آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

آغاز تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در مشهد

  • کد خبر: ۸۴۴۶۴
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
آغاز تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در مشهد
مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تزریق دُز یادآور یا مرحله سوم واکسن کرونا برای مدافعان سلامت در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی آغاز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر امیررضا صالح مقدم گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت با اولویت کارکنان شاغل در بخش‌های مربوط به بیماران کرونایی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه، داخلی، عفونی و آزمایشگاه کرونا که بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دارند به صورت مرحله به مرحله انجام می‌شود.

وی افزود: در این مرحله دُز سوم واکسن کرونا به هفت هزار نفر از کادر درمان که اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال دُزهای اول و دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، تزریق می‌شود.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص نوع واکسن تزریق شده به مدافعان سلامت در نوبت سوم گفت: نوع واکسن کسانی که در نوبت‌های اول و دوم واکسن اسپوتنیک دریافت کرده‌اند، آسترازنکا و برای کسانی که انواع دیگر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، سینوفارم است.

وی افزود: نوع واکسن‌های دُز سوم هم براساس نامه کتبی ارسالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی انتخاب شده است.

دکتر صالح مقدم ادامه داد: واکسن‌هایی که در نوبت سوم مورد استفاده قرار می‌گیرد مورد تأیید کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا است و هیچگونه مشکلی در فرد دریافت کننده ایجاد نمی‌کند و جای هیچگونه نگرانی برای کسانی که نوع متفاوت این واکسن‌ها با دو نوبت قبل را دریافت می‌کنند وجود ندارد.

وی گفت: همزمان با تزریق دُز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت، تزریق واکسن آنفلوآنزا به آن‌ها هم آغاز شده، اما از آنجایی که دو واکسن را نباید در یک زمان دریافت کرد، باید تزریق آن‌ها با فاصله دو هفته‌ای انجام شود.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اولویتی برای تزریق واکسن کرونا و آنفلوآنزا لحاظ نشده و ممکن است برخی قبل از دُز سوم واکسن کرونا، واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده باشند.
سازمان نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۶ هزار عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناسان دارای پروانه مانند بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج و فیزیوتراپ دارد.
هم اکنون ۱۳ هزار پرستار در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

حدود ۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان زیرپوشش خدمات بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور هستند.
تاکنون ۴۸ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۱۸۷ نفر در کشور دُز اول واکسن کرونا و ۲۴ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۳۳۵ نفر نیز دُز دوم آن را دریافت کرده اند و مجموع افراد دریافت کننده واکسن کرونا در کشور به ۷۲ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۵۲۲ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->