نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
سرخط خبرها

شورای امنیت سازمان ملل انفجار قندهار را محکوم کرد

  • کد خبر: ۸۴۱۹۴
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
شورای امنیت سازمان ملل انفجار قندهار را محکوم کرد
شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای به شدت حمله تروریستی به مسجد شیعیان در شهر "قندهار" واقع در جنوب افغانستان که در آن ده‌ها تن کشته شدند را محکوم کرد و خواستار مجازات عاملان این جنایت شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه مذکور همچنین آمده است: حمله تروریستی قندهار پس از وقوع چندین حمله اخیر به مکان‌های مذهبی در افغانستان به ویژه حمله هفته اخیر به مسجدی در شهر "قندوز" در شمال این کشور انجام شده است.

اعضای شورای امنیت به خانواده قربانیان تسلیت گفته و بر لزوم مجازات عاملان این اقدام تروریستی، طراحان، سازمان دهندگان و حامیان مالی آن و ارجاع آنها به دستگاه قضایی تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت همچنین از تمامی کشورها خواستند تا در این زمینه با همه طرف‌های ذی‌ربط همکاری موثر و کارآمدی داشته باشند و با هر روشی با تهدیدهای صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اقدامات تروریستی مبارزه کنند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا نیز حمله به این مسجد شیعیان در شهر  قندهار را محکوم کرد.

در همین راستا، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: ما به شدت حمله به مسجد شیعیان در قندهار را که سومین حمله از نوع خود در این ماه است را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما به خانواده قربانیان تسلیت می‌گوییم و این حق ملت افغانستان است که در  صلح و امنیت زندگی کنند و به عبادت بپردازند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->