مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

مردم مشهد به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت رأی دادند

  • کد خبر: ۸۴۰۹۸
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
مردم مشهد به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت رأی دادند
حجت الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد: ما در محرم و صفر با خواسته مردم مؤمن و انقلابی برای تغییر در مدیریت شهری روبه رو شدیم و آن‌ها پای صندوق رأی آمدند و به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت رأی دادند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به خواست مردم برای تغییر رویه در مدیریت شهری، گفت: ما در محرم و صفر با خواسته مردم مؤمن و انقلابی برای تغییر در مدیریت شهری روبه رو شدیم و آن‌ها پای صندوق رأی آمدند و به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت رأی دادند.

حجت الاسلام حسن منصوریان در مراسم تجلیل از نوجوانان حسینی، یکی از جلوه‌های محرم را حضور پرشور نوجوانان در عرصه خدمت به عزاداران حسینی است و گفت: این رویداد‌ها جلوه‌های ویژه‌ای دارند و یکی از آن‌ها حضور نوجوانانی بود که نقش آفرینی کردند و توانستند چشم ناظران را به خود خیره کنند. این نوجوانان با پاکی طینتشان وارد اقامه عزای امام‌حسین (ع) شدند و بدون غرور و تکبر روی کفش عزاداران سیدالشهدا (ع) خم می‌شدند و واکس می‌زدند و خدمت می‌کردند.

سیدالشهدا (ع) بدهکار هیچ کس نیست

وی ادامه داد: خواسته مردم مراسم‌های مذهبی و ترویج فرهنگ ایثار است. در این زمینه همکاران من در معاونت فرهنگی گل کاشتند و در دهه اول محرم همه سازه‌ها را زیر بار سیاهی عزای سیدالشهدا (ع) بردند.
وی تصریح کرد: تجربه هزارساله بشر هم این را ثابت کرده است که اربابی بهتر از سیدالشهدا (ع) وجود ندارد. ایشان در این عالم به کسی بدهکار نیست.

از آن روزی که وارد نینوا شدند و آن زمین را خریدند که بدهکار اهالی آنجا نباشند، تا امروز هرکسی خرج و هزینه مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) را داده است، چندین برابرش را در زندگی اش دیده است. بسیار خوش حالم در شهری هستم که بزرگان این شهر فرزندانشان را سیدالشهدایی تربیت می‌کنند و مسئولان این شهر همه هیئتی‌های حسینی هستند.

ضرورت استفاده بیشتر از جوانان در برنامه‌ها

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی نیز با تأکید بر اینکه در همه برنامه‌ها باید از ظرفیت نوجوانان و جوانان بیشتر استفاده کرد، گفت: در بازدید‌هایی که در این ۲ ماه از هیئت‌های مذهبی داشتم، به توانایی این قشر پی بردم. آن‌ها در همه حوزه‌ها توانمند هستند.

سیدامیر‌مرتضوی در ادامه افزود: واگذاری مسئولیت به قشر جوان و نوجوان باید از امروز آغاز شود. چون آینده انقلاب و مملکت در دست این هاست و بیانیه گام دوم انقلاب را باید رعایت کنیم و با حضور این جوانان و نوجوانان امیدواریم که ذخیره سازی خوبی داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->