وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی
سرخط خبرها

کرزی: می‌خواهم دخترم درس بخواند و بهترین آموزش را داشته باشد

  • کد خبر: ۸۴۴۸۶
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
کرزی: می‌خواهم دخترم درس بخواند و بهترین آموزش را داشته باشد
حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان که پس از تسلط طالبان در کابل به سر می‌برد گفته که می‌خواهم دخترم درس بخواند، در کشور و خارج بهترین آموزش را داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «حامد کرزی» رییس جمهور سابق افغانستان گفت که طالبان باید برای به دست آوردن مشروعیت بین‌المللی ابتدا در داخل افغانستان مشروعیت به دست آورد.

کرزی در گفت‌وگو با بخش انگلیسی صدای آمریکا افزود: مشروعیت ملی اصل اساسی برای شناخته شدن در سطح بین‌المللی است و طالبان باید اساس حکومت خود را مبتنی بر مشروعیت ملی پایه‌گذاری کنند.

وی تأکید کرد که مشروعیت در داخل افغانستان از طریق انتخابات یا برگزاری لویه‌جرگه ممکن خواهد بود.

رییس جمهور سابق افغانستان در واکنش به این موضوع که طالبان گفته قانون اساسی دوره ظاهرشاه را اجرا خواهد کرد، گفت: طالبان حتی در حکومت موقت‌ نیز باید قانون اساسی داشته باشد.

کرزی اما خاطر نشان کرد: طالبان حکومت‌ را تحت پرچم سه رنگ ملی که مناطق مختلف کشور پوشش می‌دهد، ادامه دهند.

از سوی دیگر وی به مداخله پاکستان در امور افغانستان نیز اشاره کرد و گفت که این کشور از افغانستان نمایندگی نخواهد کرد.

کرزی از کشورهای همسایه خواست روابط‌ خود را با افغانستان از طریق دخالت، تشویق یا اجبار افراط‌گرایی و ترویسم برقرار نکنند، بلکه آن را مطابق معیارهای بین‌المللی حفظ کنند.

این سیاستمدار افغان در حالی از دخالت پاکستان انتقاد کرده که این کشور پس از سقوط حکومت پیشین، از کشورهای جهان خواسته با طالبان همکاری و تعامل کنند.

امروز، ۳۰-مین روز است که طالبان به دختران اجازه تحصیل بالاتر از کلاس ششم را نداده است. کرزی از تعطیلی مدارس دخترانه انتقاد کرد و گفت که این حق انسانی و مذهبی دختران است که درس بخوانند.

وی از طالبان خواست که هرچه زودتر زمینه تحصیل را برای دختران در افغانستان فراهم کنند. تاکنون هیچ کشوری، حتی پاکستان، حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->