تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

آخرین اخبار افغانستان (۲۶ مهرماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۴۵۰۱
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
آخرین اخبار افغانستان (۲۶ مهرماه ۱۴۰۰)
تحولات افغانستان همچنان در صدر اخبار جهان قرار دارد، ادامه حکومت طالبان در این کشور، مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است و کشورهای مختلف همچنان طالبان را به رسمیت نشناخته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که روند اجرای خانه‌به‌خانه‌ی واکسیناسیون پولیو (فلج کودکان) در افغانستان تا سه هفته‌ی آینده (هشتم نوامبر) آغاز می‌شود.

کمیته‌ی مصونیت خبرنگاران افغان می‌گوید که از هنگام تسلط گروه طالبان بر افغانستان تاکنون قضایای متعدد خشونت علیه خبرنگاران توسط نیروهای این گروه اتفاق افتاده است.

همزمان با تشدید حملات گروه داعش در افغانستان، امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ی گروه طالبان می‌گوید که تهدید داعش هم‌اکنون در افغانستان جدی نیست.

سرپرست مدیریت امور زندان‌های طالبان گفت: به زودی زندان پلچرخی کابل برای استفاده مجدد بازگشایی خواهد شد.

وی دربازه زمان بازگشایی مجدد زندان پل چرخی کابل اظهارنظری نکرد.

پیش از این سی‌ان‌ان به نقل از چند مقام آمریکایی گزارش داده بود که فردی که حمله انتحاری در فرودگاه کابل را انجام داده، چند روز پیش از آن توسط طالبان از زندان آزاد شده است.

سفارت روسیه در کابل شامگاه یکشنبه گزارش‌های مربوط به شرکت احتمالی حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی این کشور در نشست مسکو درباره حل مشکلات افغانستان را رد کرد.

نشست مسکو قرار است در ۲۰ اکتبر (28 مهر) برگزار شود. این نشست در سال ۲۰۱۷ برای رسیدگی به مسایل افغانستان ایجاد شد که افغانستان‌، چین‌، پاکستان‌، ایران‌، هند و چند کشور دیگر عضو آن هستند.

هیأت طالبان به ‌رهبری عبدالسلام حنفی در نشست مسکو شرکت می‌کند

«حسن کاظمی قمی» با حکم رئیس جمهور ایران به عنوان نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان منصوب شد.

رهبر کاتولیک‌های جهان، حمله‌های اخیر بر غیرنظامیان شیعه در مساجد افغانستان را محکوم کرد.

منابع خبری اعلام کردند که هند ۱۰ یا ۱۱ نوامبر (۱۹ یا ۲۰ آبان) میزبان نشست مشاوران امنیت ملی کشور‌های منطقه درباره افغانستان خواهد بود.

منابع به خبرگزاری «ای‌ان‌آی» هند گفتند که قالب این نشست شبیه به کنفرانس امنیتی منطقه‌ای درباره افغانستان است که سال ۲۰۱۹ به میزبانی ایران برگزار شده بود.

براساس این گزارش، به احتمال زیاد نمایندگان کشورهای پاکستان، چین، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان برای شرکت در این نشست دعوت خواهند شد.

مقام‌های امریکایی می‌گویند که بیش از ۵۰ هزار افغان در پایگاه‌های نظامی امریکا زندگی می‌کنند.

‏به گزارش وال استریت جورنال، خانه دادن به این افراد به دلیل کمبود خانه و کارهای اداری، ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

‏تا کنون حدود ۶ هزار افغان به خانه‌های‌شان در شهرها منتقل شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->