‌ها را شکست بدهیم.» این موارد اگر به مردم عامه منتقل شود، اثربخش خواهد بود.

وی تأکید کرد: علاوه بر تشریح فواید احکام دین در بین مردم، باید درباره تقلید از استعمار و خطر‌هایی که آن‌ها برای ما ایجاد می‌کنند نیز بین مردم روشنگری شود تا بدانند که چشم همه شیعیان دنیا به ایرانِ شیعه نشین است. استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در روزنامه‌ها باید بیشتر از قبل به نخبگان بها داده شود، خاطرنشان کرد: روزنامه شهرآرا باید به نخبگانی که در رشته‌های دیگر فعال هستند بپردازد و افراد و نخبه‌های دیگری را که در شهر هستند معرفی کند، چون این افراد مهم هستند و دارند به جامعه خدمت می‌کنند، پس باید مطرح شوند.

آیت ا... اشرفی شاهرودی با انتقاد از برخی قوانین شهرداری نیز گفت: رسانه باید نقش تعدیل قوانین شهروندی را داشته باشد. بعضی از قانون‌های دست و پا گیر شهرداری، مردم و کسانی را که می‌خواهند کار ساخت مسکن را انجام بدهند، مأیوس می‌کند و از طرف دیگر بعضی دیگر از این قانون‌ها مصیبت‌های زیادی برای مردم درست کرده است. راجع به قوانین شهرداری به مردم نوید بدهید و مشکلات را با مدیران شهرداری در میان بگذارید تا مشکل مردم را حل کنند. سیدهادی فیاضی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و هنری شهرآرا، نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه پرداخت.

دیدار با اشرفی دیدار با اشرفی دیدار با اشرفی دیدار با اشرفی
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->