افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند
سرخط خبرها

با پایان فیلمبرداری نخستین فیلم در فضا، تیم تولید به زمین بازگشتند

  • کد خبر: ۸۴۳۷۶
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
با پایان فیلمبرداری نخستین فیلم در فضا، تیم تولید به زمین بازگشتند
تیم تولید فیلم فضایی The Challenge روسیه پس از ۱۲ روز فیلم‌برداری در ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین برگشت و در خاک قزاقستان فرود آمد. این اولین فیلمی است که واقعا در فضا فیلمبرداری شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سازمان فضایی روسیه گزارش داد، «یولیا پرسیلد» و «کلیم شیپنکو» امروز مطابق زمان‌بندی در دشتی در کشور قزاقستان فرود آمدند. این دو نفر با کمک فضانوردی به نام «اولگ نوویتسکی» که شش ماه در ایستگاه فضایی مشغول انجام ماموریت بود، به زمین برگشتند.

سازمان فضایی روسیه در این باره نوشت: «کپسول فرود سرنشینان "سویوز MS-18" در صحت و ایمنی به سر می‌برد. سرنشینان سالم و سرحالند!» اگر پروژه تولید این فیلم مطابق برنامه پیش برود، روسیه می‌تواند به اولین کشوری تبدیل شود که در فضا فیلم ساخته است. پیش‌تر اعلام شده بود که هالیوود آمریکا هم می‌خواهد با همکاری «تام کروز»، ناسا و اسپیس ایکس در مدار زمین فیلم‌برداری داشته باشد.

با پایان فیلمبرداری نخستین فیلم در فضا، تیم تولید به زمین بازگشتند

تیم تولید فیلم سینمایی The Challenge در تاریخ ۱۴ مهر به فضا رفتند تا صحنه‌های مورد نیاز خود را فیلم‌برداری کنند. این فیلم که اطلاعات آن فعلا محرمانه باقی مانده، داستان جراحی را روایت می‌کند که به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود تا جان یک فضانورد را نجات دهد. گفته می‌شود که سه فضانورد روسی ایستگاه فضایی هم در این فیلم حضور کوتاهی داشته‌اند. ظاهرا قرار است از صحنه‌های فرود این کپسول به زمین هم در این فیلم سینمایی استفاده شود.

فیلم‌برداری اولین فیلم سینمایی در فضا در کنار دستاوردهای دیگری مثل پرتاب اولین ماهواره، اولین حیوان، اولین فضانورد مرد و اولین فضانورد زن به مدار از جمله دستاوردهای فضایی روسیه به حساب می‌آید. با این حال، روسیه مدرن در مقایسه با شوروی موفقیت‌های فضایی بسیار کمتری داشته و به دنبال جبران عقب‌افتادگی خود نسبت به کشورهای رقیب است.

اسپیس ایکس پارسال با ارسال موفقیت‌آمیز فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی توانست به انحصار موشک‌های روسی در پرتاب فضانوردان به فضا پایان دهد. روسیه حالا در تلاش است تا با همکاری چین دستاوردهای جدیدی در حوزه فضا داشته باشد و در ماه پایگاه بسازد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->