اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

تدوین سند چشم انداز بیست ساله متناسب با استانداردهای مشهدالرضا(ع)

  • کد خبر: ۸۴۴۲۸
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
تدوین سند چشم انداز بیست ساله متناسب با استانداردهای مشهدالرضا(ع)
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سند چشم انداز بیست ساله مشهد با هدف تدوین استاندارد‌های خاص مشهدالرضا (ع) در شورای ششم شکل خواهد گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سند چشم انداز بیست ساله مشهد با هدف تدوین استاندارد‌های خاص مشهدالرضا (ع) در شورای ششم شکل خواهد گرفت.
حسین حسامی در تشریح اهمیت موضوع استاندارد در مدیریت شهری، اظهار کرد: استاندارد‌ها به عنوان یکی از روش‌های مهم کیفی سازی محصولات و خدمات است و نگاه ما بر این است که نهاد‌های حاکمیتی و سیاست گذار مانند شورای شهر باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

خروجی استاندارد خدمات شهری برای زائران

وی با بیان اینکه خروجی استاندارد، بحث یکپارچه سازی، وحدت رویه و افزایش کیفیت خدمات است، گفت: استانداردسازی در مدیریت شهری بحث خدماتی است که به زائران و مجاوران ارائه می‌شود. همچنین در صرفه جویی و حفظ سلامت و ایمنی شهروندان و زائران اهمیت دارد.

حسامی با اشاره به توجه ویژه به بند۲۴ اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزود: در این بند مقام معظم رهبری به افزایش پوشش استاندارد برای همه محصولات داخلی و ترویج آن تأکید دارند. این موضوع در حوزه مدیریت جهادی و مدیریت شهری نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه اگر نگاه استانداردسازی در موضوع‌ها وجود نداشته باشد، پروژه‌ها در راستای نارضایتی مردم تعریف خواهد شد، ادامه داد: با دقت در موضوع استاندارد می‌توان کیفیت خدمات به زائران و مجاوران و سطح رضایت آن‌ها را ارتقا داد. همچنین در بحث رضایت مردم، باید قبل از انجام یک پروژه، نیازسنجی صورت گیرد.

ضرورت تحقق عملی «جهان شهر برکت و کرامت»

وی بیان کرد: استاندارد فقط یک دستورالعمل و بخشنامه نیست و به تک تک افراد یک جامعه تسری پیدا می‌کند. همچنین قبول استاندارد‌های بین المللی مشروط به درنظرگرفتن استاندارد‌های محلی و بومی است.
حسامی در ادامه افزود: در این راستا باید به جایگاه خاص مشهدالرضا (ع) توجه ویژه‌ای کنیم و این شعار شورای ششم «مشهد؛ جهان شهر برکت و کرامت» را در عمل ببینیم. وی با بیان اینکه باید توسعه پایدار شهری را بدون جریان زدگی و شعار جلو ببریم، تصریح کرد: تحمیل هزینه‌های ناشی از سلایق فردی را باید کنار بگذاریم و در بستر برنامه چشم انداز با اقداماتی عالمانه و استاندارد حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر اظهار کرد: در این راستا باید از تجربه‌ها و نیز نهاد‌های مرتبط مانند اداره کل استاندارد استان استفاده کنیم. همچنین با استانداردسازی، سیاست گذاری و قانون گذاری می‌توانیم مصوباتی عالمانه و عادلانه داشته باشیم.

حسامی ادامه داد: الزام رعایت استاندارد در قرارداد‌های شهرداری با پیمانکاران و تأکید بر استانداردسازی پروژه‌های شهری در تصویب بودجه سال۱۴۰۱ نیز از موضوع‌های مهم است.
وی تصریح کرد: اصلاح مصوبات پیشین، استانداردسازی فرایند‌ها که شیوه درست اجرا را تضمین می‌کند و استانداردسازی نظارت و کنترل‌ها ۳ گام مهم دیگر در موضوع استانداردسازی شهر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->